Bukefalos 28 år!

Jag blir så arg!

AnnaJL

Trådstartare
Igår skulle jag ha tittat på ett varmblodssto men alldeles innan jag skulle åka ringde ägaren till hästen och sa att jag inte kunde komma! De hade bestämt att inte sälja hästen förrän den var i form och tappat vinterpälsen. Då måste jag vänta i flera månader! Jag blir så förbannad!! Nu är det bara att börja leta häst igen. Och det konstiga är att jag känner dessa människor ganska väl och de sa att de verkligen ville att jag skulle köpa hästen eftersom att de kände mig...jaja...de är bara att ta nya tag...
 
Sv: Jag blir så arg!

har också varit med om att jag skulle provida en ponny, dom hade själva ringt till mig och sakt att den var tillsalu, men när vi skulle titta på den så ringde dom på morgonen och sa att de inte ville sälja längre.
 
Sv: Jag blir så arg!

Precis som köparen har rätt att backa ur en affär när som helst så har också säljaren den rätten. Var glad att de ringde, jag åkte själv 20 mil en gång och fick veta att hästen var såld till en annan spekulant.:( (De hade mitt tel. nr. och kunde ha ringt.)

För att inte tala om hur många gånger jag som säljare har stått och väntat på köpare som avtalat tid och aldrig dyker upp.......:cry:

Hästar finns det gott om, ta nya tag!
 
Sv: Jag blir så arg!

hej!

Var glad du att du inte kom längre. Själv har jag hunnit till tågstationen och varit på väg att plocka ut biljetterna, men tänkt att jag ringer först för säkerhets skull och då har dom sålt hästen och inte ens bemödat sej med att ringa och tala om det!!! Kul om jag inte hade ringt, då hade jag stått mitt ute på landet utan skjuts och med inget att göra en hel dag...

/ Lavinia
 
Sv: Jag blir så arg!

Trist. Om de känner dig ser jag ingen anledning att de ska vänta tills hästen är i form. Vill de sälja den och vill att du ska ha den borde det väl inte spela någon roll? Men som sagt, tur att de ringde i alla fall.

Stod i stallet med 38,5 graders feber en gång, i ösregn, bara för att en spekulant skulle komma och provrida mitt kallblod. Hade sadlat hästen och gått med den ute i regnet för att han skulle vara uppvärmd när de kom (och så jag kunde åka hem lite snabbare och kurera mig!) men inte sjutton dök de upp! De hade själva ringt mig dagen innan och frågat om de fick komma, men de ringde aldrig igen, så man undrar ju hur vissa tänker...
 
Sv: Jag blir så arg!

Gisburne skrev:
Trist. Om de känner dig ser jag ingen anledning att de ska vänta tills hästen är i form. Vill de sälja den och vill att du ska ha den borde det väl inte spela någon roll? Men som sagt, tur att de ringde i alla fall.

Stod i stallet med 38,5 graders feber en gång, i ösregn, bara för att en spekulant skulle komma och provrida mitt kallblod. Hade sadlat hästen och gått med den ute i regnet för att han skulle vara uppvärmd när de kom (och så jag kunde åka hem lite snabbare och kurera mig!) men inte sjutton dök de upp! De hade själva ringt mig dagen innan och frågat om de fick komma, men de ringde aldrig igen, så man undrar ju hur vissa tänker...

Hmm..ja de var väl egentligen bra att de ringde men vi har pratat om detta ganska länge. Vi bestämde för ca en månad sedan att vi skulle börja orda med papper och att jag skulle börja rida hästen där hon står nu tills jag skulle ta hem henne. Så jag förstår inte varför de har ändrat sig nu. De har velat sälja henne hela vintern ju...
 
Sv: Jag blir så arg!

Konstigt. Jag skulle nog fråga rakt ut om de hade ändrat sig om försäljning eller om de bara inte ville att just jag skulle köpa den. Låter skumt annars.
 
Sv: Jag blir så arg!

Jag frågade om de hade ändrat sig om försäljning men de sa att de ville bara att hon skulle se så bra ut som möjligt när de sålde henne och de ville verkligen att jag skulle köpa henne fortfarande...
 
Sv: Jag blir så arg!

Alla kan ju ändra sig, dessutom är det väl bättre att de är ärliga om hästens konditon och inte lurar dig med något, eller låter hästen gå för fullt när den kanske har haft vila.
 
Sv: Jag blir så arg!

Fast jag visste mycket väl att hästen stått hela vintern och nu har jag väntat i två månader för att få köpa henne också måste jag vänta ännu längre helt plötsligt....
 
Sv: Jag blir så arg!

Konstigt. Tråkigt för dig när man har gått och längtat efter att köpa häst. Men fråga dem varför. Du kan ju lika gärna får henne i from själv. Lycka till.
 
Sv: Jag blir så arg!

Jag tycker också att du ska ställa dem mot väggen lite hårdare... Vad händer om ytterligare några månader om de inte vill sälja då heller? Finns gott om fina varmblod till salu för en billig peng, titta på någon annan annars...
 
Sv: Jag blir så arg!

Bara en liten tanke... Det kan inte vara så att de upptäckt något annat (skada, sjukdom) som de vill ska läka ut? Vet en del säljare som dragit ut på tiden bara för att hästen ska bli frisk för att klara av en besiktning utan anmärkningar och de kan få ut fullpris... Eller så kanske de bara har ångrat sig och vill ej sälja hästen eller sälja till någon annan? Be dem om ett vettigt svar om du redan väntat såpass länge!
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 748
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 979
Senast: Solstig
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
11
· Visningar
2 507
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 439
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp