Ignorera samvetet?

moralochetik

Trådstartare
Anonymt konto pga känsligt ämne.

Jag har gjort bort mig. Inledde något med en kollega (en upptagen sådan), och nu efter några månader så berättar hen idag på lunchen att känslor uppstått. Jag vill inte såra kollegan men jag trodde att vi var överens om att inte blanda in känslor. Att det var ett (väldigt) tillfredställande tidsfördriv. Hen har fortfarande en partner och nu är jag bara förvirrad. Kollegan är tyst.

Någonstans i bakhuvudet finns också tanken på att dennes partner kanske förtjänar att få veta? Men det är nog för sent, det är lätt att vara efterklok.

Hur skulle ni göra? Bryta och låtsas att det aldrig hänt? Prata mer? Fortsätta dansen och leva livet?
 
Anonymt konto pga känsligt ämne.

Jag har gjort bort mig. Inledde något med en kollega (en upptagen sådan), och nu efter några månader så berättar hen idag på lunchen att känslor uppstått. Jag vill inte såra kollegan men jag trodde att vi var överens om att inte blanda in känslor. Att det var ett (väldigt) tillfredställande tidsfördriv. Hen har fortfarande en partner och nu är jag bara förvirrad. Kollegan är tyst.

Någonstans i bakhuvudet finns också tanken på att dennes partner kanske förtjänar att få veta? Men det är nog för sent, det är lätt att vara efterklok.

Hur skulle ni göra? Bryta och låtsas att det aldrig hänt? Prata mer? Fortsätta dansen och leva livet?


Jag skulle vara ärlig med om jag inte kände samma sak, och föreslå att vi avslutar där.
 
Anonymt konto pga känsligt ämne.

Jag har gjort bort mig. Inledde något med en kollega (en upptagen sådan), och nu efter några månader så berättar hen idag på lunchen att känslor uppstått. Jag vill inte såra kollegan men jag trodde att vi var överens om att inte blanda in känslor. Att det var ett (väldigt) tillfredställande tidsfördriv. Hen har fortfarande en partner och nu är jag bara förvirrad. Kollegan är tyst.

Någonstans i bakhuvudet finns också tanken på att dennes partner kanske förtjänar att få veta? Men det är nog för sent, det är lätt att vara efterklok.

Hur skulle ni göra? Bryta och låtsas att det aldrig hänt? Prata mer? Fortsätta dansen och leva livet?
Jag hade brutit. Vilket jävla kräk, är övertygad om att du och partner förtjänar bättre.
 
Hade jag kommit överens om att inga känslor ska blandas in men det inte kan hållas skulle jag bryta.
Jag skulle vara ärlig med om jag inte kände samma sak, och föreslå att vi avslutar där.
Jag vet att det logiskt sett är det rätta, men samtidigt blir jag knäsvag av att vara nära kollegan. Räknas det som känslor? Kan jag lura mig själv så mycket?

Jag hade brutit. Vilket jävla kräk, är övertygad om att du och partner förtjänar bättre.
Så är det nog. Kollegan är charmig som få, så jag vet inte om hens partner kommer ta emot det väl eller inte om jag skulle orka berätta.
 
Jag vet att det logiskt sett är det rätta, men samtidigt blir jag knäsvag av att vara nära kollegan. Räknas det som känslor? Kan jag lura mig själv så mycket?


Så är det nog. Kollegan är charmig som få, så jag vet inte om hens partner kommer ta emot det väl eller inte om jag skulle orka berätta.

Jag är krass så; kollega med partner= massa potentiellt strul. Jag hade hittat en ny kk och konstaterat att kollegan må vara sexig som tusan men inte värd eventuellt besvär.
 
Men varför skulle du berätta för hens partner?
Du ger dig in på ett tidsfördriv med någon du vet har partner och nu överväger du att informera partnern? Varför?
För att jag var tvungen att tänka en del idag och då blev det svårare att ignorera samvetet.
Jag fick uppfattningen av att det fanns en överenskommelse mellan kollegan och partner, men det visade sig vara felaktigt.
 
Men om kollegan har känslor för dig och en partner som grädde på moset, är det inte enklare att hitta en ny kk (utanför jobbet) och slipp bli inblandad i det där?
Jo, du har absolut rätt.

Inte helt ovanligt. Vilken jävla skit rent utsagt (kollegan alltså).
Nej, jag har förstått att det är relativt vanligt.
Det låter naivt men jag tog för givet att det faktiskt var sant.
 

Liknande trådar

Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 175
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 446
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp