Bukefalos 28 år!

Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Usch fy tusan. Fattar inte vad folk tänker med när de släpper ut hästar ur hagarna... Förstår inte det roliga i det ö.h.t
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Man kan bara hålla med. Skulle vara intressant att höra dessa människors förklaringar till sina handlingar. Vad får någon att göra så här?
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Oerhört trist och så ledsamt för ägaren. Tyvärr är det inte första gången...har en vän i grannbyn, till den här händelseplatsen, som fick hästarna utsläppta. "Några" som ville ta en kvällstur så dom hämtade även utrustning i stallet...Gick tydligen inte så bra och hästarna kunde hämtas en bit bort på morgonen. Den gången var det överförfriskade tonåringar som plötsligt fick en idé :crazy:

Bort med handtag från grindarna. Göm/lås in elaggregatet. Då kan obetänksamma förhoppningsvis inte få ut hästarna/sabba stängsel lika lätt. Ha hästarna utan grimmor är också ett sätt att försvåra det hela...

Beklagar verkligen Saras förlust. :(
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Håller med, vad finns det för kul i att släppa ut hästar öht???
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

stackars stackars er... fy fan vilken mardröm
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Bort med handtag från grindarna. Göm/lås in elaggregatet. Då kan obetänksamma förhoppningsvis inte få ut hästarna/sabba stängsel lika lätt. Ha hästarna utan grimmor är också ett sätt att försvåra det hela...
Nej låt de sitta kvar. Linda sen tunn elförande tråd runt dom. (ni får se till så att ni kan stänga av strömmen på annat sätt) Se sen till så att det är bra krut i aggregatet. De kommer garanterat bara testa ett handtag..:angel:

Utan grimmor är ett bra råd!
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Fy fan alltså :( Vilka idioter det finns!
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

http://helahalsingland.se/nordanstig/gnarp/1.3655500-tjejer-slappte-ut-hastarna

Tonårstjejer, det innebär alltså att dom är minst 13 år. Kan man verkligen vara så jävla dum i huvudet vid 13-års ålder?

Det är väl en sak att vilja skada hästarna med flit, men att hävda att man inte förstod konsekvenserna av att lämna hästar lösa ute bland trafik och människor. Seriöst, kan man vara så dum?:confused:
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Det är i den åldern som dumheten börjar ska jag tala om... Innan dess kanske de råkar göra dumma saker, men ångrar sig fort och gör inte om det, oftast. När de kommer upp i tonåren gör de dumma saker, men gör om samma sak igen och igen. Tror inte jag talar enbart för mig själv när jag säger att de dummaste sakerna man gjorde (oavsett vad det var) gjorde man i tonåren (inte alltid med alkohol inblandat).

kl

För övrigt håller jag med Anettejt, linda en tunn strömförande ståltråd runt handtagen och kroka fast den i öglan handtaget sitter i. Dels kommer folk få sig en ordentlig kyss om de tar i handtaget, och dels kommer man inte få loss handtaget om man inte krokar loss ståltråden, vilket kommer kräva att man slår av strömmen. Ha aggregatet på en plats där det inte syns, en lång bit från grinden och gärna gömt i ett buskage eller i högt gräs.
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Jag hade säkert också kunnat få för mig att tjuvrida i yngre dagar, men aldrig lämna hästarna vind för våg för att "gå hem och sova" och inte ens tänka på att hästarna kan skadas och skada.

Stoet som blev påkörd rymde ut när ponnysarna med grimma skulle tas ut. Dom tänkte att hon nog stannar på gräsplätten och struntade därför i att sätta in henne i hagen. Sen blir dom less och lämnar helt enkelt ponnyn där dom står för stunden.

Det låter inte som ungdomar som hittar på bus och dumheter. Det låter i mina öron helt IQ-befriat...
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Det är helt IQ-befriat, och de människor jag mött som uppenbart inte haft många IQ'n i badbollen har antingen varit vuxna människor eller tonåringar.
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Ursäkta ordvalet men vilka vidriga f*ttungar! Hade jag varit förälder till någon av de tjejerna hade jag skämts ögonen ur mig och därefter betalat en rejäl ersättning till hästarnas ägare. Hoppas att tjejerna åker dit ordentligt för sitt tilltag.
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Min bror pangade några fönsterrutor som barn. Det upprepades trots tillsägelser. då tog min mor med honom till banken där han SJÄLV fick gå fram till kassörskan och hämta ut av sina sparpengar det belopp som fönstret kostade.

Sedan pangades det INTE fler rutor.

Hade dessa tjejer varit mina barn hade de själva fått betala till ägaren ponnyns värde. De hade fått ta alla sparade pengar som de hade samt hela vecko- pengen ( eller motsvarande) och gått dit en gång i veckan och överlämnat tills ponnyn var betald.
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Ojoj ...!

Min sponatana tanke var: har vi inte alla varit barn?!
Jag har då olovandes och utan att ha någon rätt varit in i åtskilliga hästhagar när jag var barn/tonåring. har dock aldrig hittat på nåt som att tjyvrida - finns ju varken sadel eller träns...
Tycker spontant synd om tjejerna som hittade på det här för det här var väl knappast vad de hade tänkt sig skulle hända ...

MEN...

Jag fattar inte att de inte försökte eller fångade in hästarna och satte tillbaka de i hagen?? och varför i hela fridens namn tog de ut hästarna från början ...?

Så himla sorgligt för alla inblandade...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Jag tycker inte ett jävla skit synd om tjejerna som gjorde detta faktiskt. Visst har vi alla varit barn, men vi alla har inte varit (så) dumma i huvudet och vi alla har definitivt INTE riskerat andras liv för att vi har fått en dum idé.

Jag är tonåring nu (19 år) och skulle aldrig i livet göra något sådant, och inte heller när jag var 13 år, 14 år, 15 år eller något år senare heller.

Jag hoppas verkligen att de får betala för det som de har gjort, inga "förmildrande omständigheter". Då lär dom sig nog att itne göra om det iallafall.

KungTulle; Jag håller med dig till 100% i detta.
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Jag tycker verkligen synd om din vän! Hoppas hon repar sig från denna hemska hndelse snart! :(
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Ja gud vad hemsktför henne...skickar en styrke kram till din vän
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 685
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 161
Senast: EmmaW
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 793
Senast: Keb71
·
Övr. Hund Ursäkta långt inlägg men känner att jag behöver få skriva av mig. Har bott 10 år på samma ort och aldrig varit med om något liknande...
2
Svar
21
· Visningar
1 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp