Istället för vin?

När det gäller alkoholfritt till mat så kan man inte tänka att det ska vara som vin - fast ändå inte. Man får tänka att man vill ha ett roligare/vuxnare alternativ till vatten än läsk eller söt saft. Och då kan druvjuice vara ett alternativ. Men man får pröva sig fram. Min erfarenhet är att slånbärssaft och fläderblomssaft (trots att det är sött!) ofta uppskattas av vuxna till mat.
Bjuder man på dessertvin så har systemet en äppelmust på fin flaska som alkoholfritt alternativ. Tyvärr ganska dyr.
 
Börja göra eget vin kanske? Inte alls komplicerat och kan bli riktigt gott. Jag satte en sats på apelsiner jag hittade i en container för ett par år sen och nu sen den mognat i smaken är den bara SÅ god :d (och alkoholstyrkan blev lite väl bra, den hamnade utanför skalan på vinprovaren). :o :angel:

Billiga råvaror finns annars ofta hos frukt och grönsaksgrossisterna som gärna säljer lådvis av det som inte kan gå ut i handeln, bara att fråga, jag VET att där finns en hel del man kan få ta för kaffepengar. :idea: Har ju varit i den branschen (också) och det fanns alltid utsorterat transport och lagerskadad frukt.

Vill man inte hålla på med frukt funkar ju jäst, socker och vatten samt "tillbehör" har jag hört. :angel: :D
 

Liknande trådar

Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 566
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 959
Senast: Voeux
·
Mat Jag är på jakt efter en god måltidsersättning, helst något i pulverform som man blandar själv och gärna billigt (men viktigast är att...
2
Svar
20
· Visningar
2 415
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 497
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp