Bukefalos 28 år!

Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

*halvt kl

Visst har vi alla varit barn, och även tonåringar. Naturligtvis har vi alla gjort dumheter. Let's face it - tonåren är ju för sjutton den del av livet då man förväntas vara sjövild och dum i huvudet, det är då man kan göra bort sig utav bara helvete och komma undan lindrigt med det! :devil: Jag skulle ljuga om jag sa att jag varit den lilla söta oskyldiga alla gånger (nu ska vi inte gå in på detaljerna, hrm...:angel:) :D

Men. Nu skiljer vi på tonårsidioti och ren idioti. För när man är tonåring, är man fanimig tillräckligt gammal för att skilja på ditt och mitt, och på rätt och fel.

//Liten, som lämnade tonåren bakom sig i april.
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Om de nu va tvungna att rida utan lov, varför red de inte i hagen för?

Jag själv är tonåring (18) och jag har gjort mina dumheter jag med. Men de mest korkade ja gjort va långt i från det dom gjorde.

Varför kan man inte få ha sina djur i fred? Varför kan inte folk fråga innan de tar för sig?

Ja lider så med din vän!

Tycker också att det med ståltråden på handtaget verkar smart :devil:
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Alltså vilka idiotiska j*vla tonåringar. Man kan ju undra va f*an dom tänkte på. Lider med ägaren til den stackars ponnyn:cry:

Visst jag har oxå varit tonåring och JA jag har tjuvridit tsm me en kompis MEN då gjorde vi det i hagen där hästarna gick och bara i grimma.

Att ta ut hästarna och inte lämna tebax dom. Det är för mig helt oförlåtligt!!!
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

men herregud!!
jag skulle aaaaaadriiiig i hela mitt liv kunna göra något sånt för jag skulle få ett sånt dåligt samvete!!
jag får tilloch med dåligt samvete när det är två tredjedelar vatten kvar i hagen och jag glömmer fylla på :o
Få nu din kompis att må bra och se till att polisen får fast dom där hemsk personerna
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Tydligen är flickorna i det här fallet 16 och 19 år gamla...
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Fy vad hemskt!

Förstår mig inte på sånt här. Jag själv är tonåringen, men inte har jag ens tänkt tanken på att ens hälsa på hästar man inte känner, likaså gena över någon annans tomt, låna något av ngn annan i stallet osv. Ren idioti. Vad skulle det leda till?
Sen, tycker jag nästan att det värsta är att dom lämnar ponnyerna på byn, istället för att ta tillbaka dom till hagen. Livsfarligt!

Tänker på ägaren, ush vilken skräck och vad svårt det ska bli att ha hästarna i en hage man inte riktigt har 100% stenkoll på hela tiden. Stackars ponny som fick sätta livet till.

Håller helt med er, de borde straffas på något sätt så poängen trillar ner, tror inte att betala ponnyn räcker. Kanske behövs det hjälp i stallet sommartid som det är? Brukar vara skrubbdags. Känns som att dom borde behöva sakffa sig ett värde för att djur är individer och andra själar, inte några kramgoa gosedjur.
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Tycker det är synd att det var hästen och inte flickorna som blev påkörda :mad: Har varit ung och dum en gång i tiden, men då har det aldrig involverat djur i det hela. Lider med hästägaren och skickar styrkekramar.
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Tydligen är flickorna i det här fallet 16 och 19 år gamla...

:eek::eek::eek:

Jag trodde att det rörde sig om 13-åringar! Men 16 och 19 år.. ja, då faller ju alla ursäkter om att "vi har alla varit unga & dumma" platt.
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Ja, det är så brutalt jävligt att det inte finns ord att förklara. Jag har rätt många hot på lager men tyvärr ingen som står för vad de/den har gjort...
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Blir så arg på folk :mad: varför kan man inte få ha sina hästar ifred?
 
Sv: Jag blir så arg och ledsen, varför gör människor så här?

Jag tycker att det är ren idioti och har ingen som helst förståelse för att man gör en sådan grej. Visst kanske man kan vara ung och dum men inte fan går man in och bara tar ut någons hästar från en hage utan att fråga om lov. Jag skulle aldrig ens fått för mig att gå fram till okända hästar i en hage utan att först fråga ägaren om lov, inte ens i mina yngre dagar (23 nu). Jag instämmer till fullo och tycker också det var synd att det inte var tjejerna som blev påkörda, som hästägare hade jag inte haft någon som helst försteålse för deras handling i det här fallet. För mig hade det inte räckt med ekonomisk ersättning, jag tror inte att det är pengar man tänker på i första hand om man mist sitt djur?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 036
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 310
Senast: EmmaW
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 873
Senast: Keb71
·
Övr. Hund Ursäkta långt inlägg men känner att jag behöver få skriva av mig. Har bott 10 år på samma ort och aldrig varit med om något liknande...
2
Svar
21
· Visningar
1 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp