Bukefalos 28 år!

Indragna julklappar?

Sv: Indragna julklappar?

Jag tror bara trådstarten blev olycklig för dynan och julklapparna har inte med varandra att göra helt enkelt.
Mitt råd är att försöka tvättat dynan, ni får väl hjälpas åt där hemma. Det är en bra konsekvens tycker jag att göra det ihop under trevliga former för lite trist blir det ju för en nioåring i alla fall. Sedan finns det en plastad frotte som inte är äcklig att sitta på men som suger upp lite. Den skulle jag lägga mellan tyget och skummet. Kissar han på sig annars också så skulle jag gå till en läkare.Du får ju bära med dig i tanken att hans mamma gör på ett annat sätt än du och är det inte bra så är det ju pojken och ingen annan som får dras med tyvärr. Helt ofrivilligt.
Sen skulle jag i er sits faktiskt med gott samvete kunna vara sparsam med julklappar. Jag tycker alltid så att på totalen så får barn väldigt mycket. Du nämde själv farmor och farfar sedan har han en mamma också. Jag minns med fasa när sonen var yngre då jag och sambon fläskade på och mina vänner. Sedan kom mormor och morfar och min mormor hans pappa med tjej och hans storasystrar och deras pojkvänner och farmor och farfar. Det blev nästan osmakligt.
 
Sv: Indragna julklappar?

somfanny sager, det at tva helt olika saker som diskuteras i tradstarten.. dels att sonen kissade i soffan pga anledning, dels att det finns inte nog med pengar till ett wii spel till jul och vad kan man ge istallet??

jag ror inte vid kissandet i soffan, mer an jag kan forsta TS frustration. MEN nar det kommer till julklappar till sonen/bonussonen, han vet val inte att han skall fa wii spel, sa kop dvd istallet och sla in dem i massor av paket, ett per paket.. det ar ju hur manga paket det ar som ar det viktiga.. och blir sonen inte nojd over det, DA ar det problem.. jag vet ett ar hur min far slog in skridskor, stovlar, vantar etc med en i varje paket sa det skulle vara manga klappar under granen.. lite lustigt men vi hade en skoj stund...
att TS tog julklappspengar och gjorde ren soffdynan ar helt ok, om hon fortfarande har pengar till mindre saker, och med tanke att mor och farforaldrar formodligen kommer med massor, sa tror jag inte att sonen bryr sig om det..

Angaende kissandet, ja hander det igen, kanske dags att ta bort tv tittande ett tag, samt satta barnet pa toiletschedule, alltsa en gang per timme maste han ga och kissa spelar ingen roll vad han gor, avbryt och ga.. Vet inte om det skulle hjalpa honom men kanske??? Ha en bra xmas i alla fall
 
Sv: Indragna julklappar?

alltsa en gang per timme maste han ga och kissa spelar ingen roll vad han gor, avbryt och ga..
... vilket riskerar att leda till överaktiv blåsa i stället, vilket i sin tur kan leda till inkontinens i största allmänhet och "olyckor" p.g.a. att man inte hinner till toa.
 
Sv: Indragna julklappar?

Det är inte alls ovanligt att 9-åringar glömmer att gå på muggen. Men de brukar vara duktiga på att gömma det ...
 
Sv: Indragna julklappar?

Skulle du kommit på tanken att dra in på julklapparna om någon anna spilt i soffan med samma reslutat?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp