Bukefalos 28 år!

Ifs höjning av försäkring

Sv: Ifs höjning av försäkring

*kl*

Gamlingen (7 år) kostar ca 1700 kr/år hos Folksam. Unghunden (8 månader) kostar 2200 kr/år hos Agria (runt 1300 med valprabatt + tio procent jägarrabatt). Gamlingen har inte utnyttjat en krona på sin försäkring *peppar peppar*, för unghunden har Agria fått punga ut med motsvarande 4 årspremier so far. Unghunden har användbarhet (jakt/avel) i försäkringen samt 50' i veterinärvård och 11' i liv.

Ts: Du har inte fallit för IF:s ålderstrappa då? Dvs premien höjs eftersom hunden blivit äldre samtidigt som ersättningsnivån sänks?
 
Sv: Ifs höjning av försäkring

Vilka billiga fösäkringar ni har:D Jag fick nyss hem årets försäkringsbrev och nu är min hunds försäkringspremie uppe i 4600 kr per år:crazy:
Visserligen billigaste självrisken, men även lägsta veterinärvården.

Vissa raser är otroligt dyra att försäkra...
 
Sv: Ifs höjning av försäkring

Jag har två hundar i IF

Petit Basset Griffon Vendeen - 1 965:-/år. Liv 9 000:-, Vetextra 40 000:- & då självrisk på 4 000:-

Flatcoated retriever - 2 360:-/år. Liv 8 000:-, Vetextra 40 000:- & då självrisk på 4 000:-

Så en månadskostnad på 361:- för två hundar, kollade nu på senaste höjningen, den var 2 kr/månad på basseten. Flatten låg kvar på samma, har inte behövt använda försäkringen på någon av dom.

Flerförsäkringsrabatt på 10%.

Är annars nöjd med If i de fall jag varit kontakt med dom.
 
Sv: Ifs höjning av försäkring

2700 kr då måste du ha ngt extra med typ avel eller som jakt/arbetshund. Kompisens 3-åriga sheltie kostar drygt 1800 kr per år. Hon har 10 000 i liv och 40000 i vet.vård på IF. Hur kan det vara så olika???

What?? Vafan! :p Nej jag har inget spec. Har din kompis fastsjälvrisk eller rölig då? kanske är det som det hänger på, annars verkar det GRYMT konstigt.
 
Sv: Ifs höjning av försäkring

Hon har fast självrisk.. betalar per månad men vi räknade ihop det o kom fram till den summan årsvis.. 157 kr i månaden (tror jag det var) drar dem nu sen hon fyllde 3 år.

Hur gammal är din tjej nu? Kan det vara åldern som gör skillnaden?
Kompisen har inga fler försäkringar i if så ingen extra rabatt pga det i alla fall.
 
Sv: Ifs höjning av försäkring

Hon är också precis 3 :crazy:. Får maila och fråga om detta...

Suck mi8n dator krashar när jag går in på if av ngn anledning, skulle någon kunna gå in och kolla vart man mailar?
 
Sv: Ifs höjning av försäkring

Min dator är också knäpp på den sidan så hann inte få tag i adressen. Kolla i dina försäkringspapper efter uppgifterna.

Gjorde en priskoll både på min o kompisens hundar. Ingen av dem stämde med vad vi betalr. Din summa verkar stämma på tik 3 år i din ras. Undrar varför vi har billigare? Hmmm måste kolla upp detta så jag inte har sämre vet. än vad jag tror..:o
 

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 681
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ni som har "vanliga hobbyhästar", alltså varken superdyra tävlingshästar eller rena promenadhästar, vad har ni för försäkring och vad...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 831
Senast: Sockerbit
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 728
Senast: Hyacinth
·
Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 757
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tält - en djungel
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Simskola?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp