Bukefalos 28 år!

Igelkottsunge!!! (Ensam!)

Khiwa

Trådstartare


Det var kråkor som attackerade den men när jag närmade mig flög dem iväg, såg denna igelkottsungen ensam och undrar nu om den är tillräckligt gammal för att klara sig själv?!

Anledningen till att jag undrar är för att jag såg en stor igelkott ligga död för några dagar sedan (musklerna borta från bakbenet så misstänker katt).

Ska man ringa något eller låta den vara? Försökte ge den ett fat med vatten men den gick bara iväg.

För övrigt verkade den rätt så pigg men lugn.
 
Försökte ringa viltjouren men kom inte fram, så provade nu att slänga iväg ett mail. Mailade även skansen men det gick inte fram...

 
Okej ska kolla in det.

Efter att jag varit ute med hundarna så såg jag en igelkottsunge igen, denna kändes mindre och mer vinglig när den gick- informerade då grannen som bor där och hade precis kommit hem. Då visade sig en till igelkott och nu var dem två. Han hämtade vatten och den ena drack från den- de verkar väldigt oskygga.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 902
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
893
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 639
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 723
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp