Bukefalos 28 år!

Inakordering?! Pris?

L

linabergmer

Är lite nyfiken på vad ni ger i hyra när ni är inakorderade i ett stall? Och vad som ingår? Skriv gärna om ni betalar en summa i kallhyra och sen övriga kostnader som utsläpp, mockning, hö, täckesbyte m.m. var för sej som man vet vad dom olika tjänsterna kostar!
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Vore även kul om ni berättade vart i sverige stallet ligger ungefär!
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Jag betalar 1930:- varje månad, för det får jag boxplats, utsläpp & insläpp vardagar, tre fodringar/dag vardagar, täckesbyte på morgonen i samband med utsläpp. Inget foder eller strö ingår. Ungefär var 15:e helg har vi jour när vi tar hand om varandras hästar och lektionshästarna, så i princip har vi samma service på helgen som på veckan.

Stallet ligger en dryg mil utanför Göteborg.
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Vi betalar: 1700 kr

Detta ingår: Halm, hö/hösilage (så mycket man behöver), täcke på/av, utsläpp morgon, morgon fodring, lunch fodring, kvällsfodring, ridhus, paddock.
Eftermiddags fodring får man göra själv. Men de flesta hagarna har fri tillgång.

Lösdrift kostar: 900 kr

Stallet är i Västmanland.
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Jag betalar 2600 kr

Då ingår 4 torvbal/månad, hö/hösilage, havre, kornkross, betfor i obegränsad mängd. In/utsläpp alla dagar och nu tre fodringar så länge de går i hage med gräs, sen blir det antingen fri tillgång eller lunchfodring. Stallet har paddock och ridavstånd till ridhus där man får lösa anläggningskort, ligger i sthlm´s området.
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Vi betalar 1600:-/månad i ett nybyggt stall. Då ingår utsläpp, fyra fodringar om dagen, torv (två balar, räcker dåligt) och foder (hö/hösilage, havre, betfor och mineraler). Täcketsbyte kostar extra (250 kr) insläpp hjälps vi åt med. Vi har också två helgjourer per termin och två arbetshelger och speciella arbetsuppgifter under veckorna (städa toaletten, kratta ridhuset, köra sopor osv) Det här är en ridskola så det blir sammanlagt närmare 30 hästar att ta hand om under jouren. Det är kanske ganska billigt, men skulle vi ha timlön för den "ideella" tid vi lägger ner är det kanske inte så. Stallet är fint, men vinterhagarna är bedrövliga. Tillgången till ridhuset är dålig. :crazy: Stallet ligger norr om Göteborg.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Inakordering?! Pris?

norr om sthlm, 1700 kr då ingår in & utsläpp, 3 fodringar, men man måste ta ett kvällspass eller ett helgpass/vecka... fasta pass = bra!
150kr om man vill ha täckesbyte vardagmornar, helger "ingår".

man måste köpa höet som finns där (dammigt å alla balar varierar mkt i kvalitet), å det stör mig... annars är det mesta bra.. :)

torv köps in gemensamt, alla köper varsin pall/gång...
finns en ridbana med belysning, inget ridhus... man måste nog åka transport om man ska till ett...

ganska dyrt med tanke på vad som ingår (eller inte ingår), men jag värdesätter att min buss tar 8min å den går ofta och att man bara har ett stallpass...
stor box med litet fönster, lugnt stall... 4 boxar i varje del, 3 delar...
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Där jag står nu kostar det 1120:- Då ingår utsläpp, insläpp,Täckesbyte, morgonfodring, lunchfodring, (kvällsfodring, rullande schema)

Strö och foder köper man in tillsammans. :bump:
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Glömde skriva att det ligger några mil utanför stockholm. :p
 
Sv: Inakordering?! Pris?

jag Betalar 1180:-
då ingår utsläpp, fodring morgon, hö, betfor, havre, halm, mineraler,
varmvatten.
Täckestjänst kostar 100kr/mån och lunch fodring 80kr/mån
man kan även köpa torv som kostar 60kr/st.
Helger sköter man det själv, sen har man städdag+morgonfodring,utsläpp på söndagar.
stort stall med fika rum, dusch och toa.
och ridbana.:banana:

står i västragötaland
 
Sv: Inakordering?! Pris?

jag betalar 500kr i kallhyra. då ingår= morgonfodring, utsläpp, insläpp och kvällsfodring alla vardagar. på helgerna turas vi om.
vi har även uppvärmd sadelkammare, eget stallskåp plus ett klädskåp, belyst ridbana och stora hagar som ingår.

jag bor utanför Katrineholm i Södermanland :banana:
glömde att skriva att även täckesbyten ingår och att vi köper vårat eget spån och egen mat.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Inakordering?! Pris?

Står utanför Malmö i ett stall med två boxar. Betalar 1100:- och då ingår täckesbyte, hö/hösilage, padock, 1 fodring ("natt"). utsläpp och insläpp enligt rullande schema.
 
Sv: Inakordering?! Pris?

1600 kr/ månad.

Fri tillgång på hösilage på vintern, hö på sommaren, halm, havre, korn, betfor och mineraler. 4 torvbalar/månad. Stora hagar. Nyrenoverat stall, varmvatten, uppvärmd sadelkammare.

Stallet ligger ganska centralt, ca 3-4 km från Örebro centrum. 30 minuters skrittavstånd till ridhus. Egen paddock (till hälften upplyst) med hindermaterial. Rätt så många ridvägar.

Det är ett kollektivstall, vi delar upp 21 pass i veckan på 6 hästar= 3-4 pass/ vecka. Ägaren till stallet och hennes man bor precis bredvid. De fixar även med övrigt arbete kring stallet; sladdning av ridbanan, hämtar hem hösilage, hö, torv och foder etc.

Det är trevlig gemenskap och man kan påverka rutinerna rätt så mycket och vi bestämmer också gemensamt om nya hyresgäster.
 
Senast ändrad:
Sv: Inakordering?! Pris?

Betalr nu ca 1500 (beroende på vad hästen äter), då ingår allt utom täckesbyte och mockning, ridhus håller på att byggas då kommer hyran stiga till ungefär 2000 kr.
 
Sv: Inakordering?! Pris?

650 kr per månad på lösdrift med tillgång till box (islandshäst). Då ingår alla fodringar samt hö, havre, betfor och mineral. Annat extrafoder får jag köpa själv och även strö. På gården finns uppvärmd sadelkammare, stallet är ett kallstall. Paddock finns.

Stallet finns i norra Västmanland.
 
Sv: Inakordering?! Pris?

1800:- i månaden, in-och utsläpp, fodring morgon, middag, kväll, foder (hö/hösilage, krafft/havre och betfor) och halm, ridhus 20x60 m, paddock 20x40 m, 2.5 mil utanför Helsingborg.
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Ingen mer som vill berätta vad den betalar i månaden? Väldigt intressant att se hur mycket priserna skiljer från olika delar i landet!
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Stall i Gävle
Kostar 1600:-/månad året om eftersom hästarna inte går på dyngsbete.

Spån
Hö 10 kg
Havre
Betfor
Lusern
Fodring morgon/kväll
Täckesbyten

Stora hagar, uppvärmd sadelkammare, varm/kallvatten, torkrum för täcken, 2 belysta paddockar i anslutning till stallet.
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Står inackorderad 2 mil söder om Uppsala. Inga bra kommunikationer, man bör ha bil.

Betalar 2300 :-/månad och då ingår halm, hö, ensilage, havre, korn, betfor, mineraler, hagar, boxplats, ridbana, gott om plats i stor sadelkammare, parkeringsplats för hästtransport. Morgonfodring, utsläpp, lunchfodring, kvällsfodring vardagar och tre helger/månad. Insläpp och em-foder sköter vi själva, samt hela stallet var tredje helg, delat på 8 boxar. Sammanlagt ett utsläpp, en morgonfodring var/termin.

Fint och fräscht stall med bra ridvägar på gårdens mark, fantastiskt fina hagar, jättebra belyst ridbana och mindre än 2 km till två, snart tre, ridhus.

Ullis
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Jag betalar 1200:- per månad, då ingår: Boxplatsen, torvströ + kalk, hö/hösilage, havre, stora hagar där hästarna går tillsammans, bete sommartid, belyst paddock och longeringsvolt, spolspilta, uppvärmd sadelkammare, uppvärmd fikastuga, utsläpp och morgonfodring vardagar.

Allt arbete utom utsläpp/fodring på vardagsmorgnar sköter vi kollektivt, liksom städning av gemensamma utrymmen. Mineraler och ev. annat tillskottsfoder (betfor, t.ex.) köper vi gemensamt.

Stallet finns i Halland.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 056
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 567
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 036
Senast: kattan1974
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp