Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Jen80

Trådstartare
Ibland blir saker och ting inte som man tänkt sig ;).
Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta, men jag är nog duktigt otursförföljd!

I torsdags fick jag en cortisonspruta i ena tumleden för den har bråkat så länge, min läkare på reumatologen var jättenoga med hygien och rengörning. Jag har fått sprutor förr och vet hur det "ska" kännas men redan efter några timar tyckte jag att det kändes skumt...
Igår morse fick jag ringa reuma igen och dom skickade mig till vårdcentralen direkt och där konstaterades det att det kommit in bakterier i leden. Jag tål typ inga sorters antibiotika en vi fick ju prova med något i alla fall, blev jag sämre skulle jag åka till akuten.

Där har jag varit i sex timmar idag :crazy:. Jag tålde inte antibiotikan.... Leden blev sämre och ortopeden var sådär nöjd med mig. Dessutom tar jag Humirasprutor vilket gör att de infektioner jag får blir radikalt sämre och fort går det också - det ställer till det lite!

När läkaren säger "Det här kommer att göra väldigt ont" så ska man tro på det ;). En kanyl in i leden för att suga ut det som fanns där och det kändes kan jag lova! Odling är gjord i alla fall, men fy vad oskönt det var. Sen röntgen igen...

En infektionsläkare lyckades hitta en antibiotika jag kaaaanske kan tåla, får se hur det går med det. Nu sitter jag med hand och arm i gips, naturligtvis höger eftersom jag är högerhänt:cool:. Imorgon ska jag in igen för nya provtagningar och gipset ska bort för att kolla hur mycket värre det ser ut, sen nytt gips igen. Ortopeden misstänker dock att det lär sluta med att leden får fixas till under narkos.

Som ortopeden sa; Du fick en spruta för att slippa ha ont och så blev det hundra gånger sämre.

Hoppas ni har en trevlig Lördag! :D
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Men usch, det lät inte trevligt alls.

Hoppas det blir bättre på ett så smärtfritt sätt som möjligt för dig! :D
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Tack! Det här är löjligt! Jag har varit sjuk/skadad i en månad sammanlagt i år...jag tycker det räcker nu faktiskt ;).

Stallägaren lovade och hämta mig i veckan så vi kan snacka skit och fika ihop som vanligt, man kan inte bryta vanor hur som helst :D.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Vilken skitvecka!

Jag fick flashbacks från mitt benmärgsprov och rös långa banor åt det du skrev om när de gick in i leden. Hua!

Hoppas din stackars tumme snart mår bättre i sitt gipspaket!:bump:
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Men fy vilken otur du har! :eek:
Jag tycker du genast ska sluta upp med sånt, otur, och satsa på mer tur istället. :love:
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Aj. Smärta! Hoppas det reder till sig och att du slipper fler komplikationer.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Men stackars dig.
Du måste ju vara olyckspåse nr 1.
Om det kan gå fel så går det fel.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Alltså Jen, det är ju ingen ände på all otur för dig. Hoppas du snart får lika mycket tur som du tidigare har haft otur...
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Men aaaaaaaaaaaaaaj!
Det gjorde ont att bara läsa det där, jag hoppas innerligt att det är nog nu! :crazy:
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

*KL*

Tack snälla ni!
Ja jag är ju inte född med tur direkt :D.

Nu har jag tillbringat halva dagen på akuten igen, det verkar inte ha blivit värre (än) så läkaren var nöjd! Den ortopeden jag träffade var en av de som var med vid ledpunktionen igår så det var perfekt eftersom han såg hur det såg ut då och kunde jämföra. Dessutom verkar jag tåla antibiotikan! :bump: Fick nytt gips och en remiss till vårdcentralen tills på tisdag för koll, så håll nu tummarna.... Blir jag sämre innan dess eller får feber så ska jag dock tillbaka till akuten igen.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Efter din berättelse så kan min läkare glömma cortisonsprutan han rekomederade mig i höften .
Stackare! Hoppas du får mer tur nu.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Efter din berättelse så kan min läkare glömma cortisonsprutan han rekomederade mig i höften .
Stackare! Hoppas du får mer tur nu.
Det är inte ofta det blir såhär, lovar! Så du ska absolut prova! Jag har aldrig råkat ut för detta innan och jag har fått ganska många injektioner :).
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Stackare! Ibland undrar jag om någon lagt en förbannelse över dig eller om du har varit en väldigt ond människa i ett tidigare liv. Vid närmare eftertanke så måste det röra sig om båda två sakerna. Hur kan annars en människa råka ut för så mycket konstigheter?

Det verkar ju i alla fall gå åt rätt håll. Något positivt är ju att du kanske hittar en antibiotika som du tål.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Stackare! Ibland undrar jag om någon lagt en förbannelse över dig eller om du har varit en väldigt ond människa i ett tidigare liv. Vid närmare eftertanke så måste det röra sig om båda två sakerna. Hur kan annars en människa råka ut för så mycket konstigheter?

Det verkar ju i alla fall gå åt rätt håll. Något positivt är ju att du kanske hittar en antibiotika som du tål.

Skulle inte bli förvånad om det är både och jag heller... Vanliga saker som halsfluss eller öroninflammation råkar jag aldrig ut för, jag har inte ens haft uvi en enda gång i mitt liv. Märkliga skador och sjukdomar verkar vara min lott här i livet! Jag hade andra hand och arm i gips förra sommaren, då krockade jag med hästen och pajjade ledbandet i den tummen tex.

Ja Fucidin verkar vara en medicin som passar mig, känns bra och veta om det händer något mer nån gång! Med min tur lär det ju dock ske :angel:.

*KL*

tack alla som svarat, det är svårt att skriva så det är därför jag är lite oartig och inte svarar personligt till alla :p.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Efter din berättelse så kan min läkare glömma cortisonsprutan han rekomederade mig i höften .
Stackare! Hoppas du får mer tur nu.

Jag vägrade spruta i axeln när jag hade ont. Såhär i efterhand , efter operation , så vet vi att det hade inte alls hjälpt på något vis.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

ouch!!!!! Låter fantastiskt otrevligt måste jag säga :crazy: Men du verkar vara vid gott mod iaf :) skönt att höra att de hittade en medicin du tål med :idea:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 135
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Sedan i mitten på april i år har jag varit inlagd tre gånger på sjukhus för njurbäckeninflammation. Varje gång med intravenös...
Svar
19
· Visningar
1 456
Senast: Summerwind
·
Hästmänniskan Tänkte kolla om någon annan har samma problem och hur ni löst det i så fall. Har problem med min svanskota och har haft mer eller mindre...
2
Svar
25
· Visningar
1 928
Senast: super
·
Kropp & Själ Är inte ute efter att någon ska försöka ställa någon diagnos nu, självklart är det ingen som kan det över nätet. Jag vill bara få lite...
2
Svar
25
· Visningar
3 985
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp