Bukefalos 28 år!

Hyra stuga vid vandringsled+stad ?

hollypolly

Trådstartare
Jag har lite svårt att sortera på stugsidorna.
Har ni något tips på ett fint ställe i södra eller Mellansverige där man kan hyra en stuga och ha nära till en dagslång vandringsled samt gärna även nära en stad ?
Tack på förhand.
 
Jag bor redan på bondgård , söker mer en stuga att hyra relativt nära en stad men tack.
Och?

BpL är väl alla möjliga varianter. Trodde naivt nog att det fanns logi nära vandringsled och stad bland dessa. Men om du vill bo i stad så kanske vandrarhem är bättre än stuga?

Annars är väl turistbyråer det naturligaste stället att ringa?
 
Söderåsens naturreservat!! Det är otroligt vackert och det finns gott om övernattningsalternativ i närheten, och det är mindre än fem mil till Helsingborg och bara lite längre till Malmö/Köpenhamn.

På sommarhalvåret brukar vi ofta åka dit och vandra och sova i bilen. Vi har en SUV med glastak, och det blir som att sova under stjärnorna :love:
 
Jag har lite svårt att sortera på stugsidorna.
Har ni något tips på ett fint ställe i södra eller Mellansverige där man kan hyra en stuga och ha nära till en dagslång vandringsled samt gärna även nära en stad ?
Tack på förhand.
Vad menar du med dagslång vandringsled? Vandringsleder finns det många men de flesta går inte i cirkel utan då får du gå en dag och sen ordna hemtransport. Eller åka en bit och sedan gå hem.
Sen är frågan om det ska vara nu, eller på sommaren? Alla stugor är inte igång på vintern, eller ens vinterbonade.
 
Fast på till exempel Upplandsleden finns det många etapper där man kan ansluta med kollektivtrafik till flera punkter på leden. T ex ta pendeltåg till Bålsta och gå till Skokloster och ta bussen tillbaka till Bålsta.
 
Fast på till exempel Upplandsleden finns det många etapper där man kan ansluta med kollektivtrafik till flera punkter på leden. T ex ta pendeltåg till Bålsta och gå till Skokloster och ta bussen tillbaka till Bålsta.
Ja jag vet många vandringsleder man kan gå runt , många sjöar kan man gå runt. Jag brukar gå många vandringsleder och jag vet bara en som mAn inte kan gå runt och den är 40 mil.
 
Vad menar du med dagslång vandringsled? Vandringsleder finns det många men de flesta går inte i cirkel utan då får du gå en dag och sen ordna hemtransport. Eller åka en bit och sedan gå hem.
Sen är frågan om det ska vara nu, eller på sommaren? Alla stugor är inte igång på vintern, eller ens vinterbonade.
Jag vill gå en som går runt blir för krångligt annars.
Tänkte åka i vår innan semesterns säsong.
 
Och?

BpL är väl alla möjliga varianter. Trodde naivt nog att det fanns logi nära vandringsled och stad bland dessa. Men om du vill bo i stad så kanske vandrarhem är bättre än stuga?

Annars är väl turistbyråer det naturligaste stället att ringa?
Ja jag vill bo nära en stad för jag tänkte att vi skulle vandra en dag och gå på stan den andra.
Jag vet inte vilken turistbyrå som gäller innan jag bestämt stad.
 
Söderåsens naturreservat!! Det är otroligt vackert och det finns gott om övernattningsalternativ i närheten, och det är mindre än fem mil till Helsingborg och bara lite längre till Malmö/Köpenhamn.

På sommarhalvåret brukar vi ofta åka dit och vandra och sova i bilen. Vi har en SUV med glastak, och det blir som att sova under stjärnorna :love:
Det ska jag kolla upp, jag gillar Skåne !
Vad mysigt det låter.
Tack för tipset.
 
Men @tanten vilket tjurigt svar? :confused: Hon tackade ju även om det inte var vad hon var ite efter.

Och det är väl inte första gången någon frågar efter liknande tips här? De brukar väl inte få förnärmade svar om att vända sig till turistbyrån.
 
Ja jag vill bo nära en stad för jag tänkte att vi skulle vandra en dag och gå på stan den andra.
Jag vet inte vilken turistbyrå som gäller innan jag bestämt stad.
Även storstäder funkar ju. Man tar bussen ut till led och bussen in till stan.
Hur lång tur hade du tänkt dig?
 
Men @tanten vilket tjurigt svar? :confused: Hon tackade ju även om det inte var vad hon var ite efter.

Och det är väl inte första gången någon frågar efter liknande tips här? De brukar väl inte få förnärmade svar om att vända sig till turistbyrån.
Jag undviker att ringa för jag är så blyg i telefonen så jag frågar gärna såhär om någon har gjort en vandring och stadsutflykt i samma veva.
 
Jag vill gå en som går runt blir för krångligt annars.
Tänkte åka i vår innan semesterns säsong.
Så steg ett är att hitta en led som passar dig. Tyvärr vet jag ingen, men sånt borde turistbyråer ha kunskap om, så jag skulle ringa runt till dem. När du väl bestämt dig för led så bör det inte vara så svårt att hitta ett boende.
 

Liknande trådar

Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 095
Senast: ii-ssa
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
385
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
194
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 319
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp