ID-märkning av alla svenska hästar

den märkning som görs på hästar och passid. det är fel då det vid ägare byte kan som en del gör dom reg.om hästen för att bryta ägare föjden så att den ej går att spåra.kolla passet innan ni köper så att ni kan spåra tidigarer ägare det finns oseriösa hästhadlare. jag vet håller på med en sådan häst handlare som chippade om våran häst och reg. om den innan köpet var klart och hade sålt den utan köpe handling. det kallas olovligt förfogande kolla att alla papper är ok!!!!

Du har svarat på ett över tio år gammalt inlägg till en trådskapare som inte längre finns kvar på forumet.

Dessutom har många regler kring chipmärkning etc ändrats på de här dryga tio åren.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 686
Senast: lundborg
·
Avel Jag har ett fullblod importerat från England. Hon är DNA-testad, chipmärkt och ID-beskriven (konturdiagram) i sitt engelska pass...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: Victovie
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 906
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp