Bukefalos 28 år!

Jag har ingen barnvagn!

jerseyko

Trådstartare
Ops så det blev!
Sålde gammelvagnen igår som förra ägarna av huset lämnade kvar, och för några timmar sen sålde jag min Brio.

Nu suitter jag här och har lite panik för vi inte har någon vagn :rofl: Innan tyckte jag att vi sällan använder den, sen kom jag på, hur tusan gör jag nu när jag ska till stallet? Stänger in Rasmus i en box :angel:


Jag sålde vagnarna för vi ska köpa en Emmaljunga Cangaroo, men inte finns det en enda här i Uppland. Varför bpr jag inte i Göteborg eller skåne? Där finns de massor och dessutom i rätt färger och till ungefär halva priset mot här *tjurig*


Hur gör vi nu då? Köper en 200 kr sulky på blocket? Vad handikappad man blev helt plötsligt.
 
Sv: Jag har ingen barnvagn!

Men ni har ju nära till Gävle, har du kollat upp butikerna där ?


Sist jag var i Gävle hade dom då Cangaroo på Barnens Hus.
 
Sv: Jag har ingen barnvagn!

De jag hittat (de butiker som har annonser på blocket, utförsäljning) skickar inte med bussgods :(

Jag har ringt Barnens hus, babyland och nallens här i Uppsala, de har inte en enda vagn hemma! Babyproffsen i Gävle svarade inte när jag ringde och så försökte jag få tag på Babyland i Södertälje som säljer ut allt till halva priset eftersom de är rökskadat men de svarade inte heller (antar att de har massor att göra).

Vagnen är ju inte direkt jätte billig, och ska jag köpa en sprillans så måste de ju vara rätt vagn. För vi planerar att använda den mkt längre än Brion.

Tror ni de svarar om man ringer butiken i morgon? Annars får vi ta en tripp till Gävle imorgon och kolla butikerna där (Har ganska precis lika långt till Gävle som till Uppsala)
 
Sv: Jag har ingen barnvagn!

De skickar inte alls, man måste hämta vagnen själv i butiken.
 
Sv: Jag har ingen barnvagn!

...så försökte jag få tag på Babyland i Södertälje som säljer ut allt till halva priset eftersom de är rökskadat men de svarade inte heller (antar att de har massor att göra).

Skulle säga att det är kört i vilket fall. Hörde av en kompis som hade tänkt att vi skulle ka dit, men sa att det var lika bra att vi hoppade det, en vän till henne hade åkt dit. När hon stått i kön i tre timmar och bara kommit halvvägs hade hon åkt hem igen... Så det bör vara ganska renplockat där vid det här laget. :eek: Var ganska glad att vi inte åkte dit. :D (Dessutom lade bilen av idag, bra mycket bättre att den lägger av med bara mig i än med mig, min kompis och två småbarn!)

Men att köpa en sulky låter som en bra idé, det är ju smidigt att ha med sig också. :) Har ingen du känner en vagn att låna ut en kortare tid? Om de har som står och de ev ska ha fler barn?
 
Sv: Jag har ingen barnvagn!

Jag tänkte hänga på låset i morse, men orkade inte. Såg sen att deras butik är mindre och med begränsat lager på babylands hemsida. Så då kändes de inte så aktuellt.

En kompis har en liten sulky, vi skulle lånat den när vi åkte och shoppa men hon orkade inte plocka fram den ;) Får höra vad hon vill ha för den. Hon använde den när hon sålde sin vagn för att köpa ny ;) Bara så man har något han kan sova hyffsat i när man åker bort och som han kan sitta i när jag är i stallet.

Men det blir nog en tripp till Gävle imorgon, måste ändå handla mat och i Uppsala finns det ju ingen cangaroo å titta på heller så maken får provköra den lite oxå.
 

Liknande trådar

N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 376
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp