Hur sover ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Ni som kommit en bit in i er graviditet, ca V22 och frammåt hur sover ni om natten? Jag vaknar så ofta och så lätt. Känner mig tung och otymplig. Måste byta ställning jätte ofta. Älskar att sova på mage och nu går ju inte det :cry: ! Ligger på höger sida 15min sedan vänster sida 15min, fram och tillbaks hela natten :crazy: *suck*! Hamnar jag på rygg vaknar jag snabbt, det känns som om jag inte får luft.

Dessutom så har jag blivit så lättväckt, små kattassar i trappan väcker mig, en hund som kliar sig i örat, en häst som gnäggar ellr en uggla som hoar, och jag vaknar på en gång. Nätterna är sååå jobbiga!

Har alltid fått höra att gravida sover så bra, man är ju så trött. Passa på att sova middag och sov i kapp er för det som stundar. Jag börjar fasa för att sova, det är ju bara jobbigt!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur sover ni?

Jag sover "som vanligt", dvs som en liten gris och tungt som bara den. Fast jag vaknar ofta på tidiga morgonen (mellan 4-6) och då MÅSTE jag gå på toa. Nu senaste veckorna har den extrema tröttheten (som jag tror var en kombination av graviditeten, fibromyalgin och sköldkörtelproblem) börjat gå över och nu kan jag klara mig på 7-8 timmars sömn igen. Tidigare var det inte ovanligt med 10-12 timmar plus en lite eftermiddagslur...

Jenny
 
Sv: Hur sover ni?

Då är vi två...

Sover jättedåligt och måste också vända mig om hela tiden har tom fått lägga en extra madrass i min säng för helt plötsligt var min säng för hård..

Sedan måste jag även gå på toa två gånger varje natt. Och som om inte detta var nog så har jag en fruktansvärd halsbränna och måste dricka garviscon under natten.

//Scilla ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 
Sv: Hur sover ni?

Jag sover inte heller så bra... Jag somnar på 10 sekunder ungefär men vaknar nog minst 3-4 ggr per natt... Sover väldigt "lätt" så jag vaknar av minsta lilla ljud... men snart är det över o bebben kommer... Visst blir det lättare o sova då? :banana:
 
Sv: Hur sover ni?

Har inte sovit en hel natt på mer än 3 år, dvs det började med första graviditetn och detta är barn nr 2 :banana: Är gravid i vecka 25 och jag vaknar väl ca var 3-4:e timme för att småskvätta :crazy:
Men redan innan min första graviditet började jag bli lättväckt, det hör väl till den kvinnliga naturen :crazy: Men jag är så van nu, somnar om på en sekund så det gör inget. Men sover gör jag alltid på sidan, värre är mitt ryggont efter en hel dags städande och nu när vi bytt rum vi och sonen, nu på semestern försvann ryggontet när svärmor gjorde allt och nu hemma igen är det ett faktum :mad:
Men snart är vi klara här och då ska jag bara ta det lugnt, för ryggontet gör så ont på nätterna när jag är uppe o går till toan så jag haltar och det ger sig inte förrän på morgonkvisten.
 
Sv: Hur sover ni?

Hmmmm sover på sidan eller på rygg... svettas dock mer och vaknar och måste kissa 1-2 ggr per natt..... *suck*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 225
Senast: __sofia__
·
Småbarn Dottern är ganska nyss fyllda 2 år. Hon har aldrig sovit en hel natt i sitt liv (om en med hel natt menar från nattning ca 21 till...
Svar
7
· Visningar
1 749
Senast: inverterad
·
Gravid - 1år Sonen är sex veckor idag och kan bara sova längre stunder om han får sova på mage. På rygg så sover han ungefär en timme som mest sen...
2
Svar
21
· Visningar
3 730
Senast: _Flicka_
·
Övr. Barn Innan jag fick barn sov jag djupt och var inte lättväckt. Jag kunde sova gott hela natten trots grannars festande. Sen fick jag barn...
Svar
7
· Visningar
882
Senast: Pilo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp