Isabell Werth efterlyser gransknings originalbilder

Nu har en av de tre utpekade dressyrryttarna, som förekom på bilder där hästarna under tävling hade en blå tunga, agerat gällande granskningen på sociala medier. Hon har ett speciellt krav för att ge en intervju till tidningen som publicerade bilderna.
 
Jag tycker inte heller att det är konstigt men förstår inte hur det ska "hjälpa" saken. Tror de verkligen att bilderna är totalt fejk och att de ska kunna borsta det här från axeln? Det ser ju illa ut oavsett färg på tungan. En betydligt mer mediaklok reaktion vore att förfasas och lova bättring tänker jag.
Jag har ingen aning hur de tänker, men även om vi tycker att det är en bättre reaktion så hade de ju ändå inte kommit undan drevet. Hade de sagt att de var förfasade så finns det ju ingen som köpt det ändå så egentligen spelar det ju inte så stor roll ;)
 
Jag har ingen aning hur de tänker, men även om vi tycker att det är en bättre reaktion så hade de ju ändå inte kommit undan drevet. Hade de sagt att de var förfasade så finns det ju ingen som köpt det ändå så egentligen spelar det ju inte så stor roll ;)
Mja, jag tycker mig ha sett några artiklar med ryttare som bekänt färg och förändrat sin ridning/sitt förhållningssätt och hyllas.
Edit: men det kräver givetvis att de gör någonting åt det också.
 
Jag tycker inte heller att det är konstigt att hon vill ha orginalbilder. Aftonbladet behöver inte ge det, men självklart är det orginalet som bedöms vid en eventuell rättegång (om inte annat kommer bildernas äkthet att bedömas av utomstående experter på området). Att inse det är inte att försvara personerna, utan det är att inse att juridiken är mer komplicerade än det vi ser. Eller tror att vi ser. Det finns ingen egentlig vedertagen forskning på painface heller eftersom att tillfoga djur smärta inte skulle vara etiskt korrekt i forskningen.
Men det finns ingen vettig anledning att tro att det blir rättegång av det här. Helgstrands jävla civilmål i Danmark var ju pinsamt för honom, även om han inte verkar fatta det.
 
Men det finns ingen vettig anledning att tro att det blir rättegång av det här. Helgstrands jävla civilmål i Danmark var ju pinsamt för honom, även om han inte verkar fatta det.
Jag är för dåligt påläst om gången i djurskyddsärenden och de nationella lagar som gäller i landet för att uttala mig om det. Jag sa bara hur juridiken ser ut när det kommer till att kunna begära bilder.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En av dressyrryttarna som pekats ut i Sportbladets artikel om blåa tungor hos dressyrrhästar är Isabell Werth. Den tyska ryttaren har nu...
Svar
0
· Visningar
174
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp