Bukefalos 28 år!

Inför säsongen 2010

sita

Trådstartare
Hur & när startar din säsong på riktigt? Mjukstartar du igång dig själv och hästen eller tar du tag ordentligt med en kick off clinic el dyl? Hur gör DU? Vad har du för mål med säsongen 2010?

Vi har varit på tvådagars clinic för Linda Algotsson denna helgen och jag kan bara säga att jag har en styck lycklig dotter och en mycket nöjd häst med hem. Trots att dom inte hoppat ordentligt sen Gärds i höstas pga skada så genomförde de träningen och den avslutande "terrängbanan" jättebra. LA gav massor med beröm och konstruktiv kritik. Vilken bra start på detta året...

Nästa clinic blir om 14 dagar på Bollerup för Anna Hassö. Ser framemot denna med. Sen varvar vi träning med konditionspass på sandstranden och det är även tänkt att ekipaget startar 2-3 pay'n cross innan tävlingarna drar igång.

I år känns det verkligen som om vi har en plan :D som föhoppningsvis innebär start i 1-stjärnigt.
 
Sv: Inför säsongen 2010

Jag börjar med min hoppträning nu , jag hoppar för Lennart Lindelöw varannan tisdag, och hoppar själv mellan det. I slutet av februari skall jag vara med på en 2-dagars träning för Markus Fuchs igen, skall bli roligt då vi var med när han var här i oktober.

Sen kör hopptävlingarna igång i början av mars och beroende på när snön försvinner så tar vi tag i terrängträningarna.
 
Sv: Inför säsongen 2010

Jag har en plan :D

Har börjat rida hoppning för Anna Emanuelsson en helg/månad (2 pass per helg) och ska även dra igång med dressyrträningarna igen nu efter julen. Rider även hoppträning i stort sett varje vecka i grupp som fokuserar på gymnastikhoppning och liknande.

Har en tävlingplan feb-apr hittils som innefattar några regionala hopptävlingar och lokala dressyrtävlingar och sedan även fälttävlan. Om snön smälter här uppe innan första så åker jag och tränar en gång. Annars tuffar jag nog på direkt ut på tävlingsbanan och börjar med en debutant istället och ser den som en "träningsrunda".

Vi tränar egentligen ingen kondition innan men rider någon intervallrunda i veckan (nu när det är så fint snö-underlag i skogen så får man passa på).

Planen iår är lättklass till det känns onödigt löjligt och sedan *-ig. Planerar även att rida några 120-hoppningar när utesäsongen dragit igång och han känns ridbar nog i 110/115.
 
Sv: Inför säsongen 2010

Jag har hållit igång med kondis och styrketräning under vintern men har haft paus från hoppträningarna. Nu har jag börjat med dem igen och kommer träna en gång i veckan och sedan klämma in lite hopptävlingar under februari-mars-april innan det blir säsong här uppe. Sedan ska jag försöka åka på någon terrängträning innan vi åker på första debutanten som är i närheten.
Hoppning har jag tänkt 110-120 under året och debutant FT.
 
Sv: Inför säsongen 2010

Vi kör på med dressyrträning varje vecka och hopptränar regelbundet..Har även kört några helg kurser för Ragnar Bengtsson och ska göra de igen i mitten av februari...Kommer åka på lite hopptävlingar och nån dressyrtävling e det tänkt och köra igång med terrängträningen så fort de går :) Där imellan blir de mkt dressyr och även kondition. Målet är att kunna starta enstjärning under sommaren.
Får väl se om vi kan försvara DM-guldet med kanske :D
 
Sv: Inför säsongen 2010

Å vad kul....så fin Noyon blivit :) och tack för att ni inte lagt hemsk skränig musik till filmen som många gör.
Nu längtar vi till Annaträningen :bump::bump:
 
Sv: Inför säsongen 2010

Å vad kul....så fin Noyon blivit :) och tack för att ni inte lagt hemsk skränig musik till filmen som många gör.
Nu längtar vi till Annaträningen :bump::bump:

Visst har hon... :D

Det ska bli kul med helgkursen för Anna H... Det börjar fylla upp men än finns det platser kvar om nån är sugen...
 
Sv: Inför säsongen 2010

Vi har varit på tvådagars clinic för Linda Algotsson denna helgen och jag kan bara säga att jag har en styck lycklig dotter och en mycket nöjd häst med hem. Trots att dom inte hoppat ordentligt sen Gärds i höstas pga skada så genomförde de träningen och den avslutande "terrängbanan" jättebra. LA gav massor med beröm och konstruktiv kritik. Vilken bra start på detta året...

här har vi några ekipage från helgen !!!


http://www.youtube.com/watch?v=th0CEI911cg

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Inför säsongen 2010

Förlåt, men är det meningen att filmen ska vara så ryckig? :o Jag blev så illamående att jag inte kunde se mer än knappt första minuten...
 
Sv: Inför säsongen 2010

Japp, mängder av filmer kommer florera under våren och sommaren med nervösa skakiga mammor och hästägare i andra änden kameran, dessutom ofta samtidigt springandes och filmandes för att få med en snutt av ALLA hinder även om dom är fler km långt bort och det enda man ser är något suddigt långt bort som rör sig...
 
Sv: Inför säsongen 2010

Hmm, nu är mina föräldrar visserligen sällan med mig längre, men kan man skicka dem på kurs hos någon av ovan nämnda kameramän? Det vore nämligen ett framsteg att faktiskt få med hästen på filmen... Är det mamma som håller i kameran får man dessutom commentary edition första stunden, innan hon kommer på att den spelar in ljud också. Pappa har gjort en klockren när vi kvalade en 4-åring till championatet och var på väg att få sista nollan: vid 3-4 hinder kvar skakar allt och man ser inte längre hästen och hör pappa: Nu blev jag nervös...

:rofl:
 
Sv: Inför säsongen 2010

Hmm, nu är mina föräldrar visserligen sällan med mig längre, men kan man skicka dem på kurs hos någon av ovan nämnda kameramän? Det vore nämligen ett framsteg att faktiskt få med hästen på filmen... Är det mamma som håller i kameran får man dessutom commentary edition första stunden, innan hon kommer på att den spelar in ljud också. Pappa har gjort en klockren när vi kvalade en 4-åring till championatet och var på väg att få sista nollan: vid 3-4 hinder kvar skakar allt och man ser inte längre hästen och hör pappa: Nu blev jag nervös...

:rofl:

:rofl:

Vi inleder vår ev kommande säsong (inte startad alls ännu ;)) med att leta sadel, spännande värre att rida barbacka :cool:
 
Sv: Inför säsongen 2010

Behöver jag säga att det inte var någon av mina föräldrar som fick äran att filma på championatet? :cool: Nej, då var det hästägaren. Hon glömde dock att följa hästen med kameran...
 
Sv: Inför säsongen 2010

Haha, jösses!

Min kära mor (som vill se precis ALLT irl) har nu kommit på den eminenta iden med att delegera ut filmandet. Det fungerade fint när ponnyn var ponny, massor med ponnypappor som gärna filmade PJs :D Som häst är det dock snålt på den fronten och träningarna kommer hon ju fortf inte undan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp