Hur stor häst ska jag ha?

Alvaostlund

Trådstartare
Jag ska ha helfoder/egen häst.. Min fråga är om vad ni tycker jag ska ha för storlek på hästen/ponnyn jag är 12 år och 167cm lång och väger 48 kg, eftersom jag är så lång borde jag satsa på Storhäst då eller?
Intresserad av tävling.
Tacksam för svar MVH❤️
 
Jag ska ha helfoder/egen häst.. Min fråga är om vad ni tycker jag ska ha för storlek på hästen/ponnyn jag är 12 år och 167cm lång och väger 48 kg, eftersom jag är så lång borde jag satsa på Storhäst då eller?
Intresserad av tävling.
Tacksam för svar MVH❤️

Jag tycker inte att du behöver gå över till storhäst p.g.a. din längd. Jag är 174 och kan rida D-ponny utan att se för lång ut, det beror lite på vad det är för typ av ponny. En lite grövre ponny bär upp mig bättre än en smäcker storhäst, så hade jag varit du hade jag snarare gått mer på hur hästen eller ponnyn är byggd.
Eftersom du är så ung tycker jag att du skall satsa på en ponny, och eftersom du vill tävla hade jag letat efter en läromästare som kan hjälpa dig med din utveckling. Försök att hitta något som kan ge dig flera roliga år på tävlingsbanorna innan du bestämmer dig för att gå vidare till storhäst.:)
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 135
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 640
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 137
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 585
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp