Bukefalos 28 år!

Islandsföl

T

Tess_

Vad kostar det på ett ungefär som stoägare att ta fram ett föl ? Menar då med en hingst som är ganska populär tex. Frami ??
//Tess
 
Språng brukar kosta från 4-10.000 plus avgifter till SIF och eventuellt bete/ stall.

Sen beror allt på hur man räknar; inköp av sto, extra foder, resor till och från hingsten, extra försäkring för fölet, ev extra vet-vård, ultraljud och listan kan säkert göras längre.

Därefter - när fölet väl finns där - så är det några års uppväxt också innan det är en ridhäst...
 
Tänkte på vad som är rimligt att betala för mig om jag köper direkt när det föds :confused:
//Tess
 
Där har du ytterligare en parimeter; kön på avkomman... Hur mycket säljaren vill - och kan - ta ut beror väl också på hur lovande fölingen ser ut. Ett *FINT* sto kostar pengar, så räkna med att det blir dyrare då, för hennes kostnader finns ju också med i bilden.

Och; oavsett vad säljaren/ uppfödaren VILL ha betalt så är det ett avgörande mellan er - om priset är det rätta från båda håll så det blir affär.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 067
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 949
Senast: Skjøldur
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
16 17 18
Svar
359
· Visningar
38 657
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 334
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp