Bukefalos 28 år!

Inlärning med schäfer.

Gabbi

Trådstartare
En del trådar har på sistone handlat om inlärning av tricks och liknande, så jag tänkte att jag kanske skulle delge hur jag tränar in nya tricks med min hund. Igår frös jag om fötterna och längtade efter mina sockor där jag satt vid datorn. Jag visste att de låg slängda på golvet någonstans i ett annat rum, men jag orkade absolut inte gå dit. Alltså ropar jag på hunden.
"Råda, hämta sockorna! S-o-c-k-o-r-n-a!" (Hon har aldrig hört ordet förr.)
Rådan lägger huvudet på sned.
"Seså, sockorna, jag fryser. Ta dem!"
Hunden lubbar iväg, kommer tillbaka med telefonen.
"Ja, jättefint, men jag vill inte ringa. Jag vill ha sockooooooor!"
Hunden lubbar iväg igen. Kommer tillbaka med sina löptrosor.
"Jättefint, sockorna nu också!"
Hunden lubbar iväg och kommer tillbaka med en socka.
"Ja, jätteBRA!!!!! Och nu den andra! (Inte ett kommando hunden kan i det här sammanhanget)
Råda lägger huvudet på sned.
"Den A-N-D-R-A!"
Råda lubbar iväg och kommer tillbaka med den andra sockan.

Det är väl så man lär in trick?:rofl:
 
Sv: Inlärning med schäfer.

ha ha! Så gjorde jag med min gamla hund som det var allt krut i. Jag låg i sängen och pekade på saker. Hon fick även plocka in saker som valpen inte fick ha. Sen fick han hjälpa att bära allt. En golvlampa var nog svåraste utmaningen. Hon var så stolt så :)
 
Sv: Inlärning med schäfer.

Ceasar kör en omvänd variant. Är han hungrig och jag inte hörsammar hans önskning så hämtar han matskålen. Reagerar jag inte på att han står framför mig med den i munnen som Oliver twist " Please sir, may i have some more" så kastar han helt sonika matskålen på mig. Som tur var så siktar han rätt illa.
 
Sv: Inlärning med schäfer.

wow! jag som tycker min hund är duktig som ibland kan hämta sin egen leksak...
 
Sv: Inlärning med schäfer.

loke kör en lite annorlunda variant. han kastar tennisbollar. lagom mysigt när man slappar i soffan, "splatt" säger det när en dreglig tennisboll landar i ansiktet. loke får inte ha tennisbollar inomhus längre.
 
Sv: Inlärning med schäfer.

Min gammelhund tog sitt jättegossedjur och tröck det i ansiktet på mig. Ibland när jag låg och sov väcktes jag ibland av att jag kände mig iaktagen. Då lade hon hakan i sängen och nosen 1 cm från mitt ansikte samtidigt som hon viftade på svansen och blåste mig i ansiktet, diskret men effektivt...
 
Sv: Inlärning med schäfer.

Hahaha! Bedårande.. Hade jag gjort så med min dvärgpudel hade inte fattat ett jota utan mest undrat vad jag tjatar om.
 
Sv: Inlärning med schäfer.

:rofl::bow:
Schäfer äger, no matter what! :love:

Sådär gör jag också med Nero. Han får springa och apportera saker tills det blir rätt.
Ibland kan jag även dirigera honom vid behov... T ex när jag vill ha mina cigaretter från vardagsrumsbordet, hehe.

-"Nero, Back.. Baaaackaaa" (backa in mellan bordet och soffan)
-"Bra, stanna!"
*Visar med handen* -"Apport"
-"Loss, Andra Apport" *Pekar som faaaan*
-"BRAAAAAAAAAAAA:bump: "
:angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 637
Senast: Tonto
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 426
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 538
Utrustning Hallå! Efter att ha sett en tjej fastna i en vanlig stigbygel och blivit släpad efter sin häst känns det som om det är dags att kosta...
2
Svar
21
· Visningar
7 088
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp