Bukefalos 28 år!

"Intervju"

E

evrebellma

Har ett projektarbete som ska göras. Skriver 5 frågor och vem som helst får svara, seriöst! Egentligen så riktas frågorna till "eliten" men det kanske finns någon celebrity här inne ;)

Kör på iaf! :D

*vilken utbildningsväg har ni gått?



*vad krävs av dig som ryttare för att vara en jockey?



*vad anser ni vara en framgångsrik jockey?



*hur blir man en framgångsrik jockey?



*är vägen till en framgångsrik och eftertraktad jockey lång?




Tackar så mkt till alla ni som vill svara på ngt iaf! :D :bow: :D
 
Sv: "Intervju"

1. Jag har ridit galopphästar sedan jag var 14 år. Alltid ridit på fritiden hos olika tränare, innan skolan osv...
2. Jockey, hmm.. kan jag inte svara på riktigt, men för att vara en bra träningsryttare tycker jag man ska vara lugn, känslig och ha bra balans. För att bli jockey krävs det att man har låg vikt också tror jag man måste vara tuff, framåt men samtidigt strategisk.
3. En bra jockey är någon som tar soprten på allvar, som är pålitlig och stark, men samtidigt känslig... Att vara lojal och hjälpsam är nog extra plus...
4. Pjuh! att bli en eftertraktad jockey tar nog tid, jag menar mna ska rida bra, vara trevlig, balanserad (tycker jag) etc etc...
5. Ja, jag tror att om man ska bli framgångsrik och eftertraktad ska man nog viga sitt liv åt galoppsporten!..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 557
Senast: Jadzia
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 217
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 996
Senast: shia
·
Relationer Hola buke! Jag är inte en smygis i vanliga fall men detta får bli anonymt pga lite känsligt ämne. Tidig vår började jag i en ny kör...
Svar
8
· Visningar
1 566
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp