intressant om sadlar för kvinnor!

Sv: intressant om sadlar för kvinnor!

Hippson hade en film på sin hemsida för ett par år sen om just det

Det var jätteintressant och se hur stor skillnad det gjorde på hästen när sadeln passade både häst och ryttare.
Hästen i fråga gick från att vara seg och stretig till att gå energiskt , och balanserat
 
Sv: intressant om sadlar för kvinnor!

Jag lånade hem en sådan till min förra häst.
Helt underbar mjuk och skön, va liksom som ett hål vid underlivet kändes det som. Så blev ingen friktion och skav.

Tyvärr åkte den fram på hästen och låg inget bra
Vilket kanske va tur för den va inte billig
 
Sv: intressant om sadlar för kvinnor!

De är fruktansvärt sköna att sitta i. De måttbeställs ju både för häst och ryttare. :-)
 
Sv: intressant om sadlar för kvinnor!

delvis knapp

Jag har länge velat prova en sådan bara för att bilda mig en egen uppfattning. Dock tror jag inte att jag skulle gilla den typ av sadel, då jag just inte tycker om att rida i djupa sadlar med bakval som ger stöd. Jag vill ha en öppen sadel, flatsbackmodell... så min kvinnorrumpa får plats :)
 
Sv: intressant om sadlar för kvinnor!

Det finns den typen av säten också. Jag fixar inte heller att rida i en djup sadel pga samma problem.
 
Sv: intressant om sadlar för kvinnor!

jag provade en sådan till en av mina hästar och skillnaden var som natt och dag. han fick mycket mer energisk skritt med vägvinnande steg och volterna jag red blev plötsligt utan motstånd, då hästens ryggrad fick utrymme att böja sig. kanalen för ryggraden i de sadlarna är minst 8 cm. jag gillar inte heller kvinnotypen av den sadeln med mer bakvalv, men då det finns en hoppsadel flatback i manlig variant så kan jag tänka mig den. för hästens skull är dessa sadlar som himmelriket. de stör ingenting av hästens röreler.
 
Sv: intressant om sadlar för kvinnor!

Jag har två barocksadlar från Amazonas, och dessa tillverkas också för kvinnor.
Helt underbara att rida i!
 
Sv: intressant om sadlar för kvinnor!

njae....alla hästar älskar dom inte. Tycker verkligen sadeln är alldeles för högt i pris mot vad man får.
 
Sv: intressant om sadlar för kvinnor!

Den filmen som låg uppe på hippsons hemsida var verkligen intressant!:)
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
641
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 266
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 224
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 807
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp