Bukefalos 28 år!

Idag har jag..

Sv: Idag har jag..

Tog precis in mina...blåser smådj*vlar, snön yr och träden faller nedanför vallen. Självklart brast ett när vi skulle leda in raringarna och dom bägge for rakt upp av smällen:eek: ...men, sen lugnade dom sig och följde lugnt med in. Ja, det blir inte så mycket gjort med dom ikväll, således. Ger mig inte ut med en nybliven fyraåring på promenad när det formligen stormar...:crazy:...
 
Sv: Idag har jag..

Japp... det är spännande att rida i snöstorm... Jag hade bestämt att jag skulle rida idag... och har väntat hela dagen på att vädret skall bli till min fördel. Men icke :crazy:

Ridturen kan sammanfattas kort.... Funny gick i stort sett hela ridturen på bakbenen... Men vi kom hem i ett stycke... och vi avslutade med lite voltarbete på det jag har som ridbana på baksidan av stallet.

Där taggade hon ner och blev någorlunda lugn och kunde faktiskt skritta en stund, avspänt på långa tyglar... då fick det räcka.

Ca halvtimmen blev det i alla fall.... Nu hoppas jag på några dagar framöver med mindre stormliknande väder. :cool:
 
Sv: Idag har jag..

verkar som om det är skitväder hos oss alla... :p

men dum som jag är skulle jag trota vädret och stycka ut på en ridtur i alla fall, dock så uppskattades det inte från varken hästen elle mig själv när jag väl satt på hästryggen...
men lite galopp på ängen blev det i alla fall, men fy satan vad jag frös sedan... hoppas det är bättre imorgon så man kan träna lite mer! :banana:
 
Sv: Idag har jag..

Vi har oxå skitväder.

När jag lägger regntäcke på märren -Då är det snöblötäckelregnstorm. DEt händer inte ofta. Men idag och några dagar framöver.

Inget jobba häst idag.

mvh Eva
 
Sv: Idag har jag..

Idag ska hästarna få sin botulismspruta...blåsten är överväldigande fortfarande men dom ska ut i hagen så fort Raketen fått i sig sin frukost, han tar tid på sig...Dock, dom får inte gå ut på vallen förrän jag kolla om träden har gjort åverkan på staketet. Small ju av nåt därnere igårkväll så det hördes, rejält...:cool: Tur man har några hagar att välja mellan. Möjligen trotsar jag vädret och jobbar Lilly på lina i snön...det brukar ta bra;)
 
Sv: Idag har jag..

Ja herregud vad de blåser!:eek:
Ja ni småläningar har alltid det blåsigast.:rofl:
Ja hade tänkt att släppa ut mina pållar nu men jag ryser av att de viner så i knutarna, fy satan i gatan.
Lillkillen har magsjuka, stackarn. Jag SKA INTE bli sjuk!:mad:
 
Sv: Idag har jag..

Ja, det blåser isvindar...marken är nu hård och otrevlig. Insåg att jag, idag, var tvungen att brodda på fröken så det har jag pysslat med på morgonkvisten. Gick förvånansvärt bra med tanke på att broddhålen varit oskyddade hela tiden. Nu väntar jag på att veterinären ska höra av sig om vilken tid dom kommer och sprutar mina raringar...;)
 
Sv: Idag har jag..

Idag var jag på arbetsintervjuv och fick jobb!!!!!!! Med start den 14januari, två skift.
:bump::bump:

Ska försöka träna Phigalle lite i blåsten idag men det är isande kallt.
 
Sv: Idag har jag..

G R A T T I S ! ! ! ! !:bump:

Här är det snålblåst. Blev inget med mina men en longeringvända med nykomlingen.

mvh Eva
 
Sv: Idag har jag..

Ska försöka träna Phigalle lite i blåsten idag men det är isande kallt.

Idag kom mitt sidepull och jag provade att tömköra med det i hela 12 minuter. Det gick så bra att vi vågade prova att trava lite och det gick bra det med.
 
Sv: Idag har jag..

igår tog jag fyrhjulingen och snösladden och sladdade/jämnade till ridvolten på ängen, blev kanonbra där nu! :banana:

Var ju även tvungen att rida där sedan och som vanligt blev det en hel del galoppträning... men tränade också en del sluter och sidvärtes i vänster varv eftersom den sidan är svagare än höger... men det går bättre och bättre för varje går, även om det går sakta (men säkert ;))

Idag blir det ingen ridning, blåser som satan ute och dessutom mår jag inte så bra... :(
men pride tar nog inte skada av att gå i hagen. Dessutom fick de en helt ny storbal igår, så det går ingen nöd på dom... :p
 
Sv: Idag har jag..

Idag har jag inte ridit men det blåser,är kallt och snorhalt. Men igår var jag och tränade och det gick bra:D
 
Sv: Idag har jag..

Idag var jag på arbetsintervjuv och fick jobb!!!!!!! Med start den 14januari, två skift.
:bump::bump:

Ska försöka träna Phigalle lite i blåsten idag men det är isande kallt.

Härligt med jobbet:banana:!!! Jag letade hund halva natten (han är återfunnen, halt och eländig men utan synliga skador...han är 12 år:eek: ), blev rätt genomblåst och har ont precis överallt idag. Har suttit med BoT för att lindra det värsta.

Hästarna fick vila både p.g.a. blåsten men också för att dom fick vaccination igår. Drar igång i morgon igen...:cool:
 
Sv: Idag har jag..

Idag är det vindstilla, plusgrader och vitt (än så länge). Måste ha snöat lite i natt.

Red fröken i skritt och trav utmed banvallen. Så himla skönt!!! Hon var lite ovillig att lyssna på handen och skänkeln i början men sen lossnade hon och gick hur fint som helst. Raketen skötte sig utmärkt ensam i stallet. Längtar tills vi kan börja galoppera också...men det blir först om ca 1 månad. Vi går långsamt framåt...lååååångsamt;)

Tog en 10 minuterspromenad med Raketen efter ridturen och vi utforskade några brevlådor...oerhört spännande för en liten kille:D

Har lagt in lite bilder på mina små raringar i Unghästtråden. Dom hör ju båda dit:idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Idag har jag..

Oj vad vitt och fint de är nu. Nu blir jag lite ridsugen.
Undrar om jag kan lura med dottern ut på en skogstur idag?:angel:
Har ju BARA 5+shettisen ridbara hästar att välja på.:rofl:
Så vilken ska jag ta:cool:;)Är de nån som är ridsugen här:angel::D
Måste sälja av lite kan inte ha 9 hästar. de räcker med 5 st.:smirk::angel:
Nu ska jag gå ut. ha de gött allesammans.
 
Sv: Idag har jag..

Trodeluttan. Lata damen här. Ska snart gå ut o fixa till de med pållarna. As knas kalas knaggligt i hagen. De blir att fila till tassarna på Fridolf, han har ganska stora poddar. Bew o jag tränar sten hårt mentalt ,he he o snart ska vi träna fysiskt me pållarna osså. Snöat i natt o nu töar de, inte kul.
 
Sv: Idag har jag..

Det blev en runda i dag på runt timmen...
Funny var förhållandevis lugn... Försökte lite småtrix... mest för att hålla mig alert där upp i sadeln tror jag...

Inget dramatisk alls inträffade... Den enda gångart som nyttjades var skritt....
 
Sv: Idag har jag..

Här har det snöat under natten och även på förmiddagen. Trodde inte det skulle bli ridning idag då det vräkte ner ett tag,,men det blev sedan uppehåll och ett ridpass blev det.

Ridit markarbete på vallen med valacken. Återigen gick det super...känner mig lite tjatig ;)...men så är det.
Jobbade med formen på böjt och rakt spår, skänkelvikningar, back, halt, början till rollbacks m.m.
Vi var båda två mycket nöjda efteråt :bump:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: hamilton1
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 442
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
789
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 334
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp