Bukefalos 28 år!

inkomstuppgifter till kommunen?

emma74

Trådstartare
Jag ska fylla i nya inkomstuppgifter till kommunen... blir lite fundersam över hur det ska uppges... man kan fylla i "Gift/sambo/partnerskap" eller "Ensamstående" och jag och mitt ex är fortfarande gifta men separerade och barnen står skrivna hos mig och bor väl aningens mer hos mig - i alla fall den yngsta som är den som går på dagis och vars avgift jag vill få korrekt (lägre än vad den är nu). någon som vet hur det fungerar? vilken ruta ska jag kryssa i - båda :angel: ? och räknas avgiften på bådas inkomst eller bara min då?

förvirrad...

:D
 
Sv: inkomstuppgifter till kommunen?

Om ni bor på två olika adresser så ska du bara fylla i din inkomst och du betalar utifrån din inkomst. Om barnen bor hos pappan varannan vecka så fyller han i en egen med sin inkomst och då beräknas han på det.

Dock får ni skriva att ni har varannan vecka, men bor barnen enbart hos dig och hos pappan bara lite då och då så beräknas enbart du utifrån din inkomst.
 
Sv: inkomstuppgifter till kommunen?

Om ni bor på två olika adresser så ska du bara fylla i din inkomst och du betalar utifrån din inkomst. Om barnen bor hos pappan varannan vecka så fyller han i en egen med sin inkomst och då beräknas han på det.

Dock får ni skriva att ni har varannan vecka, men bor barnen enbart hos dig och hos pappan bara lite då och då så beräknas enbart du utifrån din inkomst.

så vi ska alltså fylla i varsin sån blankett numera:idea:
barnen bor inte bestämda dagar, utan ungefär 60/40 kanske? och då kan man ju dessutom fråga sig vad "bor" är? Eftersom jag jobbar i mitt ex hemmakontor så kommer sonen dit varje eftermiddag efter skolan även om vi sen går hem till mig och äter middag och sover i mitt hem... (nej vi följer inga som helst "standardnormer":D)

men frågan är ju om jag ska kryssa i båda rutorna? för jag är ju "ensamstående" samtidigt som jag rent tekniskt sett fortfarande är gift:confused:
 
Sv: inkomstuppgifter till kommunen?

Bostaden räknas var barnet stadigvarande sover. Var din arbetsplats är har inte med saken att göra, det är bara en lyx för barnet :D
 
Sv: inkomstuppgifter till kommunen?

det som är lite skumt är att jag hittade ingenstans på blanketten att skriva hur mycket barnen bodde hos mig?:confused: antingen var man gift/sambo eller ensamstående - och det finns ju grader mellan det liksom...:)

nåja - får ringa dit i morgon - har fler frågor... vet vilket svar jag kommer få:angel: (eftersom vår kära moderator fått samma svar från samma kommun en gång:angel:)... jag ska nämligen rapportera min inkomst i... tada - förväg... och jag får såklart ut min lön i efterskott... och den varierar :D och om jag uppger för liten inkomst så blir jag återbetalningsskyldig men om jag uppger för hög inkomst så tro itne att de betalar tillbaka ett endaste öre på dagisavgiften:idea: tänk så enkelt det vore om jag kunde rapportera lönen en månad i efterskott istället:idea:

nåja färdiggnällt:D
 
Sv: inkomstuppgifter till kommunen?

Ni ska fylla i ett papper var. Och om någon av er bor med någon "ny"så ska man även fylla i vad den tjänar.
På våra lappar finns det en ruta som man ska kryssa i om man ska dela räkningen med någon.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 686
Senast: alazzi
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 716
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 414
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej! Jag har ett bekymmer jag försökt få bukt med länge men har inte hittat nån bra lösning än, och det är dålig lukt av kattlådorna...
Svar
7
· Visningar
2 151
Senast: Holly92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp