Bukefalos 28 år!

Ingå i en universitetsstudie

P

pralin

Jag och min grupp ska som fältstudie studera folks identiteter, stereotyper och fördomar genom att sammanställa ett häfte där de utfrågade personerna ska para ihop en person med rätt hund och yrke och sedan förklara varför de tror att personen äger just den hunden och har de yrket. Det skulle betyda mycket för mig om några av er här på forumet skulle vilja medverka i det tidigare nämnde häftet.

Vad jag då behöver är en hel- eller halvkroppsbild på er, en bild på eran hund där man tydligt kan se hur hunden ser ut samt då uppgift om vad ni arbetar med. Berätta även gärna varför ni valde just den hundrasen och det jobbet. Tror ni att ni gjorde dessa val för att lättare passa in i en samhällsmall, eller i ett försök att vara ”unika”?

Har ni några frågor, skicka ett PM till mig eller svara i den här tråden. Tack så mycket på förhand, er medverkan betyder mycket för mig!
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Så synd att det måste vara en bild på mig där också :o :D :angel:

Annars är jag ju en luring, med mina 5 olika hundraser :rofl:
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Jag tycker det låter kul, och intressant! Hur ska jag skicka foto på mig och doggydog?
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Tack så hemskt mycket! Du är verkligen till storhjälp! :)


Någon annan som också vill delta?
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Jag är gärna med, ska se om jag har några bra bilder. :)
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Hur många behöver du, jag ska se om jag hinner ta kort i morgon, ska man stå rakt upp och ner?

Fnissar, jag ser så himla fånig ut....
Hunden däremot är söt.
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Hur många behöver du, ska man stå rakt upp och ner?

Så många som möjligt :) Vi kommer sedan inom gruppen att göra ett urval så att ca. 5 st kommer att vara med i det slutliga häftet.

Du får stå hur du vill, men försök ha en så neutral bakrund som möjligt och se gärna till så att du och hunden syns med olika saker i bakrunden, så att man inte enkelt kan para ihop er bara för att ni bägge två står bredvid ett rött hus.
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Jag har skickat mitt bidrag. Jag visste inte vilka bilder jag skulle skicka, så jag skickade 2 st på mej och 3 på den ena hunden.
Ni får välja vilka bilder ni tycker passar bäst. :)
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Jag glömde ta kort idag, men ska göra det direkt i morgon bitti, när solen är som mest smickrande :D
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Kul!

Bild på mig:
http://i31.photobucket.com/albums/c358/seabaz/Mia1.jpg

Bild på min hund (chinese crested dog hairless):
http://i31.photobucket.com/albums/c358/seabaz/Xander/PC110029.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c358/seabaz/Xander/P7220006.jpg

Mitt yrke:
Jag jobbar som "laddare" hos ett stort elektronikföretag, dvs jag laddar i ordning jobben som ska gå i linan (maskinerna).
Mitt mål är att bli maskinoperatör och jag har nog stor chans att få bli det till sommaren.

Varför jag har det här yrket?
- Man måste ju ha ett jobb :D Jag trivs mycket bra med att jobba skift som jag gör nu. Perfekta arbetstider om man är häst- och hundägare! Dessutom har jag de bästa arbetskamraterna! :banana:


Varför jag valde hunden:
- Han är som en brukshund i litet format och inte liiika krävande som exempelvis en schäfer! Han hänger med på allt och alla gillar honom. Jag har en del hundrädda vänner men ingen är rädd för en sån här liten cooling!
Han har alla egenskaper jag vill ha hos en hund och så hårar han inte :p
Vi matchar varandra perfekt!
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Jag är med, har mejlat dig lite olika bilder!


:bump:
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Jag glömde berätta vad jag jobbar med och varför jag valde hundrasen.
Jag studerar just nu till jurist. Jag vill ha en bred utbildning. Studerar gör jag för att jag vill utvecklas personligen, inte för att kunna tjäna mer pengar.

Min hund fick jag i julklapp av min fd sambo. Fast jag hade minsann önskat mej henne!! Jag fick skaffa fram henne själv och allting, men han betalade för henne.

Du får fråga om du vill veta mer.
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

BLev inga kort i går, ska se om jag hinner idag, eller har du fått in kort så det räcker?
 
Sv: Ingå i en universitetsstudie

Tack allihopa för er medverkan! Vi har nu fått in tillräckligt med bilder, men tack ännu en gång för att ni ställde upp!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp