Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Men beror inte det mycket på hur man ätit innan, hur trött man är innan osv. Överhuvudtaget vilket tillstånd man är i innan och vad man gör när man tagit den.

Jag tar ju Ritalin och tar det pga att jag måste ha energin den ger och jag tar den inte för att som dom med adhd tar den för för att bli lugnare och kunna koncentrera sig bättre. Därför ger inte alltid Ritalin någon effekt för mig om jag inte tar den i rätt situation. Tar jag Ritalin tex på kvällen eller för sent så sover jag okej på den, tar jag den på morgonen och sedan tar mig ut och går eller gör någonting eller vad som helst så ger den otrolig energi och lust att göra något övht.

Antar att Elvanse inte heller är till för egentligen att man ska bli piggare av den, det är inte det den ska användas för om jag förstått det rätt. Använder man den i det syftet så förstår jag att inte effekten alltid effektar som man vill. Kanske är det så att den oftare skriv ut av fel anledning.
Ja, såklart spelar sådant också in, men jag tvivlar starkt på att så många som har reagerat på att den inte längre funkar som innan bara av en slump fått sådana problem samtidigt.
Jag har inte koll på vad som är fel anledning att skriva ut den för, men eftersom den har hjälpt mig mycket tidigare med både koncentration, energi och igångsättning så är den ju rätt utskriven till mig iallafall. Sedan hjälper den inte med depressionen och meningslöshetskänslorna och det är den ju inte till för heller, men när den funkar som den ska så blir de känslorna iallafall ofta lite lättare att hantera
 
Nu har jag iallafall lyckats släpa mig igenom duschen och bytt lakan! Helt slut och det känns som att jag har sprungit maraton bara av det lilla 😓 Hela min kropp är i extra mycket olag och har varit hela veckan. Nästa vecka ska jag ta nya blodprover för att se hur sköldkörteln funkar och jag hoppas verkligen att de visar någorlunda bra för jag orkar inte tjafsa mer med den. Nu ska jag försöka komma ut med Bella och gå och handla något att äta för jag har ingenting hemma jag klarar att äta
 
Det blev ingen utställning igår heller 😞 Jag är så trött! Men jag tvingade mig igenom tröttheten och fixade håret och färgade ögonfransarna på förmiddagen och på eftermiddagen kom pojkvännen så vi var ute med Bella en helt okej runda och det var skönt! Idag har jag inte kommit igång mer än att djuren är morgonfixade, men jag ska städa till marsvinen och jag hoppas att jag kommer att orka bada Yannis för han är mer off white än kritvit.
I eftermiddag ska vi kanske till gallerian om både jag och pojkvännen orkar. Jag hoppas det!
 
Vi kom iväg till gallerian men nu önskar jag att vi inte hade gjort det. Det var trevligt när vi var där. Tror jag? Jag vet inte! Jag är så trött och allt känns så meningslöst 😭 Jag vill inte ha det såhär!! Jag orkar inte!!
 
Jag bara ligger och stirrar på telefonen för jag klarar ingenting. Jag kan inte tänka. Allt är bara svart i huvudet och allt känns så meningslöst. Jag kan inte göra något alls. Jag är jätterädd för jag vill inte hamna i en sådan djup depression igen 😭 Och jag är ledsen och arg för att jag inte funkar! För att jag inte bara kan skärpa mig och bestämma mig för att må bra och låtsas att livet har en mening och så bara köra på, men det GÅR INTE 😭😭
 
Lite piggare idag. Än så länge iallafall. Meningslöshetskänslorna brukar komma framåt eftermiddagen och kvällen 😓 Jag har fått lite undanplockat, dammat några ytor och satt igång en maskin disk.

Jag funderar jättemycket över Sweden rock. Jag vill så gärna se både Avantasia och Beast in black, men nu när jag fick så mycket meningslöshetskänslor bara av att vara på gallerian ett par timmar så är jag jätterädd för raset som kommer att komma efter ett så stort evenemang som Sweden rock. Bara att åka på utställning brukar förstöra flera dagar efteråt. Ju mer jag ser fram emot något, desto större blir smällen efteråt och Sweden rock ser jag verkligen fram emot för jag har redan sett Beast in black en gång så jag vet att de är bra live och jag har i princip bara lyssnat på Avantasia i flera månader nu. Biljetterna släpps på onsdag och jag kommer inte att kunna avvakta med att köpa dem för då kommer jag att bli utan 😕
 
Lite piggare idag. Än så länge iallafall. Meningslöshetskänslorna brukar komma framåt eftermiddagen och kvällen 😓 Jag har fått lite undanplockat, dammat några ytor och satt igång en maskin disk.

Jag funderar jättemycket över Sweden rock. Jag vill så gärna se både Avantasia och Beast in black, men nu när jag fick så mycket meningslöshetskänslor bara av att vara på gallerian ett par timmar så är jag jätterädd för raset som kommer att komma efter ett så stort evenemang som Sweden rock. Bara att åka på utställning brukar förstöra flera dagar efteråt. Ju mer jag ser fram emot något, desto större blir smällen efteråt och Sweden rock ser jag verkligen fram emot för jag har redan sett Beast in black en gång så jag vet att de är bra live och jag har i princip bara lyssnat på Avantasia i flera månader nu. Biljetterna släpps på onsdag och jag kommer inte att kunna avvakta med att köpa dem för då kommer jag att bli utan 😕

När är Sweden Rock? Skulle du kunna planera in att ta det lugnare ett tag före/efter, kanske att pojkvännen kommer och hjälper lite extra för att underlätta och du inte bokar in andra saker i nära anslutning?

Jag gissar att du kommer ångra om du inte åker dit.... och om du köper biljetter och ångrar dig så borde det gå att sälja dom igen?
 
När är Sweden Rock? Skulle du kunna planera in att ta det lugnare ett tag före/efter, kanske att pojkvännen kommer och hjälper lite extra för att underlätta och du inte bokar in andra saker i nära anslutning?

Jag gissar att du kommer ångra om du inte åker dit.... och om du köper biljetter och ångrar dig så borde det gå att sälja dom igen?
5-8 juni. Banden jag vill se är den 8:e. Den 1/6 är det utställning och jag vill verkligen komma igång med utställningarna igen, men jag har en utställning i april att känna efter på före hur det går så om den inte funkar så är det ju bara att strunta i den i juni. Eller strunta i den oavsett för mina marsvin kommer ändå inte ha någon chans att hamna på Årets marsvinslistan eftersom vi redan missat så många utställningar i år.

Ja, jag tror också att jag kommer ångra mig rejält om jag inte går. Vi köpte biljetter för något år sedan, men då körde det ihop sig och det gick att sälja dem med bara några hundralappars förlust.

Jag tror att iallafall avantasia kommer att spela sent och tänker att om jag kommer hem så sent att jag är helt slut, tar en stesolid och går direkt och lägger mig så slipper jag förhoppningsvis de värsta känslorna som kommer direkt efteråt. Alla andra känslor om att det är över och borta och kommer aldrig mer igen kommer nog komma oavsett vad jag än gör, men om jag verkligen kämpar för att ha så roligt det bara går så är det kanske värt det ändå. Det var jättejobbigt i början med det efter jag såg Beast in black, men nu känns det mest som ett overkligt väldigt avlägset minne så nu är det inte alls lika jobbigt längre och när jag vill minnas så har jag lite videos från spelningen att titta på
 
Idag har jag varit på praktiken och igår var jag ute på en härlig promenad med en vän jag inte träffat på länge. Så mitt huvud är potatismos och jag är jättetrött, men ingen tokångest iallafall och det är så skönt!
Jag bara önskar att jag hade kunnat sova en stund på eftermiddagen för jag tror att jag hade mått lite bättre då, men det går verkligen inte så istället så fastnar jag på facebook eller instagram och får inte ett dugg gjort 😑 men så länge jag slipper ångesten och den värsta meningslösheten så är det uthärdligt
 
Nu är biljetter till Sweden rock köpta! Jag får se hur jag löser problemet med att inte kunna stå upp en längre tid. Jag funderar på någon sorts ”sittpinne” som är i lagom höjd för att jag ska kunna luta mig mot den men ändå stå upp. Och så satsar vi på att stå längst fram på iallafall Beast in black! Så då har jag ju staketet att luta mig mot också. Nackdelen är att vi lär få stå ett bra tag och vänta om vi ska hinna få platser längst fram. Jag får se hur det blir. Och så hoppas på riktigt bra väder såklart!
 
Nu är biljetter till Sweden rock köpta! Jag får se hur jag löser problemet med att inte kunna stå upp en längre tid. Jag funderar på någon sorts ”sittpinne” som är i lagom höjd för att jag ska kunna luta mig mot den men ändå stå upp. Och så satsar vi på att stå längst fram på iallafall Beast in black! Så då har jag ju staketet att luta mig mot också. Nackdelen är att vi lär få stå ett bra tag och vänta om vi ska hinna få platser längst fram. Jag får se hur det blir. Och så hoppas på riktigt bra väder såklart!
Härliga planer! Det borde ju gå att göra något likt denna, typ av en cykelsadel och ett kvasthandtag? Kanske en tennisboll längst ner?

Innan jag fick min rullstol hade jag en trebent campingpall typ sådan här. Skönt att kunna sitta i köer eller även annars, typ om Bella vill stanna och nosa osv.
 
Härliga planer! Det borde ju gå att göra något likt denna, typ av en cykelsadel och ett kvasthandtag? Kanske en tennisboll längst ner?

Innan jag fick min rullstol hade jag en trebent campingpall typ sådan här. Skönt att kunna sitta i köer eller även annars, typ om Bella vill stanna och nosa osv.
Ja :bump: Men jag är livrädd för hur jag kommer må när det är över 😓 Typ precis en sådan i din första länk är det jag har funderat på! Helst vill jag ju slippa, men om alternativet är så ont i ryggen som jag hade förra konserten så går jag hellre runt och ser ut som en hårdrockspensionär kånkande på min pinne 😂

Jag MÅSTE börja träna för jag är så svag i hela kroppen att jag får träningsvärk av löjligt enkla saker, men jag vet inte var jag ska hitta orken 😞
 
Det är fint väder och jag vill ut och gå innan det blir mörkt, men har migrän igen 😞jag är så trött på huvudvärk!
 
Usch vad jobbigt! :( Vad var det som var dåligt på blodprovet?
Mm 😞 Jag är så trött på allt med min jävla kropp 😭
TSH hade sjunkit alldeles för mycket igen. Han tog bara prover för TSH, T3 och T4. Jag hade velat ha prover på allt annat också, men då får jag pallra mig iväg till vårdcentralen och det orkar jag inte
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 763
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 212
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 223
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 621
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp