Bukefalos 28 år!

Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Det är svårt att hitta något generöst i det som Iris drar upp som exempel.

Fast jag kan förstå varför man försvarar sitt beteende.

Jag talar inte utifrån Iris inlägg, jag skriver vad JAG tycker.

"Försvara sitt beteende" - menar du alltså att jag använder :bow::bow::bow: för att mobba folk? Det gör jag inte. Och jag vet nog bättre än du vad jag menar med min smileyanvändning. Ful beskyllning.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Du har nog rätt, jag passar nog helt enkelt inte in här.

Det handlar nog inte om att passa in, det handlar snarare om sovra och sålla bort sånt som retar gallfeber på en. Trådar i vissa ämnen kan man låta bli att öppna, användare som stör en kan man ha på ignorera.

Senior verkar mest göra dig förbannad. Du verkar bunta ihop tjejer som skriver klagotrådar om sina pojkvänner med folk som diskuterar jämställdhet och, allra värst, uttalade feminister. Du smälter ihop allihop till en klump och klistrar etiketten MANSHAT på alltihop, och sen går du i taket igen som om allting som skrevs om män här handlade om dig personligen.

Det verkar rätt jobbigt. Och energikrävande. Ställen som buke ska ge energi, inte ta, i den bästa av världar.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Jag är inte så jätteofta på senior, så jag har inte tänkt i de banorna. I de andra hästforumen (på buke) tycker jag mig dock känna igen de tendenser du beskriver.

Bugsmileyn kan bli ett rätt effektivt vapen. Men vi har alla olika glasögon och bagage, så att jag läser in samma som du (dock i andra diskussioner) betyder ju inte att andra använder sina bugningar som nålstick eller vad man ska säga.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Jag anser inte att det är en fjäder att folk känner behov av att stå i grupp och säga "Jaaa!!" eller "Fyyy!!". Jag tycker att det är ett lite otäckt flockbeteende snarare.
Flockbeteenden är ofta läskiga.

jag förstår vad du menar

och bara för att du ogillar en viss användning av smileyn innebär det inte att du är emot all användning av den - så tolkar jag det i af.


Sedan tilld en som skrev detta om ÄU

det är en tragisk värld om man är så osäker att man måste kolla av "vad som är rätt". Om man vill ha en jacka köp den.

Det är du som skall ha den och bli glad av den

Har du så ytliga kompisar att de inte fixar det - byt kompisar

Eller var utan komisar - och var glad åt din snygga Jacka istället.

man mår bäst och komerm längst om man går sin egen väg.

Kläderna talar om vem du är. När du går i din snygga jacka kommer andra som också gillar snygga jackor se den och dig - och ni kan bli kompisar


Så funkar livet när ni blir större :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Kl
Jag ser också det Kat undrar över - även om jag ser det som ett intressant fenomen mer än något att reta sig på.

Varför drar en del personer till sig bugningar och gullidejsingen?
För en del tenderar att FÅ mer bugningar än andra.
Dessa jag uppmärksammat hör inte till samma bekantskapskretsar på Buke - tvärtom.
Och det är ju inte som att dom ber om dom, tvärtom verkar bugarna söka bekräftelse.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

*knapplån*

Alltså, ni som har ont av :bow:-smileyn och anser att den är ett mobbningsverktyg - jag tror att ni helt enkelt projicerar er känsla av utanförskap. Ett utanförskap som ni troligen även känner IRL och därför plockar med er till nätet.

Men ni kan inte ändra på alla på nätet, alla på buke eller ens alla på Senior eller var ni nu hänger. Så varför inte ändra på er själva? Förklara för er själva att :bow: faktiskt är ett uttryck för generositet. Det är mycket begärt att andra ska sluta bekräfta varann på ett positivt sätt bara för att några anser sig mobbade av andras bekräftelse.

Sen ska man självklart inte mobba på nätet. Det är för jävligt. Och det är för jävligt när en grupp går på en enstaka person - sånt ser jag också och jag gillar det inte, jag anmäler det eller har vid några tillfällen sagt ifrån i tråden.

Men mobbingen har inget med en enstaka smiley att göra. Säg den togs bort för att göra er glada - då skulle ni fortsätta projicera er känsla av utanförskap ändå. Så försök göra nåt åt den känslan i stället.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Håller med Kat här, och det i egenskap av endast läsare, inte ngn sida av en diskussion. Jobbigt att läsa trådar där ngn skriver ngt, som då f.ö. kanske redan nämnts av ngn annan obetydlig användare men ignorerats, för att sedan följas av ett tiotal ":bow::bow::bow:"-inlägg. Plocka bort alla :bow::bow::bow: och tråden har halverats.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Det var otroligt bra och välformulerat skrivet Mandalaki!! Fast jag vågar nog inte utmana ödet i just denna tråd med en bow-smiley, så det får bli en :banana: till dig istället :D!
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Och sen undrar jag...så som jag undrat i så många år - vem fan ingår i innegänget? VILKA ingår i ett 'innegäng' på buke? Jag är så sanslöst trött på det där tramset om innegäng här - jag har aldrig sett något 'innegäng', och jag tvivlar i högsta grad på dess existens annat än i vissa motsagda trådskapares/debattdeltagares värld.

Och ändå är det ngt som är på tapeten år efter år. Ingen rök utan eld?
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Och ändå är det ngt som är på tapeten år efter år. Ingen rök utan eld?

Så du tror att det är ett och samma innegäng som regerar buke år efter år? Det tror inte jag.

Precis som i alla andra sammanhang kommer här alltid att finnas kompisgäng. Och precis som i andra sammanhang kommer det också att finnas folk som lägger mer energi på att vara avundsjuka på kompisgänget i stället för att bilda egna kompisgäng.

Jag kan inte riktigt se vad man kan göra åt det, det är ju knappast förbjudet att vara kompisar.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Så du tror att det är ett och samma innegäng som regerar buke år efter år? Det tror inte jag.

:confused: Skrev jag det eller var det ngt du utläste av mitt inlägg. Kanske är det så, som sagt tidigare i tråden, att saker och ting uppfattas olika beroende på vilket bagage vi har. Vissa är känsligare för vissa saker. Eller är bara en sak rätt? Vems i så fall?
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Jag tror jag förstår vad du syftar på och blir lite fundersam. Om man tittar på i vilka trådar dessa problem brukar uppstå så är det till övervägande delen du som antingen startat dem eller ”tagit över” dem. Jag har faktiskt slutat läsa trådar startade av dig (hur intressant ämnet än verkar) eftersom de nästan aldrig blir en intressant diskussion utan ett skyttegravskrig där det gäller att bevisa för sin motståndare att man har rätt. Eftersom båda sidor resonerar likadant så uppstår det du klagar på.
Jag vet inte varför dessa trådar ”alltid” drar iväg åt fel håll men har några teorier. Det kan vara så att grundfrågan är ställd så att det bara utkristallliseras två tydliga, motsatta alternativ eller så är det så att du tyvärr gärna tar till att beskylla alla som inte har samma åsikt som du för att vara intolleranta, homofober, främlingsfientliga, fast i patriarkla strukturer osv. Det finns säkert fler möjligheter som jag inte kan komma på.
/Shaggy som säkert kommer få en massa skit nu men det struntar jag i.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Nja, jag frågade. Är det så du ser det? Det gör inte jag.

Frågan: Nej, det är inte samma konstellationer år efter år. Men oftast ett par samma figurer återfinns. Fenomenet finns, precis som du själv förklarade. Det finns och det kan vi inte göra ett skit åt. Men ändå skriks det högt varje gg ngn för det på tal: DET FINNS INGET INNEGÄNG. Oftast av de som tillhör ett dylikt. Och för att vända på ditt eget resonemang, så de som tillhör ett gäng ser inte heller att det finns ngr (obs ett eget antagande). Så vem har rätt? Finns det ett innegäng? Finns det inte ett innegäng? Skit samma!

Resten. Nej, jag såg inget och jag skrev det inte. Vad var det du gjorde?
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Nja, fenomenet förekommer även på andra forumsdelar, och jag ser inte/har inte sett Kat där så ofta. Men du har en poäng. Och det är oftast samma användare som figurerar i Kats motståndarsida, varför kan man tänka.


eller på :bow:språk:


:bow: Håller med på vissa punkter.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

. Oftast av de som tillhör ett dylikt. Och för att vända på ditt eget resonemang, så de som tillhör ett gäng ser inte heller att det finns ngr (obs ett eget antagande). Så vem har rätt? Finns det ett innegäng? Finns det inte ett innegäng? Skit samma!

Tja, jag ser det alltså mer som kompisgäng. För hur man blir "inne" på ett forum förstår jag inte. Ibland har jag ansetts tillhöra "innegänget" för att jag har många inlägg och ibland får många svar i mina trådar.

Men jag har varit med länge (= många inlägg) och får ibland många svar för att jag lägger ner lite möda på mina trådar. Om jag får fler svar än nån som skapar trådar typ "öööh jag tror jag såg nåt om att hyrorna ska gå upp är inte det för jävligt?" så tycker jag faktiskt att det är välförtjänt;)

(Trådar som är så där slött skapade utan minsta tanke, såna har jag faktiskt slutat svara på, det är för tråkigt. Den som har en bra, engagerad trådstart med lite tanke bakom - den kan däremot få mig att diskutera även om ämnet egentligen inte är så superintressant).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 592
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp