Bukefalos 28 år!

Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Det handlar nog inte om att passa in, det handlar snarare om sovra och sålla bort sånt som retar gallfeber på en. Trådar i vissa ämnen kan man låta bli att öppna, användare som stör en kan man ha på ignorera.

Senior verkar mest göra dig förbannad. Du verkar bunta ihop tjejer som skriver klagotrådar om sina pojkvänner med folk som diskuterar jämställdhet och, allra värst, uttalade feminister. Du smälter ihop allihop till en klump och klistrar etiketten MANSHAT på alltihop, och sen går du i taket igen som om allting som skrevs om män här handlade om dig personligen.

Det verkar rätt jobbigt. Och energikrävande. Ställen som buke ska ge energi, inte ta, i den bästa av världar.


OM jag ser något som jag tycker är uppenbarligt fel så väljer jag att gå i svaromål och försöka korrigera eller nyansera bilden som ges. Alternativet vore att ignorera det i mitt tycke korkade inlägget helt, vilket jag tycker vore synd, för då låter jag ju dumheten stå oemotsagd?

Men visst, jag går igång lite för mycket ibland, men hyckleriet är stundtals generande stort här på buke. Man hoppar på försvarslösa individer och målar upp en bild så att man häpnar över att de som skriver inläggen inte har tagit sitt pick & pack och dragit vidare.

Jag kan givetvis logga ut för gott, men vore inte det synd om forumet enbart befolkades av det täcka könet?
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Jag kan givetvis logga ut för gott, men vore inte det synd om forumet enbart befolkades av det täcka könet?

Där är nog roten till ditt onda: du ser dig själv som den enda ljuspunkten i ett kompakt mörker. Sanningen är väl snarare att Buke inte påverkas särskilt av att enskilda medlemmar slutar vara här, tvärtom, det händer nog varje dag utan att vi märker det.

Om du bara får bukt med din hybris så upptäcker du kanske att det finns många medlemmar av det otäcka könet här - och att de verkar trivas alldeles utmärkt utan att ta på sig rollen som Master of the universe.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Där är nog roten till ditt onda: du ser dig själv som den enda ljuspunkten i ett kompakt mörker. Sanningen är väl snarare att Buke inte påverkas särskilt av att enskilda medlemmar slutar vara här, tvärtom, det händer nog varje dag utan att vi märker det.

Om du bara får bukt med din hybris så upptäcker du kanske att det finns många medlemmar av det otäcka könet här - och att de verkar trivas alldeles utmärkt utan att ta på sig rollen som Master of the universe.

Sjutton vad lågt och patetiskt att börja raljera om "Master of The Universe" och "hybris". :D
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Tja, vad skulle du kalla beskrivningen du ger av dig själv i inlägget jag svarade på?
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Sjutton vad lågt och patetiskt att börja raljera om "Master of The Universe" och "hybris". :D

Fast det var inte just dina exempel som var inläggets jackpot ju! :D
Just det inlägget skulle förtjäna en lång radda panndunkartjommar, för det är skrivet på ett underhållande sätt med viss innehållspoäng, som kanske du troligtvis inte ser ens. Du må ta det personligt, men beskrivningen stämmer in på många som tror att nätet är 'a walk in the park'.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Då känner jag mig manad att korrigera och nyansera bilden och påpeka att jag då inte ser något hyckleri. Har du några exempel på det du upplever?
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Då känner jag mig manad att korrigera och nyansera bilden och påpeka att jag då inte ser något hyckleri. Har du några exempel på det du upplever?

Du är ju en intelligent person, nog måste du ha sett att svaren i trådarna skiljer sig åt beroende på könet? Tex:

Hon: Min man vill inte ha sex.
Buke: Dumpa!!

eller:
Han: Min fru vill inte ha sex.
Buke: Vad är det för fel på dig? Luktar du illa?
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Det jag synnerligen noggrant har följt är att det inte är samma personer som ger de olika svaren.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 596
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp