Instruktion/tränare

Peder77

Trådstartare
Hej,
Jag undrar om ni har något bra tips på film man kan titta på om man vill träna hästen från marken?
Jag har tittat på Clinton Anderson och vill gärna se några fler tränare.

Tack!
Peder
 
Senast ändrad av en moderator:
Är det hästhantering från marken som är av främsta intresse, eller önskar du se träningshjälp i tävlingsklasser från marken?

Clinton Anderson är bra tycker jag. Även Bucks Dvd-serie "7 clinics"( finns korta klipp på YouTube) är bra.
 
Är det hästhantering från marken som är av främsta intresse, eller önskar du se träningshjälp i tävlingsklasser från marken?

Clinton Anderson är bra tycker jag. Även Bucks Dvd-serie "7 clinics"( finns korta klipp på YouTube) är bra.
hej,
nej jag vill lära mig att rida western också, men där jag bor erbjuds det ingen sån skola. jag är sjukt nöjd med min ridlärare dock , men mitt mål är att bli bra på westernridning. Det ser så levande ut
 
Både innehållet och formen. Innehållet såtillvida att han inte krånglar till saker, han är strukturerad och konsekvent och framför allt tydlig. Genomgående är hans filosofi att helt enkelt "make the wrong thing hard and the right thing easy". Sedan finns det väl ett mått av bekräftelse också; mycket av det han lär ut stämmer överens med mina egna uppfattningar. :D Formen genom att han är ganska lätt att förstå, hans videos är oftast rätt bra och tydliga, och han har ett lättillgängligt språk (imho).
 
Både innehållet och formen. Innehållet såtillvida att han inte krånglar till saker, han är strukturerad och konsekvent och framför allt tydlig. Genomgående är hans filosofi att helt enkelt "make the wrong thing hard and the right thing easy". Sedan finns det väl ett mått av bekräftelse också; mycket av det han lär ut stämmer överens med mina egna uppfattningar. :D Formen genom att han är ganska lätt att förstå, hans videos är oftast rätt bra och tydliga, och han har ett lättillgängligt språk (imho).
tack! kollade lite på tuben... han verkar inte lika macho och affärsmässig som clinton.. kände igen mycket av det han sa och gjorde från clintons filmer, han gjorde allt lite mjukare
 
Man får plocka litet här och litet där helt enkelt, det finns något att lära av alla och jag tror det finns ett värde i att variera sin input för att skapa sig en egen känsla för vad man gillar och ogillar, och vad man trivs med ifråga om både hästhantering och pedagogik.
 

Liknande trådar

Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
888
Senast: Valle
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: zarmino
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 254
Senast: LiviaFilippa
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 080
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp