Jättedålig i magen av laktosfri mjölk...

Jag är laktosintolerant och jag dricker laktosfri mjölk, dock tål jag inte låglaktos mjölken eller den som är med lång hållbarhet, de blir jag jättedålig magen av, ingen aning om varför!
 
Det gör de kanske, my mistake. Men jämför man med t.ex. Icas laktosfria och Skånemejeriers, står det "mjölkdryck" på förstnämnda och "laktosfri mjölk" på sistnämnda.

"Vanlig" laktosfri mjölk är för mig sådana där det inte står mjölkdryck på förpackningen, och de upplever jag sötare (är det låglaktos brukar det även stå skrivet på förpackningen, och de är om än ännu sötare) än de där det står mjölkdryck på förpackningen.

Okej, kanske något har ändrats gällande reglerna för vad det får heta nu för tiden.
Intressant hur som helst att du tål den ena men inte den andra.:)
Har du provat kolla om det står något annat på förpackningarna som skulle kunna ge en ledtråd till skillnaden (typ, olika behandligsätt, eller liknande)?
 
Jag är laktosintolerant och jag dricker laktosfri mjölk, dock tål jag inte låglaktos mjölken eller den som är med lång hållbarhet, de blir jag jättedålig magen av, ingen aning om varför!

Fast, är du laktosintolerant är det ju inte speciellt konstigt om du inte tål låglaktosmjölken ;)
 
Ursäkta gammal tråd.

Men laktosfria produkter gör mig jävligt förstoppad!!!! Köpte vanliga då kunde jag skita som vanligt igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp