Bukefalos 28 år!

Inakordering?! Pris?

Sv: Inakordering?! Pris?

Där jag hade min häst förut betalade jag 1600,-/mån då ingick in- utsläpp, fodring,foder (halm/spån, ensilage, mineraler, havre resten fick man köpa till) Vi hade tillgång till utebana med hinder Sen även ridhus som man fick lösa ridhuskort till.

varierar ganska olika häromkring. Ett stall tar ca 3 000,- men då ingår allt. In. utsläpp, mockning, fodring, foder, täckesbytnng, benlindning, ridhus, utepaddock.

Sen har vi ett mitt i stan (nästan) som kostar ca 2 200,- Där ingår det mesta precis som ovanstående stall. (ridavstånd till ridhus och jättestor utebana)
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Föresten, ska man nämna om det är inklusive skatter och sånt?

Det jag skrev i mitt inlägg är inlusive skatter och moms och sånt där...(är inte så insatt).

Det kan väl skilja i pris då?
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Jag betalar 4 300:-/månad, då ingår strö,ensilage,krafft foder, in/utsläpp, täckes byten och på/av med eventuella skydd ihagen.
Belyst ridvolt och 10 min skrittavstånd till 2 ridhus.
Vi delar på helgfodringar och har fodring var 25:e helg.
Stallet ligger strax utanför centrala Stockholm.
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Är lite nyfiken på vad ni ger i hyra när ni är inakorderade i ett stall? Och vad som ingår? Skriv gärna om ni betalar en summa i kallhyra och sen övriga kostnader som utsläpp, mockning, hö, täckesbyte m.m. var för sej som man vet vad dom olika tjänsterna kostar!

1000kr/månad
Tar inget speciellt pris för olika tjänster, utan de tjänster ingår automatsikt i "kallhyran".
Tjänsterna/saker som ingår är:
Utsläpp, påtäckning vid morgon, fritt med spån, utfodring morgon och lunch.

Resten av sakerna som insläpp, middag, kväll, avtäckning, täckning under dagen sköter jag och den inhyrda tillsammans.
Egentligen kan man väl säga att "stallägaren" (jag då) även sköter;
insläpp, kväll och avtäckning.

Är en mellanstor hage som ska anvädas gemensamt, men pga skaderisk så är den nu avdelad.
Stallet är 4 år gammalt, fräscht och följer de bestämmelser som finns.
Rätt dåligt med ridvägar men skogen är fin och på vintern finns de många möjligheter utomhus.
2½h skrittväg till ridhus/tränare.

Stallet ligger 1,7 mil utanför Kiruna.
 
Sv: Inakordering?! Pris?

Står inackorderad 2 mil söder om Uppsala. Inga bra kommunikationer, man bör ha bil.

Betalar 2300 :-/månad och då ingår halm, hö, ensilage, havre, korn, betfor, mineraler, hagar, boxplats, ridbana, gott om plats i stor sadelkammare, parkeringsplats för hästtransport. Morgonfodring, utsläpp, lunchfodring, kvällsfodring vardagar och tre helger/månad. Insläpp och em-foder sköter vi själva, samt hela stallet var tredje helg, delat på 8 boxar. Sammanlagt ett utsläpp, en morgonfodring var/termin.

Fint och fräscht stall med bra ridvägar på gårdens mark, fantastiskt fina hagar, jättebra belyst ridbana och mindre än 2 km till två, snart tre, ridhus.

Ullis

Oj var är det någonstans? Hur har man råd med det? Alltså att hyra ut stallet så billigt för det lär ju vara allt foder och strö som kostar?! :confused:
 
Sv: Inakordering?! Pris?

jag betalar 1750:-/månaden för min B-ponny
då ingår in/utsläpp, mockning, utfodring, hö, havre, betfor, mineraler och spån.
ligger utanför Värnamo
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 056
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 568
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 036
Senast: kattan1974
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp