Hur skulle ni gjort med badrummet? *bilder*

Finns andra typer av toaletter som kan vara värt att kika på, med kvarnar tex så att där inte behövs så grova dimensioner på avloppet.
 
Har sett att grannen har schampoflaskor ståendes på fönsterbrädan, så det kan inte vara någon större lutning på insidan... får gå över och kika och be om tips.
Jag har mina flaskor ståendes i fönstret, men det är rejäl lutning med ett "räcke" som håller flaskorna kvar. Fönster i duschen är :love:.
 
Nu har renoveringen börjat! Orkar inte rita en ny layout, men jag har tänkt om lite. Jag tänker att direkt till höger kommer handfatet, sedan toaletten. Dessa borde precis få plats i den djupare delen, skåpet är bara 50cm brett. Sedan duschen längst in som jag tänkte innan, mellan toa och dusch på väggen blir det en handdukstork. Hoppas ni fattar :p

Hela badrummet var ett fuskbygge. Ett exempel är den inramningen i mitten, en kakelplatta hade spruckit där, jag trodde någon hade tappat något där en gång i tiden. Det visade sig dock att det suttit en dörr där innan och dom hade helt enkelt gjutit in dörrkarmen och kaklat ovanpå?! Vilket ledde till att när trät svullnade så sprack plattorna. In mot ventilationstammen (eller vad det heter) hade dom bara satt för en gipsskiva. Betongen under kaklet var pisseblöt m.m. Så det var nog väldigt bra att vi tog tag i detta nu!

Mitt lite mer avskalade badrum:
15978219_10155018693441694_1657944759_n.jpg




Budgeten kommer nog inte stämma så bra... har höjt till 100 000kr, men man får ta det som det kommer, blir det dyrare så blir det.

Hittills har jag köpt:
Toalettstol: 2897kr (tyvärr behöver den jag fick reklameras :banghead: )
Golvvärme (el): 2128kr
Badrumsskåp med spegel: 8824kr
Blandare till badrumsskåp: 1389kr
Duschset: 2295kr
Handdukstork: 5711kr (bara blev att jag köpte en, hade inte tänkt det först...)
Takbelysning: 1984kr
Badrumsfläkt: 1394kr

Totalt: 26 671,1kr

Kvar att köpa är kakel och klinkers, duschdörr (får se exakt hur brett badrummet blir), ytskikt, golvbrunn o hyllor, en dörr in till badrummet (den gamla var röten). Säkert massa mer jag inte kommer på nu. Sen är det snickargrejer med, för att få ihop taket o så med spottarna i.
 
Jag hade nog byggt en vägg mellan toan och duschen med bara en liten öppning till vänster in till duschen. Då kan du ha toan på den väggen eller i hörnet.
Vet inte hur det funkar med belysning i duschdelen dock.
 
Har inte läst tråden förrän nu, men blev lite lättad när budgeten höjdes :D Tänkte på sidan innan att DET blir tight ekonomiskt!
 
Är det bara timrum bakom väggen till höger? Kanske går att få upp bredden lite om man accepterar synlig rördragning.
 
Är det bara timrum bakom väggen till höger? Kanske går att få upp bredden lite om man accepterar synlig rördragning.

Det är inget tomrum, man ser det lite i nederkant, men där går grannen övers avloppsrör (tror jag det är). Röret svänger sedan ut över den breda delen, så där sänker vi taket lite. I överkant av "tomrummet" går ventilationskanalen, syns knappt. Längre bort mot fönstret går allt till köket till grannen ovan
 
En till grej, nu blir hela vänsterväggen "fri". Handfat, toa, handdukstork och dusch kommer allt på högersidan. Vad kan man göra med kaklet för att skoja till det lite? Såklart så det inte står ut för mycket, då det ska passa alla. Men tråkigt med en helt tom vägg?
 
En till grej, nu blir hela vänsterväggen "fri". Handfat, toa, handdukstork och dusch kommer allt på högersidan. Vad kan man göra med kaklet för att skoja till det lite? Såklart så det inte står ut för mycket, då det ska passa alla. Men tråkigt med en helt tom vägg?
Själv önskar jag att jag hade fått plats med en lite större hylla i mittbadrum. Till sminkväska och diverse krämer och parfymer jag har!
 
Själv önskar jag att jag hade fått plats med en lite större hylla i mittbadrum. Till sminkväska och diverse krämer och parfymer jag har!

Jag tänkte bara göra det mest grundläggande, då jag enbart renoverar för att sälja. Tänkte att kommande ägare ska få utrymme att inreda lite själv, eller tänker jag fel där? Kanske är mer attraktivt om allt finns? Vet inte om det får plats med något utstickande på den väggen, jag tänkte mer något mönster i kaklet.
 
Jag tänkte bara göra det mest grundläggande, då jag enbart renoverar för att sälja. Tänkte att kommande ägare ska få utrymme att inreda lite själv, eller tänker jag fel där? Kanske är mer attraktivt om allt finns? Vet inte om det får plats med något utstickande på den väggen, jag tänkte mer något mönster i kaklet.

Skippa mönster i kakel osv om du ändå ska sälja, alla har inte samma smak. Häng upp en vacker spegel och ställ en växt eller liknande där inför försäljning bara så inte väggen ser så tom ut. Sen kan den nya boende bestämma själv om en hylla ska upp eller vad som ska göras med väggen :)
 
Blev så jävla förbannad i helgen! Vi åkte på vår första större motgång. En VVS firma kom hit i förra veckan och skulle plugga rören som gått till elementen och dra om avloppet. Det kommer en VVS kille som använder så mycket våld att han har sönder en plastmuff som går till grannen ovanför! Fattade inte vad han skulle göra men han kom inte riktigt åt så han hamrade på den för att komma åt bättre?!?! Min hantverkare som gör det andra såg detta och påtalade att den gått sönder, varpå VVS kille säger att det är bara att ta silikon och sen när man gjuter igen läcker det inte längre!

Sedan åker VVS killen, grannen spolar och ni kan lista ut resten. Min hantverkare får åka och köpa en ny muff samt bila upp golvet för att nå att byta ut den trasiga. Sedan upptäcker vi att en av pluggarna till elementet läcker varpå hantverkaren kontaktar VVS killen som tycker att han ska dra åt den själv.

Blev så trött, är less på hantverkare utan yrkesstolthet. Ringde företaget idag och dom sa att det inte lät bra när jag förklarade läget, tre killar (varav en verkade vara chef) kom ut och fixade pluggen. Jag sa att vi vägrar gjuta igen en plugg som inte är 100% tät. Vi visade den trasiga muffen och dom såg inte speciellt nöjda ut. Dom sa att såhär får det inte gå till och dom skulle ta ett snack med han som var uppe första gången. Täta med silikon och gjuta igen var som ett skämt, (sprickan sträckte sig typ 70% av muffens längd). Så vi får se, första killen misslyckades liksom med båda grejerna han skulle göra och nonchalerade det när vi påpekade. Har inte fått fakturan än och man kan hoppas att vi inte får någon alls....



Men nu till det roligare!

Kakel är valt, det blir ett gråaktigt på golvet och matt vitt på väggarna. Sedan blir det en lite specialvägg, när man går in genom dörren är det fram till höger. Den 30cm väggen som är mellan den breda och smala delen, ångrar det lite i efterhand, men jaja... Golvet kan börja gjutas, det påbörjas inom de närmsta dagarna. Väggarna är uppbyggda och håller på att putsas, är dålig på att ta kort... Blir stora golvplattor i hela rummet och en hörngolvbrunn för att underlätta att göra fallet med stora plattor. Duschhyllorna matchar golvbrunnen och fästs mellan kakelplattorna på väggen i samma hörn.

Lite mer budget:
Snickarmaterial: 6000kr
"Specialväggen" kakel: 2772kr
Duschhyllor: 897kr
Golvbrunn m. tillbehör: 3910kr
Övrigt material: 818kr
Kakel: 7406kr
Klinkers: 4248kr

Totalt: 26 051kr.

(snodda bilder!)
Specialväggen, fast mitt blir ståendes
fa000041785_600.jpg


Golvet:
venis-rhin-natural.jpg


Vanliga matt vita väggar för ni fantisera ihop själv :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
738
Senast: majola
·
Hemmet En spinoff på badrumstråden. Jag ska så småningom renovera mitt pyttelilla badrum och behöver tips på hur man kan göra. Badrummet är...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 962
Senast: tott
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 551
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp