Bukefalos 28 år!

Jag ska sluta att säga hej till folk!

Du menar att hon satt helt i det blå och twittrade det? Inget hade hänt som fick henne att skriva de orden, inga hatmail, inga mail som i detalj beskrev vad de skulle göra med henne, hennes familj, vänner, inga mail som önskade henne ond, bråd död?

I texten jag länkade till så finns det beskrivet vilken typ av mail kvinnor får, de hotas med våld och mord, det är riktat grova hot mot deras familjer men inget av det såg du när du läste länken? Du har aldrig hört andra ynkryggar baktala och snacka skit om kvinnor för att de har ryggrad och vägrar ta skit pga sitt kön? Du har aldrig skrivit på flashback om alla dessa luder och sliddjur som ska veta sin plats? Grattis, jag har gått mansdominerade utbildningar, jag har alltid jobbat på mansdominerade arbetsplatser, jag har fått ta skit pga mitt kön och inte pga min person, jag har blivit tillsagd att jag är för rakt på sak medan mina manliga kollegor får en klapp på axeln, listan är lång men andemeningen kort, kvinnor som inte vet sin plats ska tryckas till. :rage: :banghead:

Och för sakens skull, nej, inte alla män är på det viset, bara de med skygglappar som strider för "sin" sak. :grin:
Atladottir är ju faktiskt dessutom helt fri att hata män hur mycket hon vill - så länge inte hennes hat leder till handling. Och hon är ärligare än män som aldrig skulle erkänna att de hatade kvinnor, men avslöjar sig med misogyna inlägg på t ex ett forum.
 
Fast det är ju ingen som förnekar att gränslösa / våldsamma kvinnor är ett problem. Jag känner en man som blev misshandlad i ett av sina förhållanden och det är mycket skam inblandad där.
Det är givetvis ett problem att män blir offer för machokulturen och det är viktigt att lyfta fram. Det jag vänder mig emot är att det aldrig verkar vara ett problem att diskutera i sin egen rätt, men det poppar alltid upp i dessa trådar om att man måste tänka på männen som faktiskt också blir utsatta.
Varför är det så viktigt för dig att män och kvinnor separeras i olika trådar?
Jag ser flera poänger med att det inte görs, en viktig sådan är att diskussionen blir mycket mera balanserad.

Som ett svar på den fråga du ställde är ett skäl till varför motsvarande händelser som tas upp i tråden (de flesta åtminstone) men där det omvända förhållandet gällt inte blir föremål för egna trådar är att det inte ses som trakasserier eller kränkningar, jag tog själv upp det i mitt första(?) inlägg. Detta är väl något som i allra högsta grad hör hemma i tråden?

Angående män/kvinnor så har BRÅ gjort en stor studie när det gäller misshandelsbrott i relationer och en slutsats var, mycket kort, att: "Andelen kvinnor som utsattes för brott i en nära relation under 2012 var i princip jämnstor med andelen utsatta män (7,0 procent av kvinnorna och 6,7 procent av männen). Även när man studerar psykiskt våld och fysiskt våld separat visar sig utsattheten vara jämnt fördelad mellan könen; 6,8 procent av kvinnorna och 6,2 procent av männen utsattes för psykiskt våld, medan 2,2 procent av kvinnorna och 2,0 procent av männen utsattes för fysiskt våld."

Inget av detta kommer fram i alla dessa trådar som startas på forumet om MÄN utan bilden blir väldigt skev och ganska osann. För att citera ytterligare en twittring från en feminist:"Jag fick lära mig väldigt tidigt att män mördar kvinnor de älskar."
 
Varför är det så viktigt för dig att män och kvinnor separeras i olika trådar?
Jag ser flera poänger med att det inte görs, en viktig sådan är att diskussionen blir mycket mera balanserad.

Som ett svar på den fråga du ställde är ett skäl till varför motsvarande händelser som tas upp i tråden (de flesta åtminstone) men där det omvända förhållandet gällt inte blir föremål för egna trådar är att det inte ses som trakasserier eller kränkningar, jag tog själv upp det i mitt första(?) inlägg. Detta är väl något som i allra högsta grad hör hemma i tråden?

Angående män/kvinnor så har BRÅ gjort en stor studie när det gäller misshandelsbrott i relationer och en slutsats var, mycket kort, att: "Andelen kvinnor som utsattes för brott i en nära relation under 2012 var i princip jämnstor med andelen utsatta män (7,0 procent av kvinnorna och 6,7 procent av männen). Även när man studerar psykiskt våld och fysiskt våld separat visar sig utsattheten vara jämnt fördelad mellan könen; 6,8 procent av kvinnorna och 6,2 procent av männen utsattes för psykiskt våld, medan 2,2 procent av kvinnorna och 2,0 procent av männen utsattes för fysiskt våld."

Inget av detta kommer fram i alla dessa trådar som startas på forumet om MÄN utan bilden blir väldigt skev och ganska osann. För att citera ytterligare en twittring från en feminist:"Jag fick lära mig väldigt tidigt att män mördar kvinnor de älskar."

Nä. Jag ångrade mig.
 
Grattis och välkommen i klubben! :up: :p

Jag är kille och har blivit tolkad precis likadant och när jag sen inte vill vara någons toyboy då är det hjärta och smärta och gråt och tandagnisslan. :wtf:

Här är ett citat från tidigare i tråden @labb (och @Hyacinth ).
Killar som skriver vettiga inlägg som är relevanta för tråden är det faktiskt ingen som reagerar negativt på. Och så tycker jag faktiskt att det brukar vara här på buke. Om man däremot kommer in och skriker INTE ALLA MÄN....
 
Du förvanskar Brå:s text.

Angående män/kvinnor så har BRÅ gjort en stor studie när det gäller misshandelsbrott i relationer och en slutsats var, mycket kort, att: "Andelen kvinnor som utsattes för brott i en nära relation under 2012 var i princip jämnstor med andelen utsatta män (7,0 procent av kvinnorna och 6,7 procent av männen). Även när man studerar psykiskt våld och fysiskt våld separat visar sig utsattheten vara jämnt fördelad mellan könen; 6,8 procent av kvinnorna och 6,2 procent av männen utsattes för psykiskt våld, medan 2,2 procent av kvinnorna och 2,0 procent av männen utsattes för fysiskt våld."

Såhär lyder den:

I Brås nationella kartläggning av brott i nära relationer (2014) uppgav 6,8 procent av befolkningen att de utsattes för brott i en nära relation under 2012. Andelen kvinnor som utsattes för brott i en nära relation under 2012 var i princip jämnstor med andelen utsatta män (7,0 procent av kvinnorna och 6,7 procent av männen). När man studerar utsatthet för brott i nära relationer under livstiden är det dock en större andel kvinnor som uppger att de varit utsatta; drygt 25 procent av kvinnorna och knappt 17 procent av männen i befolkningen.
Även när man studerar psykiskt våld och fysiskt våld separat visar sig utsattheten under 2012 vara jämnt fördelad mellan könen; 6,8 procent av kvinnorna och 6,2 procent av männen utsattes för psykiskt våld, medan 2,2 procent av kvinnorna och 2,0 procent av männen utsattes för fysiskt våld.


Vilken slump att du klippte bort stycket i mitten!

Och du anklagade mig för att ljuga om Brå:s statistik om sexbrott :laugh:

Mvh En användare
 
Och du ser fortfarande inget problem med det hat och hot som väller ur kvinnors inkorgar?
Mot bakgrund av hon själv ägnat sig åt näthat ser jag inte henne som trovärdig.

I sak bryter jag inte ut det som riktas mot kvinnor från motsvarande som riktas mot män, det är människor av samma skrot och korn oavsett om det är män eller kvinnor som ägnar sig åt sådant.
 
Mot bakgrund av hon själv ägnat sig åt näthat ser jag inte henne som trovärdig.

I sak bryter jag inte ut det som riktas mot kvinnor från motsvarande som riktas mot män, det är människor av samma skrot och korn oavsett om det är män eller kvinnor som ägnar sig åt sådant.
Vad skönt att leva i samma värld som dig, att andra vittnar om samma hot kan lätt viftas bort för att en(!) kvinna skrivit något nedsättande om män på twitter. Frågan kvarstår dock, skrev hon det helt i det blå eller vad föranledde tweeten?
 
Det här slog mig också. Varför skulle det vara så himla upprörande att hon uttrycker en personlig åsikt? Jag delar den inte, men hon är väl fri att hata om hon nu känner det. OCH UTTRYCKA DET:
Ehh? Att hata män (från feminsthåll) på nätet är helt ok enligt dig?

Herregud
 
Ehh? Att hata män (från feminsthåll) på nätet är helt ok enligt dig?

Herregud

Vad är det som är herregud? Jag vill nog luta åt åsikten att vi har åsiktsfrihet. Och yttrandefrihet. Jag kan tycka vad jag vill om åsikten, men jag har ändå respekt för människors rätt till sin åsikt.

Hade jag blivit hotad och förföljd som i hennes tillvaro, hade nog min syn på män varit rätt svart.
 
@As_Vegas se tex. inlägget ovan där en användare inte ser uttalat manshat som ett problem eller ens negativt, snarare hyllas det, och sen gillas detta inlägg av en svans följare.

Om inte detta stämmer till eftertanke så ...

Du får väl ändå skilja på åsikter och handlingar?
Att hata män i allmänhet är en åsikt.
Att bete sig gränslöst, kränkande, förminskande eller hotfullt mot en specifik person är en handling.
 
Ehh? Att hata män (från feminsthåll) på nätet är helt ok enligt dig?

Herregud

Men det är väl en jäkla skillnad på "jag hatar alla män", som inte är riktat till någon specifik person och är väldigt svepande, och "du ska dö din jävla fitta" i ett trevligt litet mejl i ens inkorg på morgonkvisten.
Du ser ingen skillnad? Inga nyanser?
Hat som hat? Knappast.
 
Du förvanskar Brå:s text.



Såhär lyder den:

I Brås nationella kartläggning av brott i nära relationer (2014) uppgav 6,8 procent av befolkningen att de utsattes för brott i en nära relation under 2012. Andelen kvinnor som utsattes för brott i en nära relation under 2012 var i princip jämnstor med andelen utsatta män (7,0 procent av kvinnorna och 6,7 procent av männen). När man studerar utsatthet för brott i nära relationer under livstiden är det dock en större andel kvinnor som uppger att de varit utsatta; drygt 25 procent av kvinnorna och knappt 17 procent av männen i befolkningen.
Även när man studerar psykiskt våld och fysiskt våld separat visar sig utsattheten under 2012 vara jämnt fördelad mellan könen; 6,8 procent av kvinnorna och 6,2 procent av männen utsattes för psykiskt våld, medan 2,2 procent av kvinnorna och 2,0 procent av männen utsattes för fysiskt våld.


Vilken slump att du klippte bort stycket i mitten!

Och du anklagade mig för att ljuga om Brå:s statistik om sexbrott :laugh:

Mvh En användare
Du ljuger igen.

Rapporten heter "Brott i nära relationer, en nationell studie" utgiven av BRÅ med nummer 2014:8. Som jag skrev kommer mitt citat från sammanfattningen och hittas på sidan 7 korrekt citerat. Bara att ladda ned för dem som vill kolla. Jag var dessutom noga med att skriva att det bara var en av rapportens slutsatser.

----------------------------

Jag tycker själv att tråden blivit riktigt olustig, ett antal användare hyllar att näthat är ok så länge det riktas mot män och det börjar även komma direkta och obehagliga personangrepp, så jag lämnar den.

Jag kommer aldrig någonsin att ställa upp på ert ok för näthat och mobbing och tycker att det viktigt att våga säga ifrån men har inte lust att ensam stå för det här och jag känner att jag gjort min bit.
 
Du ljuger igen.

Rapporten heter "Brott i nära relationer, en nationell studie" utgiven av BRÅ med nummer 2014:8. Som jag skrev kommer mitt citat från sammanfattningen och hittas på sidan 7 korrekt citerat. Bara att ladda ned för dem som vill kolla. Jag var dessutom noga med att skriva att det bara var en av rapportens slutsatser.

----------------------------

Jag tycker själv att tråden blivit riktigt olustig, ett antal användare hyllar att näthat är ok så länge det riktas mot män och det börjar även komma direkta och obehagliga personangrepp, så jag lämnar den.

Jag kommer aldrig någonsin att ställa upp på ert ok för näthat och mobbing och tycker att det viktigt att våga säga ifrån men har inte lust att ensam stå för det här och jag känner att jag gjort min bit.

Jag tittade på en serie för ett tag sedan och där kom det upp ett tänkvärt citat, så kanske kan få dig att se lite nyanserat.
"om man frågar män, vad de är rädda för hos kvinnor, svarar de att de är rädda för att kvinnor ska skratta åt dem. Om man frågar kvinnor vad de är rädda för hos män, svarar de att de är rädda för att de ska döda dem."
 
Du ljuger igen.

Rapporten heter "Brott i nära relationer, en nationell studie" utgiven av BRÅ med nummer 2014:8. Som jag skrev kommer mitt citat från sammanfattningen och hittas på sidan 7 korrekt citerat. Bara att ladda ned för dem som vill kolla. Jag var dessutom noga med att skriva att det bara var en av rapportens slutsatser.

----------------------------

Jag tycker själv att tråden blivit riktigt olustig, ett antal användare hyllar att näthat är ok så länge det riktas mot män och det börjar även komma direkta och obehagliga personangrepp, så jag lämnar den.

Jag kommer aldrig någonsin att ställa upp på ert ok för näthat och mobbing och tycker att det viktigt att våga säga ifrån men har inte lust att ensam stå för det här och jag känner att jag gjort min bit.
Nej, jag ljuger inte. Framförallt inte "igen".

Här läste jag: https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/vald-i-nara-relationer.html

Du hade läst i själva rapporten. Och fortfarande, även om du inte klippt i citatet från sammanfattningen som jag läste, så har du fortfarande bara valt det som passar dig. Några meningar längre ner står t ex "Bland de personer som blev utsatta för grov misshandel uppgav 29,1 procent av kvinnorna och 2,4 procent av männen att de uppsökte, eller hade behövt upp söka, en läkare, sjuksköterska eller tandläkare." Och rubriken på nästa stycke är "Återkommande utsatthet vanligare bland kvinnor". De där uppgifterna bortser du från.

Och igen då: jag skrev att det enligt Brå anmäldes 18100 sexbrott förra året. Vad är lögnen med det? https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 341
Senast: lilstar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 726
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 573
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 188
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp