Sälja eller inte..

Skitbra skrivet och förklarat! Tack så jättemycket!!

När jag tänker ett steg längre så är det nog mest att skylla på mig. Jag ska äntligen få byta skola efter sommarlovet då jag inte trivs någonstans på min skola. Vissa dagar är det mycket sämre och jag drar hem efter en lektion, vissa dagar har jag det kul och orkar stanna :confused: Jag är ganska känslig och likaså hästen.
Under de senaste månaderna och veckorna har det varit ganska dåligt för mig, och då även för ponnyns humör..
Vad bra att du tog det jag skrev så bra! Det ska du ha cred för! Det är svårt att se vad man själv gör, hur ens eget humör påverkar osv. och att se det är stort. Mår man inte bra själv är det få saker som fungerar och samspelet med andra blir bara katastrof... Med ett djur, som man inte ens kan säga till att idag mår jag skit, ja det gör ju inte det hela lättare. Jag hoppas så att din nya skola ska fungera bättre och önskar dig all lycka till i framtiden med din häst. Sålänge du vågar se dina egna fel och brister utan att för den sakens skull klanka ner på dig själv utan för att kunna förändra och förbättra ert samspel, är jag säker på att ni fortsätter gå framåt ihop.
Och du, att vara känslig är bra. Det är då vi kan lyssna på våra djur :heart
 
Skitbra skrivet och förklarat! Tack så jättemycket!!

När jag tänker ett steg längre så är det nog mest att skylla på mig. Jag ska äntligen få byta skola efter sommarlovet då jag inte trivs någonstans på min skola. Vissa dagar är det mycket sämre och jag drar hem efter en lektion, vissa dagar har jag det kul och orkar stanna :confused: Jag är ganska känslig och likaså hästen.
Under de senaste månaderna och veckorna har det varit ganska dåligt för mig, och då även för ponnyns humör..

Inte så konstigt att din ponny känner av det :) Plus att våren med pälsbyte och att brunsterna startar gör ju inte att ponnyn själv nödvändigtvis är på topp.

Jag hade en unghäst som var snäll men hade humör och nerv (plus grisenvis...). Mitt humör är lite åt samma håll. Vissa dagar var vi båda på tvären samtidigt och då var det bara att låta bli att rida. Hade jag ridit då hade det blivit ett "slagsmål" som inte lett någonstans. Jag ville ju inte bråka med henne, hon var ju min partner.

De dagar som inte känns så bra, kan ni inte gå ut på promenad tillsammans? Dvs att du leder henne? Det är ett bra sätt att bekanta sig mer med hästen och att lära sig att läsa den bättre.

Hoppas att det blir bättre för dig och er när du fått byta skola.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 196
Senast: Sirap
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 753
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 486
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 002
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp