Bukefalos 28 år!

Hyra stuga vid vandringsled+stad ?

Så steg ett är att hitta en led som passar dig. Tyvärr vet jag ingen, men sånt borde turistbyråer ha kunskap om, så jag skulle ringa runt till dem. När du väl bestämt dig för led så bör det inte vara så svårt att hitta ett boende.
Tack jag ska se till att hitta en led jag googlar just nu. Men det finns så himla många att välja på så jag blir snurrig i huvudet.
Här på bukefalos kan man få lite tips också som är lättare att sortera.
 
Ja en större stad går fint.
Ungefär runt milen med plus minus några km.
Alltså en mil är ju inte så långt, det där promenaden kan du få i botaniska och slottskogen i göteborg.

Du kan nog åka till vilken stad som helst och få till en naturpromenad på någon mil utan problem.
 
Ja det ser toppenfint ut kanske kan vara värt en långresa dit. De verkar ha stugor på plats med och många turer men undra vilken stad som är nära där. Tiveden verkar ligga i urskogen

Tiveden är riktigt vackert men nja storstäder är sådär! Laxå hova mariestad o så ligger nära men små städer! Kan ni vandra i sommar kan ni ju gå någon led och sen besöka riddarveckan i hova :)
 
Finns även leder runt ånnaboda/örebro. Där finns även stugor och islandshästturridning ;) och örebro är fin stad, brukar vara bland annat open art på sommarhalvåret som är kul att titta på! Även visade turer på örebro slott!
 
Det ska jag kolla upp, jag gillar Skåne !
Vad mysigt det låter.
Tack för tipset.

Kolla upp Vättlefjäll i Göteborg också om du vill ha storstadspuls. Tycker du bättre om småstäder så finns det många fina leder i Alinsåstrakten, bl.a. runt Kroksjön. Tycker du om historiska vingslag så är det otroligt vackert på Billingen i Skövde, det är i mina trakter och här finns hur mycket historiska platser och sevärdheter som helst och fantastiska vandringsleder. Tex runt Hornborgarsjön. Du kan googla Pilgrimsleden :up:
 
Ja en större stad går fint.
Ungefär runt milen med plus minus några km.

Då har du flera alternativ runt Uppsala, förutom Upplandsleden. http://www.biotopia.nu/hitta-ut/

Uppsala är också en mysig stad att "gå på stan" i, med mer mode och småaffärer i centrum och många fik, samt Gränby Centrum utanför stan. Jag vet inte hur utbudet är på stugor, men det finns lantlig Bed and Breakfast på t ex Sunnersta herrgård, Hågadalens vandrarhem är lantligt, och man kan bo väldigt vackert på Krusenbergs herrgård som har olika weekendpaket.
 
Alltså en mil är ju inte så långt, det där promenaden kan du få i botaniska och slottskogen i göteborg.

Du kan nog åka till vilken stad som helst och få till en naturpromenad på någon mil utan problem.
Ja kanske lite fel att kalla det vandringsled söker egentligen bara en kortare led man kan gå på några timmar i fin natur.
 
Kolla upp Vättlefjäll i Göteborg också om du vill ha storstadspuls. Tycker du bättre om småstäder så finns det många fina leder i Alinsåstrakten, bl.a. runt Kroksjön. Tycker du om historiska vingslag så är det otroligt vackert på Billingen i Skövde, det är i mina trakter och här finns hur mycket historiska platser och sevärdheter som helst och fantastiska vandringsleder. Tex runt Hornborgarsjön. Du kan googla Pilgrimsleden :up:
Ja jag tycker mycket om historia skulle gärna se gamla byggnader . Ska söka på de platserna du nämnde.
 
Då har du flera alternativ runt Uppsala, förutom Upplandsleden. http://www.biotopia.nu/hitta-ut/

Uppsala är också en mysig stad att "gå på stan" i, med mer mode och småaffärer i centrum och många fik, samt Gränby Centrum utanför stan. Jag vet inte hur utbudet är på stugor, men det finns lantlig Bed and Breakfast på t ex Sunnersta herrgård, Hågadalens vandrarhem är lantligt, och man kan bo väldigt vackert på Krusenbergs herrgård som har olika weekendpaket.
Det ska jag också kolla upp, för Uppsala har jag aldrig varit och jag vill åka till en helt ny plats.
 
Tiveden är riktigt vackert men nja storstäder är sådär! Laxå hova mariestad o så ligger nära men små städer! Kan ni vandra i sommar kan ni ju gå någon led och sen besöka riddarveckan i hova :)
När är riddarveckan ?
Jag var på riddarspel och medeltidsmarknad förra året och det var en upplevelse ,förutom maten för jag fick ett bröd köpt på "Ica " med rotfrukter på enbart , var rätt oaptitligt.
 
Alltså en mil är ju inte så långt, det där promenaden kan du få i botaniska och slottskogen i göteborg.

Du kan nog åka till vilken stad som helst och få till en naturpromenad på någon mil utan problem.
Håller med.
Om du hittar någon speciell stad du är intresserad av, så kan även orienteringsklubbar vara ett komplement till att fråga turistbyrån. De har ibland egna leder, och brukar i vilket fall som veta vad som finns "på marknaden" :)
Uppsala är väldigt fint :)
 
Hitta en fin stad först. Vad vill du gå för stad och vad vill du göra i stan? Det går garanterat att hitta fin natur i närheten.
Jag vill gärna kolla in en ny stad ,en plats där jag inte varit innan, inte så My let shopping utan mer att kolla på sevärdheter. Gillar äldre städer med gamla hus kvar.
 

Liknande trådar

Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 096
Senast: ii-ssa
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
385
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
194
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 326
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp