Bukefalos 28 år!

illaluktande tik

amalia

Trådstartare
Ja.. vi märkte nu ikväll att vår tik luktar väldigt illa i slidan... Precis som hon luktade när hon löpte i början på januari... Pigg och glad förövrigt. Är det någon som vet vad det kan bero på?
 
Sv: illaluktande tik

Livmoderinflammation kanske? Livmodercancer? det kan vara MYCKET.....beställ tid hos en vet. så får Du besked!

mvh
Carina
 
Sv: illaluktande tik

Håller med föregående talare...Kolla livmodern...Och...har ni inte kollat henne när ni VÄL upptäckte lukten första gången ?
 
Sv: illaluktande tik

Mynta2 skrev:
Håller med föregående talare...Kolla livmodern...Och...har ni inte kollat henne när ni VÄL upptäckte lukten första gången ?

När hon löpte så luktade hon precis som en annan gör vid mens, alltså järn! (Vilket jag tycker luktar pekka). Och som knappast är något konstigt med tanke på att hon också blöder.

Hon är jättefin i slidan, inga flytningar och hon är pigg och glad, ingen temp förhöjning men kommer kontakta vet. på måndag för att fråga vad det kan ha berott på. Däremot kommer jag inte rusa iväg med henne till strömsholm så länge allmäntillståndet är på topp! Man märker rätt väl på ett busigt 11-månaders energi knippe om något skulle vara på tok!

Kan meddela att jag idag inte känner någon lukt alls, så antagligen var det något tillfälligt igår kväll...

Men tack för omtanken! Det enda som är lite trist här på hundforumet är att så fort man frågar någonting så blir man påhoppad! Folk utgår ifrån att man inte har någon som helst kunskap och hundvett! Nu kanske det inte var på det sättet som ditt svar var meningen att låta, jag kanske bara tolkade det så...
 
Sv: illaluktande tik

Du är inte den enda som tolkar så kan jag upplysa om :smirk: , tråkigt värre...
 
Sv: illaluktande tik

Vår labbe tik blev opererad för livmoderinfl. innan jul förra året. Hon var inte speciellt dålig, det enda vi egentligen gick på var att hanarna fortfarande betedde sig som om hon löpte. Hon hade även en liiiiiten flytning, knappt märkbar tyckte de på djursjukhuset.

Så det skadar inte att kolla upp (vilket jag såg att du skrev att ni skulle).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 825
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 220
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 943
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 881
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp