Bukefalos 28 år!

Jag ska sluta att säga hej till folk!

Det behöver ju inte vara blodigare än att du konstaterar "du måste nog ha missuppfattat mig". Du får öva på tonfallet (minus 37 grader) och verkligen lägga in i tonen att "du måste vara helt galen och färdig för hispan om du tror att jag skulle vara ens avlägset intresserad i detta eller nästa liv".
Jag kan öva hur länge som helst men när jag står där så slår min hjärna in på överlevnad och så sitter jag i det där träsket igen och är livrädd att bli ännu mer bortstött från flocken än jag redan är (var, men hjärnan är fortfarande där när den blir stressad)
 
Antagligen problemet är att jag så fort något sådant här händer återigen blir 14 år och försöker överleva mobbningen. Det enda sättet jag hittade var att stänga av och 'spela med' (dålig förklaring). Jag kan planera i oändlighet hur jag ska reagera i vissa situationer och när de så händer så blir jag en tyst strykrädd försynt mus :arghh:
Du kommer till "bitch-stadiet" när tillräckligt många försökt trampa på dig, det vet jag av egen erfarenhet och som fd. mobb-offer både i skolan och på arbetsplatser. Tysta försynta mus-stadiet tar ett tag att arbeta bort men det kommer och du kommer garanterat att be folk dra åt helvete på ren svenska. Som kille förstår jag inte alls hur man är funtad när man går runt och tror att alla vill ligga.
 
Alltså det är så himla bra att du berättar. Och alla andra. Den här tråden är jätteviktig. Den visar på mönster och kan få andra, som blir utsatta i framtiden, att förstå hur vanligt det är och ffa att det inte är deras fel.
Håller med!

Vilken jävla gränslös typ! :wtf:
Det är högst märkligt att vissa män inte kan bara ta emot normalt hyfs och trevligt sätt utan att genast sätta igång med sexuella trakasserier.:mad:
För det är just vad det är!

De verkar också sakna både självinsikt och självkritik. Vad tror dom liksom? :grin:
 
Håller med!

Vilken jävla gränslös typ! :wtf:
Det är högst märkligt att vissa män inte kan bara ta emot normalt hyfs och trevligt sätt utan att genast sätta igång med sexuella trakasserier.:mad:
För det är just vad det är!

De verkar också sakna både självinsikt och självkritik. Vad tror dom liksom? :grin:

Ungefär som när en del heterosexuella män är livrädda för att bögar ska stöta på dem. Jag brukar i mitt stilla sinne undra om de verkligen tror att de är så jäkla oemotståndliga att bögar kommer att kasta sig efter dem (de är sällan speciellt attraktiva för kvinnor heller) :grin:
 
Ungefär som när en del heterosexuella män är livrädda för att bögar ska stöta på dem. Jag brukar i mitt stilla sinne undra om de verkligen tror att de är så jäkla oemotståndliga att bögar kommer att kasta sig efter dem (de är sällan speciellt attraktiva för kvinnor heller) :grin:

De antar väl att alla män är lika gränslösa som de själva är.

:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 042
Senast: lilstar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 141
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 512
Senast: tuaphua
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp