Bukefalos 28 år!

Icke problematiska visdomständer

Kaki

Trådstartare
Nu behöver jag lite pepp!
Jag har en visdomstand i underkäken som är på väg fram. Pyttelite syns nu. Det är svullet och ömt runtomkring. Inte särskilt ont egentligen fram tills jag råkade smälla till området med tandborsten.

Har en helt framme sen tidigare, som är knasigt vinklad ut mot kinden men aldrig stör. Och en till som känns som en liten pigg mitt i tandköttet, (stannade halvvägs upp alltså) den stör aldrig heller.

Kan jag ha så tur så min tredje också blir okomplicerad när den väl kommit fram?

Har du snälla visdomständer? :)

(vill bara ha solsken och gnistrande snö i denna tråd tack!)
 
Jag har tre som varit ganska snälla. Lite svullet och ömt precis när de rör på sig, och så har jag bitit mig i kinden ett antal gånger i början när en ny kant kommit fram, utöver det inga störningar. Den fjärde är halvvägs framme bara så den ska jag inte säga nånting om än.
 
Jag har fyra snälla och det har både mamma och pappa också. Det har blivit lite trängre i munnen men ingen av oss har behövt operera bort dem...
 
Mina är så snälla att de inte har kommit fram. Det är iofs en himla tur eftersom de sitter riktade rakt in i tänderna intill :p

Mvh,
Sveriges minsta käke (0,0 millimeter mellan tänderna trots att jag dragit ut fyra tänder samt saknar 1-2 tänder redan innan dess.)
 
Mina är så snälla att de inte har kommit fram. Det är iofs en himla tur eftersom de sitter riktade rakt in i tänderna intill :p

Mvh,
Sveriges minsta käke (0,0 millimeter mellan tänderna trots att jag dragit ut fyra tänder samt saknar 1-2 tänder redan innan dess.)
Min mamma fick sina visdomständer i 40-års åldern ;)
 
@Kaki Vet inte om alla mina är framme men tre är det iaf. De är snälla (förutom att jag har haft ett hål i den ena). Men det gör ont några dagar när de precis spricker igenom tandköttet. Har för mig att det är extra viktigt att borsta där då iom att det är stor risk för att bakterier fastnar i det trasiga tandköttet och lätt blir till inflammationer.
 
Jag har fyra, är inga problem bortset ifrån att jag fått hål i en då jag har trång mun och svårt att komma runt bak med borsten ordentligt :( min tandläkare har inställningen att vi inte ska laga den när hålet blir så illa att det behövs utan dra ut den, vilket jag fasar över att göra..
 
Jag har alla fyra på plats, de har aldrig bråkat med mig - utom möjligen när de skulle tränga sig ut, då var de möjligen lite tjuriga i någon dag men det är väldigt vaga minnen. :D
 
Än så länge är jag lugn. Är 29 år fyllda och visdomständerna syns på röntgen men har ännu inte kikat fram :up:

Så var mina också tills en tandläkare när jag var 30 år tyckte att de måste bort nu, helst igår! Hade hellre haft kvar dem faktiskt :D Men man får ju lita på expertisen. De två i överkäken har inte tittat fram och verkar inte ha för avsikt att göra det heller (fyller 33 nästa gång).
 
Jag har en. Den sprack, alltså verkligen sprack. 1/3 försvann.
Men tandis tyckte att "den behöver du" En av mina "tuggtänder" p.g.a bettfel. Så hon lappade ihop den, sen var det inget mer med det :D
Är nog den tanden jag har minst problem med, den gjorde aldrig ont innan heller, varesig som hel eller halv.
 
Vad härligt att det finns så många snälla visdomständer ibland oss! :D

Jag hoppas verkligen att denna också blir snäll, och den känns onekligen lite mindre öm idag än igår.

Att dra/operera ut dom låter ont och dyrt...
 
Har du snälla visdomständer? :)
Japp, har bara en än så länge (vet inte om fler är på väg), kändes bara lite när de precis bröt igenom tandköttet, men nu ser den precis ut som en tand i tandranden bara att den är lite väl långt in i munnen, så lite svår att komma åt ibland, men det går.
Så här har jag bara snäll visdomstand än så länge, så länge jag sköter den. :up:
 
Är 23 år och har tre stycken som tittar nu upp men är osäker på om det verkligen är hela tanden som är framme på dem. Förutom när de trängde sig fram (ömt tandkött) så har de skött sig duktigt. Jag var faktiskt hos tandläkaren igår för att jag hade/har lite ont bakom den fjärde som än så länge gömmer sig, men misstanken ligger på käkleden istället. Fick iallafall se den på röntgenbilden, undrade om den inte låg lite väl tätt intill den framför men tandläkaren tyckte att det såg ok ut :)
Och allt detta trots att jag borde sköta min tandskötsel bättre än vad jag gör nu idag :o Så det finns solskenshistorier här ute, jag är också lite rädd för att behöva dra ut dem men än så länge har jag sluppit det :up:
 
Jag har 3 snälla (som inte kommit fram) och en som ska opereras bort i mellandagarna:eek: Jag kommer med största sannolikhet att dö, eftersom tandläkaren tydligen inte får ge lustgas, men om jag överlever hoppas jag att de andra tänderna håller sig under ytan:nailbiting:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Shop to you drop, del 4
  • Kattbilder #9
  • Katter med olika foderbehov

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp