Bukefalos 28 år!

Inför säsongen 2010

Sv: Inför säsongen 2010

Ja, skakiga fimer som man blir lite lätt illamående av har man ju en del... Mina favoriter är ändå:
1. Fälttävlan i Skövde för typ 100 år sedan. Mamma ska filma terrängen. Hon filmar när jag går ner till startlinjen, man hör nedräkningen, jag rider iväg, och.... mamma fortsäter att filma i startfållan, totalt fokuserad på den som ska starta efter mig! När jag susar förbi efter tredje hindret hittar hon rätt igen...:rofl:
2. Fälttävlan på Sämsholm förra året. Mammas sambo ska filma terrängen. Han står vid starten och filmar de tre första hindren kanonbra. Sen ska han ta sig en bit över banan för att få med de sista hindren. Han glömmer givetvis att stänga av kameran, så man ser en massa gräs susa förbi och hör honom flåsa...:p, äntligen framme, upp med kameran, filmar brun häst som hoppar de två sista hindren och går i mål. Under tiden hör man speakern berätta att jag klarat hinder nummer 12, 13, osv och jag tom rider förbi i nederkant på bilden:D. Han har filmat hon som red före mig. Sista hindret kom med till slut...:rofl:
 
Sv: Inför säsongen 2010

Hur blir det på bollerup, är där ponnygrupp också? :laugh:


Ponnyn och jag har faktiskt hållit igång hoppningen ovanligt mycket i vinter så jag hoppas komma igång med terrängträning så fort det går. Förra året blev det väldigt torftigt med fälttävlan, men i år är det sista året för mig på ponnyn så nu ska det ridas så mycket fälttävlan det går! :banana:

Satsar fortfarande främst på P80 men om vi håller igång träningen och allt känns bra blir det kanske någon P90 igen också.

Och Molinna ska väl gå Lätt med fodervärden i år är det tänkt :)
 
Sv: Inför säsongen 2010

Som det ser ut nu så blir det både ponnygrupp, 90 och 100 grupp. Sugen?;)
 
Sv: Inför säsongen 2010

Nämen åhhh ! Min fina bruna lilla tossa är ju med på filmen !

Tack snälla det gjorde min dag !
 
Sv: Inför säsongen 2010

Om du rider samma tävlingar som Sparris å jag är med kan jag filma dig i terrängen, brukar filma rätt ekipage och springer dessutom som en gasell mellan terränghindrena för att få med så mycket som möjligt ;)
 
Sv: Inför säsongen 2010

Kanon:laugh:

Vi lär nog vara en hel del på samma tävlingar skulle jag tro. Håller på att kolla boende till första tävlingen
 
Sv: Inför säsongen 2010

*Kl*

Träning med Östgötateamet i helgen. I lördags markarbete och igår banhoppning. (I lördags dessutom -27 grader. Jag har hört att samtliga närvarande var glada för det varma ridhuset!)
Tanten hade uppfört sig mycket bra, till och med delat transport med 6-åringen ;)
 
Sv: Inför säsongen 2010

Sluta tramsa nu och håll tråden i det ämne den var avsedd, dvs vad ni gör som förberedelse för säsongen. Ev tävlingars läge och datum kan ni väl diskutera i tråden som handlar om tävlingar 2010.

LenaH, städtant.
 
Sv: Inför säsongen 2010

Får man vara med och drömma lite med er?

Förrförra hösten planerade jag halvt, blev inget, förra året planerade jag, blev inget, men I ÅR....kan jag ju också planera.... :p

Än så länge har det börjat med inställda, avbokade, urfegningar pga väglag-hoppträningar (ni ser, planera går ju alltid ;) ) Sen har krokar lagts ut om intresse och halva anmälningar gjorts till ft-kurs i början av april med förhoppningar om att ta fälttävlansmärket då samt även intresseanmälan till nybörjarträningar lite mer på hemmaplan med start så snart underlaget är ok och sen ett läger i juni. Därefter så kanske, kanske vi är halvt redo för en debutant, eller finns det debut-tants-tävling?

Jag återkommer i höst om hur planerna gick, eller inte gick. :angel:
 
Sv: Inför säsongen 2010

KL

Just nu förbereder vi oss mest med att lufsa runt i snön i väntan på värme (så att vinterpälsen trillar av så småningom med, hon är ingen tävlingshäst alls på vintern :p).

Sen kommer vi rida division 3 dressyr framåt våren, varvat med lite hoppträningar och någon terrängträning innan vi siktar på antingen Mantorp eller Tranemo som första tävling! :)
 
Sv: Inför säsongen 2010

*kl*
Han har fått tagit det ganska lugnt i december, bara ridits några dar i veckan och mycket skritt ute barbacka. Men nu kör vi för fullt igen.

Jag börjar som vanligt med lite dressyr, ska troligtvis vara med i Div II i år igen. Det funkar bra när jag kan gnälla över hur hemskt dåliga vi är på dressyrbanan under våren och i LA-klasserna, - då går det alltid bättre till ft-säsongen :D

Hoppträningen började i torsdags och har även börjat med konditionsträning en gång i veckan nu när det är så bra underlag ute. Flyttar till nytt stall 1 april som har rundbana, blir toppenbra!

Första hopptävlingen blir 20 februari, 1m+1,10 ska vi strutta runt som start på det nya året.

Första terrängträningen brukar bli på Näs där det är på sand, kanske i början på april.
 
Sv: Inför säsongen 2010

Första hopptävlingen blir 20 februari, 1m+1,10 ska vi strutta runt som start på det nya året.

Första terrängträningen brukar bli på Näs där det är på sand, kanske i början på april.

Samma här! Vi ses säkert!
Fast när man tittar ut känns det osäkert om ens Näs bana är ridbar i april.

Ska på terränginspirerad inomhusträning i slutet av februari.
Häng på, det brukar vara roligt! :p
 
Sv: Inför säsongen 2010

*kl*

Min "inför säsongen" börjar arta sig! Dock inte i klass med er andra i tråden ;) Men vi kommer äntligen iväg på sadelprovning imorgon som det ser ut nu ingen snö i sikte! Och from v 11 kommer jag nog kunna planera om skolan och vara hemma så jag kan börja hoppträna regelbundet i veckorna :love:

Min stackars blivande 6-åring belv inhoppad som 4-åring så smått och har sedan bara fått stå ut med mig på lite P&Js på somrarna och någon enstaka terrängträning. Matte behöver verkligen få mer rutin i hoppningen... Tur hästkraken verkar ha begåvning så det räcker o blir över för mattes del iaf :idea:
 
Sv: Inför säsongen 2010

Samma här! Vi ses säkert!
Fast när man tittar ut känns det osäkert om ens Näs bana är ridbar i april.

Ska på terränginspirerad inomhusträning i slutet av februari.
Häng på, det brukar vara roligt! :p

Hade gärna varit med om det var ngn annan tränare ;) O när Lena har så kan jag inte tyvärr. :(
 
Sv: Inför säsongen 2010

Aha... synd! Ja, jag ska rida för Lena. Den andra träningen ligger mitt i veckan när jag måste vara på jobbet. Synd att jobbet ska behöva ta så mycket tid av ens liv :D.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp