Bukefalos 28 år!

Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Som om inte allt annat räcker så har jag nu fått hem två beställningar där det fattas grejer i ena paketet och helt fel i det andra så nu måste jag ta tag i det också 😫 Små skitgrejer, men just nu känns varje motgång eller motstånd som att bestiga mount everest 😭
 
Boendestöd avklarat. Det blev inte så bra städat för jag fastnade i att sortera en byrålåda och boendestödet skrev ett mail till kommunen om hyresvärden för hon är hos flera som bor i hans hus och alla är lika illa och några mycket mycket värre än min lägenhet. Googlade lite snabbt och förra året köpte han 540 lägenheter bara i en stad och ännu fler på andra ställen. Massa MASSA miljoner! Och trots det massa miljoner i vinst. Varför i helvete köpa så många fler när han inte ens klarar av att sköta de han har?! På alla dessa fastigheterna så har han 12st anställda vad jag kunde hitta och då vet jag att minst tre jobbar på kontoret. Fastighetsskötarna brukar inte stanna länge och tro fan det om de är bara 9st på hela Skåne, Blekinge och uppåt Småland och flera måste många gånger använda sina egna bilar och så får de verktyg köpta på Ikea. Många 1/5 recessioner. Jag borde ta tag i att ringa till kommunen och hyresgästföreningen men jag orkar inte
Det är inte konstigt att han tjänar så mycket pengar, han sköter ju inte om någonting eller lägger pengar på det. Han missköter det ju hyfsat medvetet tror jag, han bryr sig inte helt enkelt och det tjänar han tyvärr på.
 
Boendestöd avklarat. Det blev inte så bra städat för jag fastnade i att sortera en byrålåda och boendestödet skrev ett mail till kommunen om hyresvärden för hon är hos flera som bor i hans hus och alla är lika illa och några mycket mycket värre än min lägenhet. Googlade lite snabbt och förra året köpte han 540 lägenheter bara i en stad och ännu fler på andra ställen. Massa MASSA miljoner! Och trots det massa miljoner i vinst. Varför i helvete köpa så många fler när han inte ens klarar av att sköta de han har?! På alla dessa fastigheterna så har han 12st anställda vad jag kunde hitta och då vet jag att minst tre jobbar på kontoret. Fastighetsskötarna brukar inte stanna länge och tro fan det om de är bara 9st på hela Skåne, Blekinge och uppåt Småland och flera måste många gånger använda sina egna bilar och så får de verktyg köpta på Ikea. Många 1/5 recessioner. Jag borde ta tag i att ringa till kommunen och hyresgästföreningen men jag orkar inte
Börja dokumentera all din kontakt med hyresvärden via mejl. Gå med i hyresgästföreningen igen.
 
Det är inte konstigt att han tjänar så mycket pengar, han sköter ju inte om någonting eller lägger pengar på det. Han missköter det ju hyfsat medvetet tror jag, han bryr sig inte helt enkelt och det tjänar han tyvärr på.
Nej precis. Och jag är till 100% säker på att det är medvetet. Pappa brukade säga ibland, tex när något dyrt gick sönder eller han renoverade någon av lägenheterna, att han borde vara som nuvarande hyresvärden och bara sitta på röven och håva in pengarna istället för att återinvestera allt i huset, men han var alldeles för stolt och ansvarsfull för det.
Jag förstår inte tjusningen med att äga en massa fastigheter bara för att låta dem förfalla och vara ökänd för hur jävla dålig man är så som hyresvärd. Jag hade skämts ögonen ur mig! Jag gissar att han ser det som en statusgrej att äga så mycket, men jag tycker nog att det ger betydligt bättre status att ha färre fastigheter och vara en bra hyresvärd med gott rykte istället
Börja dokumentera all din kontakt med hyresvärden via mejl. Gå med i hyresgästföreningen igen.
Ja, jag ska göra det. Vet bara inte hur jag ska formulera något mail. Men lättast är väl att gå igenom allt som behöver göras och skriva en lista att utgå från tror jag. Vet inte om jag bara ska skicka listan till att börja med eller om jag ska hota med att gå vidare med det redan i första mailet. Jag har fortfarande inte pratat med grannen heller.
Men jag är så rädd att mista min lokal om jag stället för höga krav. Jag betalar bara 500kr för den och om han fixar elen så kan han få Mycket mer än så för den. Jag vet inte vad lokalhyrorna ligger på i stan, men det är väldigt mycket mer än 500kr! Jag minns inte riktigt när jag flyttade till den lokalen, men 2005 tror jag. Nu använder jag den inte så mycket eftersom jag inte orkar göra något, men om jag vill börja om med marsvinsuppfödningen och snickrandet så måste jag ha den. Jag har också tvättmaskin, torktumlare och frysbox där, allt hö och spån och skräp till och från marsvinen, cykeln som jag inte vågar lämna ute trots lås och en massa annat. Den är mitt andra hem
 
Ja, jag ska göra det. Vet bara inte hur jag ska formulera något mail. Men lättast är väl att gå igenom allt som behöver göras och skriva en lista att utgå från tror jag. Vet inte om jag bara ska skicka listan till att börja med eller om jag ska hota med att gå vidare med det redan i första mailet. Jag har fortfarande inte pratat med grannen heller.
Men jag är så rädd att mista min lokal om jag stället för höga krav. Jag betalar bara 500kr för den och om han fixar elen så kan han få Mycket mer än så för den. Jag vet inte vad lokalhyrorna ligger på i stan, men det är väldigt mycket mer än 500kr! Jag minns inte riktigt när jag flyttade till den lokalen, men 2005 tror jag. Nu använder jag den inte så mycket eftersom jag inte orkar göra något, men om jag vill börja om med marsvinsuppfödningen och snickrandet så måste jag ha den. Jag har också tvättmaskin, torktumlare och frysbox där, allt hö och spån och skräp till och från marsvinen, cykeln som jag inte vågar lämna ute trots lås och en massa annat. Den är mitt andra hem
Hur brukar du formulera dig när du ringer? Mejlet är ju bara samma sak, fast i skriftlig form. Ja, gör en lista på det som behöver fixas. Nej, jag hade inte hotat med något i första mejlet. Se vad du får för respons först istället.

Angående lokalen så är det ju din egen avvägning. Antingen får du kanske riskera en hyreshöjning, eller så får du vara tyst, bita ihop och betala för det som behöver göras ur egen ficka? Det låter inte bra att elen är trasig i lokalen, hur billig den än må vara. Har du pratat med hyresvärden om elen där?
 
Hur brukar du formulera dig när du ringer? Mejlet är ju bara samma sak, fast i skriftlig form. Ja, gör en lista på det som behöver fixas. Nej, jag hade inte hotat med något i första mejlet. Se vad du får för respons först istället.

Angående lokalen så är det ju din egen avvägning. Antingen får du kanske riskera en hyreshöjning, eller så får du vara tyst, bita ihop och betala för det som behöver göras ur egen ficka? Det låter inte bra att elen är trasig i lokalen, hur billig den än må vara. Har du pratat med hyresvärden om elen där?
Jag vet inte riktigt. Tycker bara att det känns lättare att ha en dialog på en gång, men uppenbarligen så funkar det ju inte. Och att ha allt på pränt är ju egentligen bättre för då har jag ju bevis även om det bara är tomma löften och då kanske hyresgästföreningen kan hjälpa mig lättare. Innan har jag bara haft större problem med lokalen och sådant som är utanför min lägenhet och då har de aldrig kunnat hjälpa.

Jag tror att all el behöver bytas ut, både synliga kablar och de som sitter inne i väggarna. Alla armaturer utom de i verkstaden behöver också bytas ut. Så det är ett dyrt jobb! Annars hade jag redan fixat det. Han har lovat att fixa elen mååånga gånger sedan minst 2016. Det kan vara ännu tidigare, men det var så långt bak jag orkade leta på facebook. Jag minns inte när det blev kortslutning, men tror antingen 2015 eller 2011 för det hände när jag sanerade för ringorm och det har jag för mig att det var de åren.
Både hyresvärden, elektrikern, minst ett par fastighetsskötare och en från kontoret har sett hur det ser ut så det är inte så att de inte vet hur illa det är.
Bilden är från 2016, men det ser ungefär likadant ut nu. Andra delen av lokalen har nog ännu fler kablar. Jordfelsbrytarna löser nog ut minst några gånger om året. De flesta gångerna är det när de har fixat med elen på andra ställen, men många gånger vet jag inte varför de löst ut
IMG_3356.jpeg
 
Jag vet inte riktigt. Tycker bara att det känns lättare att ha en dialog på en gång, men uppenbarligen så funkar det ju inte. Och att ha allt på pränt är ju egentligen bättre för då har jag ju bevis även om det bara är tomma löften och då kanske hyresgästföreningen kan hjälpa mig lättare. Innan har jag bara haft större problem med lokalen och sådant som är utanför min lägenhet och då har de aldrig kunnat hjälpa.

Jag tror att all el behöver bytas ut, både synliga kablar och de som sitter inne i väggarna. Alla armaturer utom de i verkstaden behöver också bytas ut. Så det är ett dyrt jobb! Annars hade jag redan fixat det. Han har lovat att fixa elen mååånga gånger sedan minst 2016. Det kan vara ännu tidigare, men det var så långt bak jag orkade leta på facebook. Jag minns inte när det blev kortslutning, men tror antingen 2015 eller 2011 för det hände när jag sanerade för ringorm och det har jag för mig att det var de åren.
Både hyresvärden, elektrikern, minst ett par fastighetsskötare och en från kontoret har sett hur det ser ut så det är inte så att de inte vet hur illa det är.
Bilden är från 2016, men det ser ungefär likadant ut nu. Andra delen av lokalen har nog ännu fler kablar. Jordfelsbrytarna löser nog ut minst några gånger om året. De flesta gångerna är det när de har fixat med elen på andra ställen, men många gånger vet jag inte varför de löst ut
Visa bifogad fil 138161
Om jag förstår dig rätt så har du själv dragit en massa sladdar för att "kringgå" det som är trasigt? Jag vet inte med säkerhet, men jag undrar om det är tillåtet att göra så? Om något händer - t.ex. en brand - så kan man ju fråga sig om du skulle kunna hållas delvis ansvarig för detta? Jag vet som sagt inte, men jag tänker att det är något att ha i åtanke! Om jag hade varit som du hade jag faktiskt sagt upp lokalen.
 
Om jag förstår dig rätt så har du själv dragit en massa sladdar för att "kringgå" det som är trasigt? Jag vet inte med säkerhet, men jag undrar om det är tillåtet att göra så? Om något händer - t.ex. en brand - så kan man ju fråga sig om du skulle kunna hållas delvis ansvarig för detta? Jag vet som sagt inte, men jag tänker att det är något att ha i åtanke! Om jag hade varit som du hade jag faktiskt sagt upp lokalen.
Precis. Och jag är hela tiden skitorolig för att något ska hända och jag åker på det! Så därför måste jag vänta med att ta upp lokalen igen tills jag har kopplat om sladdarna till lösa armaturer istället för de i taket. Säga upp den finns inte på världskartan som det ser ut nu! Skulle jag hitta en likvärdig lokal till likvärdigt pris så kan jag säga upp den, men att stå utan går helt enkelt inte
 
Jag fick lite gjort i förmiddags, men sedan tog det stopp och nu ligger jag åter igen i sängen och kommer ingenstans och är ledsen för att jag inte kom ut på promenad i det fina vädret 😭 Kan inte tänka så jag klarar inget annat än att mata ångesten och jag vet inte vad fan jag ska göra för att sluta med det?! När jag försöker göra något så blir huvudet svart och jag klarar ingenting för jag typ glömmer hur man gör trots att jag ju vet hur man gör för att hänga in en tröja eller ta på mig byxorna tex, men det går verkligen inte! Och så känner jag mig oduglig pga det och så blir ångesten ännu värre och den onda cirkeln snurrar fortare och fortare och jag kan inte hoppa av 😭
 
Jag minns inte hur jag fick upp det, men igår såg jag iallafall att medicinen jag fick för att sänka pulsen också används mot ångest så idag tog jag en ihop med morgonmedicinen och mycket mindre ångest än så länge! Jag får fortfarande inte mycket gjort, men jag ligger inte och slits i stycken av ångesten som jag brukar göra. Innan har jag ju bara tagit den medicinen ibland och bara när pulsen varit jättehög och då tar det flera timmar för pulsen att gå ned så därför tog jag den direkt i morse istället. Håll tummarna för att den kommer att fortsätta hjälpa! För jag vill verkligen inte behöva ta maxdos stesolid hela tiden för det bara förvärrar både ångesten och depressionen i slutändan
 
Jag blev tvungen att ta en halv stesolid vid 19-tiden för jag började må rätt ruggigt och fick huvudvärk vilket jag är rätt säker på var början till abstinens för jag har ju trots allt tagit två, och extrema dagar 2,5-3, tabletter nästan varje dag den senaste månaden och gå från det till noll när jag tagit minst 0,5 stesolid varje dag i flera år blev nog lite mycket. Nu tog jag min kvällsmedicin också och glömde plocka ut stesoliden så det har blivit sammanlagt en tablett idag, men det är ändå en halvering av senaste månadens intag. Målet just nu är att komma tillbaka till 0,5 de flesta dagarna som jag brukade ta innan den senaste tidens megaångest. Jag hoppas verkligen inte att denna dagen bara var ett undantag för det har varit så skönt att inte slitas i stycken! Jag kommer ta pulsmedicinen (som jag inte orkar kolla stavningen på 😅) imorgon bitti igen för att fortsätta se vad som händer. Jag tvivlar på att jag kommer att bli helt fri från stesolid med tanke på att jag har tagit den i så många år, men jag vill minska den så mycket som det bara går! Jag har en förpackning kvar av pulsmedicinen och om det fortsätter funka så ska jag prata med min psykläkare nästa gång om att försöka byta ut en del av stesoliden till den istället för den ska inte vara beroendeframkallande. Jag hade även velat prova modafinil för att eventuellt slippa elvanse, men det var det tvärnej till när jag tog upp det så jag hoppas inte att han sätter sig på tvären om detta också om det faktiskt skulle funka
 
Jag har sovit som en sten inatt och är fortfarande helt väck trots att jag har varit vaken sedan åtta. Tog pulsmedicinen i morse igen och om en timme ska jag till praktiken så då kommer eventuell ångestdämpande effekt bli ordentligt prövad. Målet är att inte behöva ta någon stesolid alls förrän den halvan jag alltid tar innan jag går och lägger mig, men eftersom jag ska till praktiken så kommer jag inte känna det som ett misslyckande om jag måste ta en halv under dagen också.

Jag har fortfarande inte fixat med att prata med kommunen, grannen eller skicka till fastighetsbolaget, men det får vänta tills jag känner att jag orkar. Jag har inget inbokat imorgon, men på onsdag ska jag skjutsa min vän till Fågelkliniken i Lomma och på hemvägen ska vi hämta hö utanför Lund och sedan lämna av lite prylar hos Bellas uppfödare utanför Hörby så det blir en tuff dag. Och på torsdag ska Ailyn kastreras pga äggstockscystor så då kommer det att bli ännu tuffare för de sista gångerna jag har kastrerat marsvinshonor så har det antingen gått åt helvete eller krävts väldigt stora insatser för att klara dem och jag vet att det brukar bli mycket mer än vad jag klarar om det blir komplikationer, men min vän står på standby och tar hand om Ailyn om jag kraschar.
Epica mår inte heller bra och jag misstänker att det är åldern som börjar ta ut sin rätt för hon fyller trots allt sex år 18/2, men hon ska med till Lomma på onsdag ihop med min väns marsvin (min vän har också Epica så hon bor inte hos mig) för att kolla om hon har uvi igen och för att få sin spruta med cartrophen. Hon kommer sedan att få ett par veckor på sig att pigga till sig, men om hon inte blir mycket bättre på den tiden så kommer jag att säga stopp och låta henne somna in 😭
 
Jag kan inte fatta det, men fan vad ångesten har minskat!! Jag tror dock att jag behöver ta en tablett till på eftermiddagen för ångesten kommer igen framåt 17-tiden. Jag har upp till tre tabletter om dagen på receptet så det är ju inte farligt att testa att ta två. Jag har fått ta en halv stesolid både igår och idag vid den tiden trots att ångesten inte hunnit bli jättestark för jag är så rädd att den ska bli jättestark, vilket ju också skapar ångest i sig. Allt är bara en enda karusell som går runt runt runt. Men en tablett stesolid om dagen är ändå bara halva mängden jag har tagit sista tiden så jag tycker ändå att det är okej. Efter så många års användning så lär det ta rätt lång tid om jag ska lyckas klara mig ned till att ta bara ibland.
Jag har varit på praktiken idag och det gick helt okej! Ångesten ville förstöra det, men den kunde liksom inte ta sig upp till ytan. Och när det blev fel igår över att jag trodde att jag skulle till praktiken då, men att det var idag istället så kunde jag hantera det utan att hela världen rasade. Ångesten kom ju senare framåt eftermiddagen/kvällen, men det var inte ångest över praktiken utan den vanliga ångesten som inte har någon synbar orsak. Tröttheten är lika jävlig, men ändå lite lättare att acceptera när jag inte har ångesten som sliter i mig.
 
Jag kan inte fatta det, men fan vad ångesten har minskat!! Jag tror dock att jag behöver ta en tablett till på eftermiddagen för ångesten kommer igen framåt 17-tiden. Jag har upp till tre tabletter om dagen på receptet så det är ju inte farligt att testa att ta två. Jag har fått ta en halv stesolid både igår och idag vid den tiden trots att ångesten inte hunnit bli jättestark för jag är så rädd att den ska bli jättestark, vilket ju också skapar ångest i sig. Allt är bara en enda karusell som går runt runt runt. Men en tablett stesolid om dagen är ändå bara halva mängden jag har tagit sista tiden så jag tycker ändå att det är okej. Efter så många års användning så lär det ta rätt lång tid om jag ska lyckas klara mig ned till att ta bara ibland.
Jag har varit på praktiken idag och det gick helt okej! Ångesten ville förstöra det, men den kunde liksom inte ta sig upp till ytan. Och när det blev fel igår över att jag trodde att jag skulle till praktiken då, men att det var idag istället så kunde jag hantera det utan att hela världen rasade. Ångesten kom ju senare framåt eftermiddagen/kvällen, men det var inte ångest över praktiken utan den vanliga ångesten som inte har någon synbar orsak. Tröttheten är lika jävlig, men ändå lite lättare att acceptera när jag inte har ångesten som sliter i mig.
Passa på att få iväg de där mejlen nu när du känner dig bättre :up: !
 
Då får du kanske skicka dina mejl utan att prata med grannen? För att se till att det blir gjort?
Jo, men jag klarar inte det som det ser ut just nu för även om ångesten har minskat så är huvudet fortfarande lika trögtänkt. Den närmaste veckan kommer också att bli jättetuff med resan imorgon och Ailyns operation på torsdag så just nu ligger tankarna lite på att vänta på nästa elräkning och se hur den ser ut för den borde komma nästa vecka. Eller så kanske min vän kan hjälpa mig att bolla och skriva en vettig lista och kanske även maila imorgon under tiden jag kör
 
Passa på att få iväg de där mejlen nu när du känner dig bättre :up: !

Fast vet du, en sådan liten sak kan räcka för att "knäcka" någon som mår såpass dåligt som @Lyan . Så om hon känner att hon vill vänta med att prioritera det pga det tar för mycket energi just nu (det kan vara rätt krävande mentalt att skriva såna mejl om det inte är något man gör ofta), så tycker jag hon gör helt rätt i det.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 852
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 354
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 237
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 663
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp