Bukefalos 28 år!

Jag kan inte sluta vara arg!!!!

Sv: Jag kan inte sluta vara arg!!!!

Men jisses på dig själv.

Alltså är saken klar, brodern väljer sambon före släkt och anhöriga. Ts behöver därför inte alls säga upp relationen till brodern för det har han klarat alldeles utmärkt själv.

Antingen har han inte stake nog att säga ifrån till sambon eller så mår sambon väldigt dåligt.

Märks att du aldrig har varit i samma sits som TS. Du vill inte säga upp relationen med din bror/syster utan vill ha kvar den, men det går inte eftersom sambon inte låter honom/henne göra det utan ställer till en scen varje gång det händer. Brodern/systern vill inte ha ett helvete där hemma så han/hon väljer att ha mindre och mindre kontakt med sin familj. Visst kan man säga att han/hon har valt det själv. Men det handlar ofta om psykisk utpressning där den som blir utsatt för det inte märker det och när den väl märker det är det för sent.

Detta är inget som händer över en natt utan det kommer smygande.
 
Sv: Jag kan inte sluta vara arg!!!!

Märks att du aldrig har varit i samma sits som TS. Du vill inte säga upp relationen med din bror/syster utan vill ha kvar den, men det går inte eftersom sambon inte låter honom/henne göra det utan ställer till en scen varje gång det händer. Brodern/systern vill inte ha ett helvete där hemma så han/hon väljer att ha mindre och mindre kontakt med sin familj. Visst kan man säga att han/hon har valt det själv. Men det handlar ofta om psykisk utpressning där den som blir utsatt för det inte märker det och när den väl märker det är det för sent.

Detta är inget som händer över en natt utan det kommer smygande.

Kunde inte sagt det bättre själv.. :bow:
 
Sv: Jag kan inte sluta vara arg!!!!

Stå över hennes löjliga uttalande och var vardags-trevlig och saklig.
Så som man bemöter t ex kund i butik osv;).

Har du testat det själv på någon nära vän eller anhörig?

När jag jobbade inom hemtjänsten kunde jag bemöta de värsta sura bitter-gamlingarna hur sakligt och vänligt som helst. Jag försökte tänka likadant vad gällde några påfrestande anhöriga - men det funkade ALDRIG!:grin::crazy::devil:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 580
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 099
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 220
Senast: et_flickan
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 343
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp