Bukefalos 28 år!

ameo

Trådstartare
Moderator
Finns det något lagligt sätt att "återinplantera" igelkottar till en plats där det tidigare har funnits igelkottar?

Förutom att de är väldigt söta djur, så skulle jag uppskatta deras hjälp att hålla nere ormpopulationerna runt vår gård. Vår gamla igelkott är borta sen några år :(
 
Sv: igelkott

Ormar ingår inte i igelkottens vanliga föda, möjligtvis om de hittar en död. De tål giftet lite bättre än andra gnagare dock.

Lägger till att de kan äta orm ibland men man ska nog inte räkna med att alla gör det :)
Bättre att skaffa en mungo :D
 
Sv: igelkott

googlade lite och insåg att jag har levt med en myt i hela mitt liv - tack för att du upplyste mig! :bow:

Men ändå - jag gillar igelkottar, så frågan kvartstår!
 
Sv: igelkott

det har varit ett valdigt daligt ar for igelkottar. sa det ar nog kort i ar iaf. av de jag hort fran igelkottens vanner sa far man inte lagligen flytta dem heller.
 

Liknande trådar

Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
540
Senast: snorp
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
860
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 250
Senast: Amha
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
412
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp