Bukefalos 28 år!

Jag förstår inte?

Sv: Jag förstår inte?

Tycker det inte är så snällt av mamma att dotter ska känna att hon får skuldkänlsor för att hennes mamma ska betala.
 
Sv: Jag förstår inte?

Nej, det är därför jag också blir bekymrad. Då hade det varit bättre om hon bara sagt ifrån på en gång. Jag blir så ledsen när dottern gråter över detta, men jag tror att jag lyckats få henne att förstå att det inte är hennes sak att bekymra sig om det.

Hon har t o m erbjudit sig att ta av sina egna ihopsparade pengar och betala, men det går jag absolut inte med på. Det är ok om hon vill köpa något till hästarna någon gång ibland, men som fjortonåring ska hon inte behöva betala uppehälle för en häst.

Men nu ska vi ut till hästarna, solen skiner än så länge och det är inte så kallt ute (även om det blåser).
 
Sv: Jag förstår inte?

Hej! Du hade hästar på samma ställe (2-3månader i höstas) som jag hade min (då var det bara en - numera är det utökat till två) Som jag vet såg jag aldrig till en enda styvdotter? Eller? /U
 
Sv: Jag förstår inte?

Kan ju vara så att dottern frågat mamman efter pengar till något och mamman svarat att "hästen kostar så mkt att det inte finns utrymme för andra intressen"

400 kr för någon kan ju vara massor... kan även tänka mig att hon måste göra avkall på saker som hon skulle kunna göra med dottern för att just hästen tar mkt av fritidspengarna..
 
Sv: Jag förstår inte?

Jag tycker det är fantastiskt bra att du ser risken att flickan känner skuld för att föräldrarna får betala!:bow::bow:

Jag håller inte med dem som skriver att du borde ta ett steg tillbaka och låta föräldrarna lösa detta, för det låter inte som troligt att de kommer att göra det.

Att ta ett steg framåt tillsammans med flickan (och koppla bort föräldrarna), som du har gjort, tycker jag är bättre. Du har försökt avlasta henne från skulden, och du fokuserar på att även du får ut något av hennes hästintresse. Då kanske det känns lite mindre surt att det är du som får betala (även om det borde vara föräldrarna!).

Nästa steg kanske blir att du och flickan hittar något sätt som hon kan hjälpa till att dra in några kronor till hästen? Kanske kan hon mocka åt någon annan i stallet och få en slant för det?

Sen tycker jag du ska spara det du har skrivit här, ifall det skulle bli tjafs med mamman (eller pappan) i framtiden. Man vet ju aldrig, mamman skulle kanske kunna hävda att hon inte fått vara delaktig. Är du säker på att mamman förstått anledningen till att du övertar alla kostnader för flickans hästintresse?
 
Sv: Jag förstår inte?

Hej! Du hade hästar på samma ställe (2-3månader i höstas) som jag hade min (då var det bara en - numera är det utökat till två) Som jag vet såg jag aldrig till en enda styvdotter? Eller? /U

Jodå, hon har funnits med hela tiden, du träffade henne ett par gånger också, om jag inte minns fel? Om du är den jag tror du är, vill säga. Har inte hunnit kolla, men jag kände igen ditt alias här :)

Vill inte lägga ut någon bild där ansiktet syns, men här är hon iaf tillsammans med sin foderhäst.

200711251554-liten.jpg
 
Sv: Jag förstår inte?

Shit det där ser ju ut som MIN häst!!!
 
Sv: Jag förstår inte?

Nu har jag haft ett samtal med mamman, och det kändes verkligen som att vi kom någonvart. Hon sa att hon självklart vill ställa upp och betala för dotterns hästintresse, och när jag förklarade att dottern haft dåligt samvete för detta så sa hon att hon också pratat med henne om det, och sagt att hon inte skulle ha det. Vi pratade även om anledningen till varför hon haft skuldkänslor, det rörde sig dels om ett rent missförstånd och hade delvis en annan orsak som jag inte vill gå in på, men som är löst nu.

Hon sa dessutom att hon var väldigt tacksam för allt jag gör för dottern. Känns så skönt att äntligen har kunnat prata direkt med henne om detta, och vi kom överens om att helt lämna dottern utanför det ekonomiska, något som enligt min mening borde skett mycket tidigare, men vi gör alla fel ibland. Jag undrade om hon ansåg att 400 var en orimlig summa att betala, men det tyckte hon inte. Den dag dottern vill göra något annat så får vi ta en ny diskussion.

Tack alla för ert stöd och era råd, det gav mig mycket hjälp! :bow:
 
Sv: Jag förstår inte?

Häftigt! Vad är din för ras? Detta är en korsning arab/nordsvensk.

Till BamsePlutt: Såg faktiskt inte dig så många gånger heller, högst tre eller fyra gånger på de tre månader vi hade hästarna där. Tror inte ens jag träffade alla som har hästar där under tiden vi var där. Och då var vi där varje dag (dottern varannan vecka, eftersom hon bor hos oss då). Tänkte bara tillägga att det är lätt att missa saker när man knappt ser dem man delar lösdrift med.


MVH//Ebba
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag förstår inte?

Hej! Du hade hästar på samma ställe (2-3månader i höstas) som jag hade min (då var det bara en - numera är det utökat till två) Som jag vet såg jag aldrig till en enda styvdotter? Eller? /U

Men vad hade det med TS problem att göra :confused:

Förstår inte..
 
Sv: Jag förstår inte?

Jag tror bara BamsePlutt ville ifrågasätta ifall det stämde att jag överhuvudtaget har en sambo som har en dotter eftersom hon tydligen missat det :) . Men jag har redan svarat på hennes fråga och jag hoppas hon läser det och blir nöjd med svaret.
 
Sv: Jag förstår inte?

Jo men då kan man skicka PM, jag tycker inte det hörde hemma i din tråd att ifrågasätta om du verkligen hade styvbarn :)
 
Sv: Jag förstår inte?

Sitter du och glor på hästarna 24/7 :confused:

Det måste du ju göra eftersom du verkar mena på att styvdottern inte var där och alltså inte finns (?) bara för att du inte sett henne :crazy:
 
Sv: Jag förstår inte?

Jo, det är sant iofs. Jag svarade i tråden därför att jag ville ta bort eventuella tvivel som kan uppstå i och med ett sådant inlägg.
 
Sv: Jag förstår inte?

Jag förstår fortfarande inte varför pappan inte kan betala en del av kostnaden för hästen också.
 
Sv: Jag förstår inte?

Jag förstår fortfarande inte varför pappan inte kan betala en del av kostnaden för hästen också.
Eftersom hästkostnaderna belastar den totala hushållsekonomin så gör han det nog indirekt, även om han inte direkt betalar stallhyran... :idea:
 
Sv: Jag förstår inte?

Det beror ju helt på om de har gemensam ekonomi, eller om han unnar sig själv massa saker och hon lägger sina sista slantar på hans dotter.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 565
Senast: MML
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 510
Senast: Angel
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 714
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp