Bukefalos 28 år!

Hur skulle ni tänka? Bra jobb på dålig ort eller stanna kvar?

fryckan

Trådstartare
Jag jobbar som sjukgymnast inom den kommunala sektorn och är dödligt less på den inriktningen. Bor i Östersund och trivs super med kollegor och privat men arbetsuppgifterna är tråkiga.

En av mina vänner jobbar på Hälsocentral uppe i Pajala och de kommer behöva en vikarie. Hälsocentral är det jag vill jobba på (och de flesta som är sjukgymnaster) då det jobbet är det mest varierande och där man verkligen får använda sig av undersöknings- och behandlingsmetoder. Dock så är det ju Pajala, jag kommer från grannkommunen och utöver ovan nämnda vän och en till så erbjuder Pajala som ort mig inte speciellt mycket. Jag skulle kunna träna med min kompis (som jag gör klassikern med) men att hitta någon som kan hjälpa mig att träna Max är nog omöjligt + att Pajala har ett sugigt geografiskt läge. Vikariatet är på ca 1 år, sen kommer jag behöva söka nytt igen men det är en värdefull erfarenhet.

Hur skulle ni tänka i min sits?
 
Jag jobbar som sjukgymnast inom den kommunala sektorn och är dödligt less på den inriktningen. Bor i Östersund och trivs super med kollegor och privat men arbetsuppgifterna är tråkiga.

En av mina vänner jobbar på Hälsocentral uppe i Pajala och de kommer behöva en vikarie. Hälsocentral är det jag vill jobba på (och de flesta som är sjukgymnaster) då det jobbet är det mest varierande och där man verkligen får använda sig av undersöknings- och behandlingsmetoder. Dock så är det ju Pajala, jag kommer från grannkommunen och utöver ovan nämnda vän och en till så erbjuder Pajala som ort mig inte speciellt mycket. Jag skulle kunna träna med min kompis (som jag gör klassikern med) men att hitta någon som kan hjälpa mig att träna Max är nog omöjligt + att Pajala har ett sugigt geografiskt läge. Vikariatet är på ca 1 år, sen kommer jag behöva söka nytt igen men det är en värdefull erfarenhet.

Hur skulle ni tänka i min sits?
Söka det, för erfarenheten.
Du har i alla fall någon, det är bra mycket mera än när du flytta till Torsby
 
Jag tycker att du ska söka, ett år går rätt snabbt även på en tråkig ort och du får en bra erfarenhet att sätta i ditt CV eftersom det är det dom du vill jobba med.
 
För din utveckling och för nyttiga erfarenheter hade jag nog sökt jobbet - särskilt som du inte är upp över öronen förälskad i din nuvarande arbetssituation. :p
 
Jag jobbar som sjukgymnast inom den kommunala sektorn och är dödligt less på den inriktningen. Bor i Östersund och trivs super med kollegor och privat men arbetsuppgifterna är tråkiga.

En av mina vänner jobbar på Hälsocentral uppe i Pajala och de kommer behöva en vikarie. Hälsocentral är det jag vill jobba på (och de flesta som är sjukgymnaster) då det jobbet är det mest varierande och där man verkligen får använda sig av undersöknings- och behandlingsmetoder. Dock så är det ju Pajala, jag kommer från grannkommunen och utöver ovan nämnda vän och en till så erbjuder Pajala som ort mig inte speciellt mycket. Jag skulle kunna träna med min kompis (som jag gör klassikern med) men att hitta någon som kan hjälpa mig att träna Max är nog omöjligt + att Pajala har ett sugigt geografiskt läge. Vikariatet är på ca 1 år, sen kommer jag behöva söka nytt igen men det är en värdefull erfarenhet.

Hur skulle ni tänka i min sits?

Angående det fetstila, vad menar du med dåligt läge?! Mina morföräldrar brukar säga att Jarhois (som ligger i Pajala för er som inte vet) är en världsmetropol, för du har lika långt till Luleå som du har till Kiruna :D

Pajala är verkligen ett tråkigt ställe med mestadels gamla människor, så jag förstår din fundering. Samtidigt skulle jag se det som ett tillfälle att komma hem till Tornedalen igen och ha ett år att ägna åt bara träning (finns ju inte mycket som kan locka en att skippa träningen...).

Go for it säger jag, och känn inte misstro över träningsmöjligheterna. Den gamla gedigna träningskulturen har starkt fäste där :)
 
Kör på! Pajala behöver unga, kompetenta människor :)

Det har körts igång en lokal kennelklubb i Pajala och de har inomhusträning i ridhus under den kalla säsongen. Det handlar om ett år och träningsmöjligheterna är goda, finns en del björnar som vistas längs elljusspåret så man får springa lite fortare ibland ;) Finns skidspår lite överallt och kommunen har ett eget gym.

Även om läget är taskigt (och jag hatar det ;) ) så finns ju flygplatsen så du tar dig till Luleå på 45 minuter. Hur det funkar med hund på flyget vet jag däremot inte.
 
Sök! Du kan ju alltid fortsätta fundera under ansökningsprocessen! Och när man är lite trött på sin nuvarande situation kan det vara skönt att iallafall kunna välja!
 
Jag jobbar som sjukgymnast inom den kommunala sektorn och är dödligt less på den inriktningen. Bor i Östersund och trivs super med kollegor och privat men arbetsuppgifterna är tråkiga.

En av mina vänner jobbar på Hälsocentral uppe i Pajala och de kommer behöva en vikarie. Hälsocentral är det jag vill jobba på (och de flesta som är sjukgymnaster) då det jobbet är det mest varierande och där man verkligen får använda sig av undersöknings- och behandlingsmetoder. Dock så är det ju Pajala, jag kommer från grannkommunen och utöver ovan nämnda vän och en till så erbjuder Pajala som ort mig inte speciellt mycket. Jag skulle kunna träna med min kompis (som jag gör klassikern med) men att hitta någon som kan hjälpa mig att träna Max är nog omöjligt + att Pajala har ett sugigt geografiskt läge. Vikariatet är på ca 1 år, sen kommer jag behöva söka nytt igen men det är en värdefull erfarenhet.

Hur skulle ni tänka i min sits?
Sök! Chansen är ju större att få ett hälsocentral-jobb på en bra ort om du har det i ditt CV :)
 
Jag har typ tackat ja till jobbet :eek::confused::nailbiting:

1 maj ska jag dra på mig scrubs och jobba med det jag utbildade mig för :D (Om nån nu av nån händelse skulle råka ha vägarna förbi Pajala så kan ni komma in på fika hos mig ;)
Tycket att du gjorde helt rätt. Jag själv har precis avslutat ett vikariat på 1 år inom det området som jag är utbildad inom. Arbetet låg 15 mil hemifrån och jag tvingades åka ifrån sambo, häst och katter. Det blev ett jobbigt år med pendling, men väldigt lärorikt. Det arbetet öppnade upp dörrar för mig, så nu har jag precis fått ett nytt jobb betydligt närmre hem. Det arbetet skulle jag aldrig fått om jag inte tagit chansen från början. Stort lycka till! Ett år går fort :)
 
Jag har typ tackat ja till jobbet :eek::confused::nailbiting:

1 maj ska jag dra på mig scrubs och jobba med det jag utbildade mig för :D (Om nån nu av nån händelse skulle råka ha vägarna förbi Pajala så kan ni komma in på fika hos mig ;)
Jag har vägarna förbi där varje vardag ;) Hojta till så kan vi ta en fika på fiket (det finns faktiskt ett sånt där!)

Lycka till med nya jobbet!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp