Fiorano

Trådstartare
Någon som använt IRAP på sin häst? Vad hade hästen för problematik och hur upplevde du resultatet?
 
Någon som använt IRAP på sin häst? Vad hade hästen för problematik och hur upplevde du resultatet?
När min hade vrickat sig för några år sedan så bet inte kortisonbehandlingen och då fick han irap istället. Blev bra efter det och har inte kommit tillbaka.😊 Fick betala ur egen ficka då förs bolaget inte ersatte Irap då men det var det värt, var inte så vansinnigt dyrt.
 
När min hade vrickat sig för några år sedan så bet inte kortisonbehandlingen och då fick han irap istället. Blev bra efter det och har inte kommit tillbaka.😊 Fick betala ur egen ficka då förs bolaget inte ersatte Irap då men det var det värt, var inte så vansinnigt dyrt.
Går det att använda Irap på mjukdelsskador också? Nu var det främst tänkt till Zackes bakknän iom att vi behandlar förebyggande med kortison. Inte så himla bra att spruta kortison för ofta, därav irap. Men nu är ju Dio halt I ett framknä och jag misstänker ledbandsskada.. Kortison hjälpte ingenting.
 
Går det att använda Irap på mjukdelsskador också? Nu var det främst tänkt till Zackes bakknän iom att vi behandlar förebyggande med kortison. Inte så himla bra att spruta kortison för ofta, därav irap. Men nu är ju Dio halt I ett framknä och jag misstänker ledbandsskada.. Kortison hjälpte ingenting.
Tveksamt, Mysen vrickade sig och fick ledinflammation till följd av det och som kortisonet inte bet på.
En väns häst däremot hade knepig gaffelbandsskada som dom behandlade med stamceller och han blev återställd av det. Det var däremot vansinnigt dyrt och hen fick betala allt ur egen ficka.
 

Liknande trådar

Hästvård Har någon använt gastrocare till sin häst
Svar
0
· Visningar
116
Senast: linetta
·
  • Artikel
Hästnyheter Hur känns det att tävla på hästar? Och hur gestaltar man det i en film? Resultatet blir ”lite obehagligt”, men en klar vinnare för juryn.
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Flera av ryttarna i spetstruppen i paradressyr har i helgen varit i Vallensbaek, Danmark och tävlat internationellt. Resultatet: en...
Svar
0
· Visningar
53
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I en studie där ett forskarlag observerade ekipage på GP-nivå vid tävlingar i Tyskland, blev resultatet att flera av hästarna hade nosen...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp