Bukefalos 28 år!

islandshäst hingst

M

misterhultspyret

hej!
undrar vad ni tycker jag ska betäcka ett skimmel sto(född svartbrun) med.
hon är efter:
e ögri från hjortkvarn
mf mökkur från varmalaek
vill ju få en mus black är det möjligt?
:confused:
 
om ni rekomenderar en häst i skåne eller småland så lämna gärna en länk eller telefonnummer.
 
Undrar bara - vet att Ögri liksom sin mamma ger en del allergier så var säker på att ditt svenskfödda sto inte har eksem eller annan allergi innan du betäcker :bow:

Betäcker du med en musblack hingst har du 25% chans att få någon blackfärg, mus- eller rödblack, större chans för musblack. Det finns inga homozygota blackhingstar i Sverige vad jag vet så större chans kan du inte få i och med att hälften av stoets föl blir skimlar oavsett födelsefärg.

Tim
 
hej!
men det finns ju många som avlar med eksem hästar!eller är jag ute och cyklar?
vad vet du om ögri?berätta gärna mer och om du vet vem som äger honom?
mvh
 
hej igen
hur är det om man betäcker med en skäck hur stor chans är det att man får ett skäck föl då?
mvh
 
Det gör det inte rätt. Det är som att säga "Men det är ju ändå så många som dör varje dag!" och gå ut och knivhugga någon. Men men, jag är inte sugen på någon ny, lång eksemtråd. Titta i arkiven så kan du läsa. :)
 
hej
ja det är hon!
varför tycker du inte det?
vet du något som inte jag vet?
mvh
 
Det står ju i annonsen "Frisk förutom lätt exem." Jag tycker inte man ska avla på eksemhästar.
 
Ögri står på Väbylunds islandshästar väster om Ronneby. Ögri har inte eksem själv, jag har sett honom gå ute dygnet runt i mygg- och knottrika marker. Han kan i och för sig lämna eksemavkommor ändå beroende på vem han betäcker.
 
hej!
ja ni har helt rätt!
det är fel att avla på dåliga linjer och sjukdomar!
ska inte köpa henne.
tack för alla svar ändå!
det är synd bara att så många avlar på eksem hästar ändå!!!även duktiga uppföddare!dom borde ju veta bättre.
mvh anette
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
15
· Visningar
1 454
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 067
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
579
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp