hur tycker ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

semlis777

om man är gravid och vill behålla barnet,men är arbetslös och enbart får a kassa vid tillfället,tycker ni att man är helt ego om man behåller barnet då? visst kan man kanske hitta ett jobb under graviditeten eller efter,men hur är eran åsikt??
 
Sv: hur tycker ni?

Klart man behåller barnet om man vill det!!???
Ingen ska komma och kalla en egoistiskt för det...?? Låter helt vansinnigt. Kan man sörja för att barnet får det den behöver så är det nog.
Skulle aldrig få för mig att lämna bort ett barn för att jag är arbetslös...
 
Sv: hur tycker ni?

OM du i övrigt har bra förutsättningar för att ta hand om det barn så finns väl ingen anledning att göra abort bara för att du är arbetslös??? Visst, föräldrapenningen kanske blir lite lägre, men pengar är ju inte allt här i livet.. :D (Även om det underlättar om man har gott om dem :p)
 
Sv: hur tycker ni?

Aldrig abort bara för att det blir knapert ekonomiskt! Man klarar sig, det handlar om prioritering. Vill du ha barnet så fixar du det!
 
Sv: hur tycker ni?

Där tycker jag att det är helt upp till var och en. Jag har en kompis som blev gravid och inte kunde göra abort. Hon fick avbryta sista året på gymnasiet och pappan jobbade halvtid. I juni kom sonen och de har det jättebra. Pappan har fått bättre jobb och hon har redan bestämt att gå komvux, när bebis är stor nog, för att plugga klart några sista ämnen. De har fått bidrag och lyckats skaffa egen lägenhet och familjerna hjälpte mycket med gamla barnkläder mm.

Är jätteglad för deras skull och de ångrar ingenting. :bow:
 
Sv: hur tycker ni?

Var jag bor är de flesta arbetslösa, alla småbarnsföräldrar jag känner å vet om är oxå arbetslösa så det är ingen ovanlig situation du sitter i.Gör inte abort/behåll barnet grundade på vad omgivningen tycker utan hur du tycker.
 
Sv: hur tycker ni?

Det reder sig.
Man löser saker och ting efter hand.
Man skall då aldrig behöva göra abort bara för att ekonomin inte räcker till.
Det finns faktiskt ett socialt skyddsnät för sådant.
Man kan både plugga och fixa jobb sedan, efteråt.
 
Sv: hur tycker ni?

Jag tycker så här.

Jag personligen skulle aldrig göra abort bara för att jag just nu är arbetslös. Är du gravid och vill behålla barnet, gör det!!!!

Men jag skulle heller aldrig medvetet göra barn under tiden som jag är arbetslös, fast å andra sidan vet man ju aldrig hur framtiden ter sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 358
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 703
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 812
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp