Ignorera samvetet?

Det är intressant att tråden i mycket verkar ha delat sig i att dom med en mycket svartvitt syn på otrohet (förhållandet över och partner blir garantetat förkrossad) diskuterar utifrån att bli utsatt för otrohet medan dom som menar att det kan finnas många aspekter och faktorer blir ifrågasätta utifrån att det givet är dom som är otrogna, inte deras partners.

Det där tycker jag var en ganska förhastad slutsats.
 
Jag tycker nog att reporterns övergång har fullt tillräcklig täckning i citatet som kommer efter.
Fast det kan ju ha varit så att hon talat om hur man måste vara för att leva parallella liv som den där som hade flera familjer i olika delar av usa och dessutom fejkade att vara läkare. Inte att alla som har flera relationer samtidigt är psykopater.
 
Det är intressant att tråden i mycket verkar ha delat sig i att dom med en mycket svartvitt syn på otrohet (förhållandet över och partner blir garantetat förkrossad) diskuterar utifrån att bli utsatt för otrohet medan dom som menar att det kan finnas många aspekter och faktorer blir ifrågasätta utifrån att det givet är dom som är otrogna, inte deras partners.
Jag tillhör dem som har en ytterst nyanserad syn på otrohet, jag vill till och med gå så långt som att säga att det är på inget sätt make or break i ett förhållande, och jag har blivit bedragen wtt flertal gånger. Så jag tycker att det är en konstig tolkning.
 
@kryddelydd mfl men för alla oss som inte känner att sex är så nära förbundet med kärlek, som känner att sex kan vara riktigtp bra även om en inte älskar och har känslor för den en ligger med då? Är det så svårt att se den nyansen i hur olika människor fungerar sexuellt? Och att det därför är möjligt att fortfarande älska sin svårt sjuka partner samtidigt som en ligger med någon annan för att stilla ett naturligt behov?

igen: jag förstår att det är olika.
Men det betyder inte att jag "behöver" ändra uppfattning om vad som är ett hyggligt beteende och inte.
Du behöver inte hålla med mig.
 
Vad har det med tråden att göra?
Man är inget svin eller ond person för att man har flera relationer. Vissa behöver tid för att förstå att en polyrelation är nödvändig för vissa.
All kärlek är vacker och den glädje det ger överstiger den frustration som den som vill äga och ha ensamrätt känner.
Livet är så himla kort att njuta flirta och vara kär ger så mycket.
 
Man är inget svin eller ond person för att man har flera relationer. Vissa behöver tid för att förstå att en polyrelation är nödvändig för vissa.
All kärlek är vacker och den glädje det ger överstiger den frustration som den som vill äga och ha ensamrätt känner.
Livet är så himla kort att njuta flirta och vara kär ger så mycket.
Fast ingen har väll pratat om polyrelationer utan man har pratat om otrohet och diskuterat kring avsteg från en mer eller mindre uttalad monogam överenskommelse.
 
Nej inte alls. Krav är ultimativa och behov är något man diskuterar lösningar på.
Jo, det var exakt samma sak. Om du har ett såpass starkt behov av att båda ska utföra hushållsarbete, så blir det ett krav. Sedan beror det helt på hur du uttrycker dig och det går fortfarande att diskutera lösningen.
 

Liknande trådar

Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 179
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 446
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp