Bukefalos 28 år!

Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

aquien har givit ett exempel.
Jag vet inte om det redigerats något i den tråden sedan dess, men det var så den såg ut.

En annan, snäppet värre, tråd rensades lite häromdagen.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Jag tror ni diskuterar olika användning av :bow:.
Jag har sett det Kat beskriver, där det tycks handla mer om att i grupp angripa en meningsmotståndare än att göra bra poänger, och bugningarna används för att visa hur fantastiskt bra någon användares billiga skamgrepp var.

Jag tror inte att det har med innegäng att göra, utan snarare att det är något som uppstår spontant i vissa trådar.

Det kan tyckas osannolikt, men jag håller med Elftor.
Dock, givetvis, utan bugningar.

Jag är en vän av bugningar, men jag har heller inte svårt att se vilken typ av :bow: :bow: :bow: Kat menar.

I vissa trådar får man känslan av att :bow: :bow: :bow: betyder "Ja du och jag, vi förstår minsann varandra, men den där vi argumenterar mot är så jävla dum i huvet!!! fast det kan vi ju inte säga så vi kodar det så här"
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Och sen undrar jag...så som jag undrat i så många år - vem fan ingår i innegänget? VILKA ingår i ett 'innegäng' på buke? Jag är så sanslöst trött på det där tramset om innegäng här - jag har aldrig sett något 'innegäng', och jag tvivlar i högsta grad på dess existens annat än i vissa motsagda trådskapares/debattdeltagares värld.

Det tål att påpekas igen att det var alltså inte TS som drog upp det här med innegänget.

Det kom först här:
Ingenstans är det så uppenbart som på buke att det är viktigare vem som skriver än vad som skrivs.

När "rätt" personer skrivit, ja då dyker anhängarna upp med sina :bow:. Innan dess är de knäpptysta. Likt de tuffa mobbarna i skolan vill de hänga med innegänget och tycka "rätt".
Kritisera fel personer och du räkna med att bli motarbetad i de flesta trådar efter det.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

I vissa trådar får man känslan av att :bow: :bow: :bow: betyder "Ja du och jag, vi förstår minsann varandra, men den där vi argumenterar mot är så jävla dum i huvet!!! fast det kan vi ju inte säga så vi kodar det så här"

OM, och bara om, det är det ni menar så gäller inte mina argument längre. Det var sannerligen inte det jag menade.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Men nu är ni väl för gnälliga ändå?

så känns de mest som att en grupp människor försöker få motståndaren ur balans.

Det är DIN tolkning, ja. Men JAG använder :bow: för att visa min uppskattning av någons klokt formulerade tankar, den är en positiv handling FÖR någon, inte en negativ mot vederbörandes meningsmotståndare.

Och det kommer jag att fortsätta med. Inte minst med tanke på hur mycket det gnälls om buke, t ex sånt här:

Ingenstans är det så uppenbart som på buke att det är viktigare vem som skriver än vad som skrivs.

När "rätt" personer skrivit, ja då dyker anhängarna upp med sina :bow:. Innan dess är de knäpptysta. Likt de tuffa mobbarna i skolan vill de hänga med innegänget och tycka "rätt".
Kritisera fel personer och du räkna med att bli motarbetad i de flesta trådar efter det.

- så tycker jag att mer generositet, mer bekräftelse BEHÖVS. Nästan alla vill ha bekräftelse, den tänker jag inte snåla med bara för att andra kanske tittar surt på den bekräftelsen. Usch vilken ogenerös inställning!

Americanese, med tanke på hur starkt du tydligen ogillar buke, varför är du här överhuvudtaget? Många av dina inlägg osar av bitterhet över buke, men det är faktiskt frivilligt att vara här.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

- så tycker jag att mer generositet, mer bekräftelse BEHÖVS. Nästan alla vill ha bekräftelse, den tänker jag inte snåla med bara för att andra kanske tittar surt på den bekräftelsen. Usch vilken ogenerös inställning!

Det är svårt att hitta något generöst i det som Iris drar upp som exempel.

Fast jag kan förstå varför man försvarar sitt beteende.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

*kl*

Oj då....
Jag måste helt enkelt vara korkad... för jag FATTAR verkligen inte vilka dom där användarna som är "rätta".

Jag kanske hänger på "fel" ställen (senior, hästhantering och rid-sidorna)?

Jag måste bara säga att jag har under alla mina år faktiskt aldrig fattat vilka det breyktade "innegänget" eller de "rätta" användarna är.....

----------------------------------------------------

Inte heller har jag uppfattat att det är någon "flock" med ryggdunkare.

Däremot så tycker jag att det är väl helt naturligt om jag läser i en tråd och ser att någon annan har uttryckt precis det jag själv tycker att jag då säger att jag håller med?

Sorry Kat men eftersom du ännu inte är diktator i detta land och jag skulle lämnat forumet omedelbums om du bestämde (vilket du verkar vilja göra trots att det är ett FRITT forum i ett FRITT land med YTTRANDEFRIHET) då jag ofta tycker du resonerar helt galet..

:bow: Håller precis med ovanstående.

Tilläggas kan att jag inte vet ett dug vem ovanstående användare är och inte heller med i någon klubb :cool:
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Sorry Kat men eftersom du ännu inte är diktator i detta land och jag skulle lämnat forumet omedelbums om du bestämde (vilket du verkar vilja göra trots att det är ett FRITT forum i ett FRITT land med YTTRANDEFRIHET) då jag ofta tycker du resonerar helt galet..

Ska jag tolka det här som att varje gång du yttrar en åsikt, då önskar du att bli diktator över landet du bor i?
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Du har nog rätt, jag passar nog helt enkelt inte in här.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Jag kan faktiskt förstå att 'americanese' upplever buke på det sätt som hen gör. Jag har sett just det här beteendet mot just den användaren flera gånger.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Lite allmän fråga till dig, eftersom jag inte förstår problemet riktigt.

Är det själva bugar-smileyn som är knepig eller är det när folk håller med någon i allmänhet utan att bidra med något mer än själva medhållet ?

Jag tror att just medhåll utan att bidra är lätt hänt när någon har uttryckt exakt det man själv tänker och tycker. Varför får man inte visa det bara för att någon annan var först ?

Har du generellt svårt med positiv kritik ? Jag vet att du var kritisk till "peppning" i en annan tråd. Att du tog det negativt.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Jag är inte Kat, men jag tror att jag förstår vad Kat menar. OCH jag förstår också dem som använder :bow:. Jag tror helt enkelt att det beror väldigt mycket på situationen hur :bow: uppfattas.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Lite allmän fråga till dig, eftersom jag inte förstår problemet riktigt.

Är det själva bugar-smileyn som är knepig eller är det när folk håller med någon i allmänhet utan att bidra med något mer än själva medhållet ?

Har du generellt svårt med positiv kritik ? Jag vet att du var kritisk till "peppning" i en annan tråd. Att du tog det negativt.

Det som jag upplever som ett problem är att man använder bugarsmileyn som medhåll på ett sådant sätt som Iris beskriver här ovan: det vill säga för att hålla ihop mot en gemensam antagonist.
Jag tycker att det är ett olämpligt beteende på ett diskussionsforum.

Positiv kritik är inte i sig ett problem. Problemet är när de har underliggande meningar, som i de fallen - att få övertaget genom att gadda ihop sig mot en individ.
(Eller i fallet med övervikten: "peppa" och därmed tala om att man inte duger riktigt som man är)
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

OM, och bara om, det är det ni menar så gäller inte mina argument längre. Det var sannerligen inte det jag menade.

Det är bara i vissa trådar jag tycker man kan få den känslan, som jag tror att TS menar.
Oftast tycker jag bugningarna är glada och lättsamma och bara trevliga!
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Det är bara i vissa trådar jag tycker man kan få den känslan, som jag tror att TS menar.
Oftast tycker jag bugningarna är glada och lättsamma och bara trevliga!

Det är de jag menar.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Vad bra!

Nu tänker jag INTE bekräfta vår enighet här! ;)
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

Okej, då tror jag att jag förstår lite bättre.

Men hur man tolkar en smajlare eller om man bara säger - åhhh. jag håller med, är ju subjektivt. För mig betyder bugarn ett välformulerat inlägg. Inte som ett statement mot en gemensam antagonist.

För övrigt så håller jag med vad det gäller vissa fall av "peppning" - jag avskyr att höra "Vad fin du är idag" för det betyder (för mig) att jag är ful i vanliga fall.
 
Sv: Hyllningskörer och Kritikermobbar är tråkiga

"eller så har seniorforumet mer och mer börjat likna en skolgård eller en bostadsrättsförening..."

Eller varför inte ett hönshus?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 596
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp