Bukefalos 28 år!

Hur skulle ni tänka? Bra jobb på dålig ort eller stanna kvar?

fryckan

Trådstartare
Jag jobbar som sjukgymnast inom den kommunala sektorn och är dödligt less på den inriktningen. Bor i Östersund och trivs super med kollegor och privat men arbetsuppgifterna är tråkiga.

En av mina vänner jobbar på Hälsocentral uppe i Pajala och de kommer behöva en vikarie. Hälsocentral är det jag vill jobba på (och de flesta som är sjukgymnaster) då det jobbet är det mest varierande och där man verkligen får använda sig av undersöknings- och behandlingsmetoder. Dock så är det ju Pajala, jag kommer från grannkommunen och utöver ovan nämnda vän och en till så erbjuder Pajala som ort mig inte speciellt mycket. Jag skulle kunna träna med min kompis (som jag gör klassikern med) men att hitta någon som kan hjälpa mig att träna Max är nog omöjligt + att Pajala har ett sugigt geografiskt läge. Vikariatet är på ca 1 år, sen kommer jag behöva söka nytt igen men det är en värdefull erfarenhet.

Hur skulle ni tänka i min sits?
 
Jag jobbar som sjukgymnast inom den kommunala sektorn och är dödligt less på den inriktningen. Bor i Östersund och trivs super med kollegor och privat men arbetsuppgifterna är tråkiga.

En av mina vänner jobbar på Hälsocentral uppe i Pajala och de kommer behöva en vikarie. Hälsocentral är det jag vill jobba på (och de flesta som är sjukgymnaster) då det jobbet är det mest varierande och där man verkligen får använda sig av undersöknings- och behandlingsmetoder. Dock så är det ju Pajala, jag kommer från grannkommunen och utöver ovan nämnda vän och en till så erbjuder Pajala som ort mig inte speciellt mycket. Jag skulle kunna träna med min kompis (som jag gör klassikern med) men att hitta någon som kan hjälpa mig att träna Max är nog omöjligt + att Pajala har ett sugigt geografiskt läge. Vikariatet är på ca 1 år, sen kommer jag behöva söka nytt igen men det är en värdefull erfarenhet.

Hur skulle ni tänka i min sits?
Söka det, för erfarenheten.