Bukefalos 28 år!

islandshingst utan fuxavkomor

L

La_Faye

Vilka hingstar är homozygot (heter det så?) svarta, och kan inte ge fuxavkomor? vilken färg stoet än har alltså.
 
Med säkerhet Kjarni (svart) samt Hýreygur och Gyrdir (svartskäckar)

Jag TROR också att Blaer (brunblack) är det, det finns någon enstaka "röd" avkomma efter honom som jag tror är felregad.

Sedan finns det säkert fler, men det krävs antingen gentest eller mååånga avkommor förrän man kan vara säker.
 
Fönix från Lyraninge är förmodligen också homozygot för svart. Enligt ägaren har han veterligen ännu inte fått nån fuxavkomma.
 
tack så mycket!

Vet du vilken bedömning Fönix har? Och vart han står?

en fråga till, vad har vi för hingstar med mycket Kolkuos-blod i Sverige?
 
Fönix huv 7 h/m/b 7 rok 7,5 prop 7,5 bkv 8,75 bst 8 hov 8 ext 7,64 skritt 8,5 trav 7 tölt 8 pass 8 gal 8 vilja 8 lynne 8 hålln 7,5 rid 7,88 tot 7,79

Kolkuós-blod i första eller andra led, hingstar som var i avel 2002:Fönix från Lyraninge, Gráskjoni från Tåkern, Gyrdir frá Arbakka, Hrammur frá Akureyri, Kristall frá Hólum, Krummi frá Vidvik, Sólfari från Oviksfjällen, Teitur von Lindenhof
 
missade några hingstar, Ari från Alvargården, Byr från Mörtö och Dagur frá Thverá har också Kolkuósblod.
 
Kjarni fra Kalfstödum har också kolkous blod. är förresten också( har jag för mig) homozygot svart, men stod väl tidigare i tråden.
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Nikan
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 188
Senast: athena
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 388
Senast: Kakis
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
357
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp