hundvalpen

Trådstartare
Hejsan! Funderar på att skaffa innekatt. Har kattvana sen innan, dock inte innekatt. Alla katter jag haft genom åren har varit utekatter.

Har ni några tips på hur man håller en innekatt stimulerad? Är det en bra idé att stängsla in balkongen o låta katten gå ut där också?

När det gäller raser spelar det inte så stor roll för mig, gillar alla katter. Men är väldigt förtjust i Maine cool. Är det en bra ”inomhusras”? Eller har ni tips på raser som är ”bra” innekatter?

Tack på förhand
 
Kanske fundera på en vuxen katt? Då är det lättare att veta om den kommer att trivas med inomhuslivet eller inte 😊

Min katt, uppväxt som vildkatt i en kattkoloni, trivs som innekatt och har inget emot att bo med andra katter eller själv 😅

Brukar aktivera genom att gömma godis, ge leksaker, och att leka aktivt med honom ibland (typ laserpekare eller vippa). På vintern gör han inte många knop och är nöjd med att sova och kela för det mesta, men på sommaren vill han gärna leka med oss en stund varje dag.
 
I princip alla raskatter föds upp som innekatter. Däremot kan de mer aktiva raserna, som bengal, bli väldigt jobbiga om de inte stimuleras. Så rekommenderar definitivt 2 i så fall.
Attnäta in balkongen är toppen på alla sätt, så det rekommenderar jag verkligen om möjlighet finns!
 
Näta in balkongen, våra älskar sin! Den ena mest vår/sommar den andra hela tiden😅
Vi har 2 katter, för oss bara positivt. De har varandra och är aldrig själva.

Annars att man ger katterna så mycket tid de vill ha, med lek och mys. Vissa dagar gosar vi mest hela tiden andra dagar ser jag de knappt 🙂
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 830
Senast: Sel
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 594
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 669
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag och min sambo längtar efter att bli med katt men vi har kört fast lite när det gäller vilken ras som kan passa oss. Vi bor i...
Svar
19
· Visningar
1 748
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp